کد خبر: ۲۱۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳
متاسفانه ورود میوه های قاچاق با این حجم، علاوه بر ورود انواع آفت و بیماری های گیاهی غیرقابل کنترل به کشور سبب فلج شدن اقتصاد، به هم ریختگی بازار داخلی و اشتغال می شود که باید برای آن تدبیری اندیشید.
معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید براینکه واردات میوه همچنان ممنوع است گفت: انتظار می رود دستگاه های اجرایی با تمام توان از ورود بی رویه میوه های خارجی به شکل قاچاق جلوگیری کنند.

 محمدعلی طهماسبی درباره ورود بی رویه میوه های خارجی به کشور افزود: وزارت جهاد کشاورزی بازوی اجرایی مبارزه با قاچاق نیست تا بتواند با این پدیده برخورد کند اما متاسفانه کسی نیز پاسخگوی ورود حجم بالای میوه های خارجی قاچاق به کشور نیست.
وی گفت: وزیر جهاد کشاورزی بارها با استانداران استان های مرزی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مکاتباتی داشته تا از ورود میوه های قاچاق جلوگیری شود اما متاسفانه این مساله نافرجام مانده است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: متاسفانه ورود میوه های قاچاق با این حجم، علاوه بر ورود انواع آفت و بیماری های گیاهی غیرقابل کنترل به کشور سبب فلج شدن اقتصاد، به هم ریختگی بازار داخلی و اشتغال می شود که باید برای آن تدبیری اندیشید.
وی بازار میوه را بی صاحب دانست و افزود: ورود بی رویه میوه های خارجی، بازار میوه داخل را با مشکلاتی مواجه کرده به طوری که هم اکنون با توجه به تولید انبوه سیب در کشور، این محصول روی دست تولیدکنندگان ما باقیمانده است.
وی با بیان اینکه دروازه هیچ کشوری به اندازه ایران به سوی واردات باز نیست، خاطرنشان کرد: این درحالیست که کشاورزان ما محصولات خود را با ریسک و سختی فراوان تولید می کنند اما به راحتی از مرزهای کشور انواع میوه قاچاق وارد می شود که منصفانه نیست.
وی اضافه کرد: به طور مثال عراق نیز با همه مشکلاتی که دارد برای واردات محصولات کشاورزی همه ضوابط و پروتکل های بهداشتی را رعایت می کند.
طهماسبی درخصوص صدور مجوز برای واردات میوه از سوی دولت نیز گفت: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون وزارت جهاد کشاورزی هیچ مجوزی برای واردات میوه به جزء موز، آناناس و انبه صادرنکرده است.

منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: