کد خبر: ۲۱۸۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۸
براساس تازه ترین آماری که اسپیدتست منتشر کرده است میانگین سرعت اینترنت ثابت و سیار در ایران در سه ماه گذشته کاهش چشمگیری داشته است. 

به گزارش تجارت‌نیوز، براساس تازه ترین آماری که اسپیدتست منتشر کرده است میانگین سرعت اینترنت ثابت و سیار در ایران در سه ماه گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

در این گزارش آمده است سرعت اینترنت ایران با رشد ۳۰ پله‌ای در ۲ ماه اخیر رو به رو بوده است.
مطلبی در یکی از رسانه‌ها منتشر شده مبنی بر این که سرعت اینترنت ثابت در ایران ۳ پله سقوط کرده است.

این رسانه همچنین مدعی شده است که ۳ کشور تانزانیا، گینه نو و نیجریه در این رده بندی بالاتر از ایران هستند! منبعی که رسانه مذکور برای وارونه نمایی ادعای خود معرفی کرده، سایت speed test است.

به استناد منبع معرفی شده توسط رسانه منتقد، یعنی سایت اسپید تست در ۳ ماه گذشته اینترنت موبایل در ایران ۳۰ پله ارتقای رتبه داشته و سرعت اینترنت ایران از ژاپن و ده‌ها کشور پیشرفته دیگر بالاتر بوده است.

در حالیکه سرعت اینترنت با رشد ۳۰ پله‌ای در ۲ ماه اخیر رو به رو بوده است؛ تنزل ۲ رتبه‌ای چندان قابل توجه نیست.

آمار سایت اسپید تست نشان می‌دهند ژاپن این ماه ۳ پله و ایتالیا یک پله نزول داشته اند.

ایران از رتبه ۸۰ در ابتدای دولت سیزدهم به رتبه ۴۸ رسیده است.

در حال حاضر وضعیت اینترنت موبایل در ایران از کشور‌هایی مانند ژاپن، ایتالیا، اسپانیا، لهستان، مالزی، ترکیه، برزیل، ایرلند و … بهتر است.

مطلبی که رسانه مذکور به آن اشاره کرده، وضعیت اینترنت ثابت است که در یک دهه گذشته همواره جزء کشور‌های انتهایی در رتبه بندی بوده‌ایم.

گفتنی است میانگین سرعت اینترنت ثابت در یک سال اخیر بهبود داشته؛ اما به دلیل عدم توجه به توسعه ارتباطات ثابت در دولت‌های قبل، همواره رتبه ایران پایین بوده است.

کارشناسان معتقد هستند با اجرای طرح فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها که از اولویت‌های دولت سیزدهم است، وضعیت اینترنت ثابت هم به صورت جهشی بهبود خواهد یافت.

جایگاه اینترنت موبایل در ایران

همچنین طبق این رده بندی میانه سرعت اینترنت موبایل ایران در نوامبر ۲۰۲۲ میلادی ۴۰.۹۷ مگابیت برثانیه بوده است. در فهرست کشورهایی با بیشترین میانه سرعت اینترنت موبایل در جهان جایگاه ایران ۲پله سقوط کرده و در رده ۴۸ است.

همچنین میانه سرعت اینترنت ثابت ایران در یازدهمین ماه میلادی ۱۱.۶۲ مگابیت برثانیه بوده و جایگاه آن در رده بندی جهانی با ۳ پله سقوط، ۱۴۴ اعلام شده است.

همچنین در رده بندی وب سایت اسپید تست براساس میانگین سرعت اینترنت موبایل کشورها، جایگاه ایران نسبت به ماه قبل یک پله سقوط کرده و رده ۶۲ اعلام شده است. میانگین سرعت اینترنت موبایل کشور ۵۴.۹۳ مگابیت برثانیه است.

در رده بندی میانگین اینترنت ثابت کشورها ایران با سرعت ۲۴.۶۱ مگابیت برثانیه در رده ۱۴۳ قرار دارد و جایگاه آن نسبت به ماه قبل یک پله رشد کرده است.

منبع:باشگاه خبرنگاران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار