کد خبر: ۲۲۰۶۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴
ریسپکت که یکی از محصولات جدید گروه خودروسازی بهمن است، سه‌شنبه بر تابلوی معاملات بورس کالا می‌رود .اما این خودرو با چه قیمتی در بازار آزاد کشور خرید و فروش می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، عرضه خودرو در بورس کالا دوباره جان گرفت و امروز یکی از محصولات جدید گروه خودروسازی بهمن موتور، یعنی ریسپکت در بازار سرمایه عرضه شد.

بر اساس اعلام بورس کالا روز سه‌شنبه، 25 بهمن، 300 دستگاه ریسپکت سفید و 200 دستگاه ریسپکت مشکی روی تابلوی معاملات خواهد رفت.

قیمت پایه این خودرو در بورس کالا 643 میلیون تومان است و فرد متقاضی باید تمام این مبلغ را به عنوان پیش‌پرداخت در حساب وکالتی خود داشته باشد.

اما این خودرو در  بازار آزاد کشور با چه قیمتی خرید و فروش می‌شود؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد ریسپکت در بازار آزاد کشور با قیمتی حدود یک میلیارد و 260 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

بر اساس محاسبات انجام شده اگر متفاضی ریسپکت را با قیمت پایه بخرد با هزینه‌های جانبی و مالیات باید 738 میلیون و 724 هزار تومان پرداخت کند. البته با توجه به زمان تحویل باید زمان خواب را نیز محاسبه کرد و هزینه خواب این محصول بیش از 38 میلیون تومان است.

مشخصات فنی ریسپکت

در ریسپکت بهمن موتور به رسم بسیاری دیگر از خودروهای چینی شاهد یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو هستیم که نیروی خود را از طریق یک گیربکس اتوماتیک ضریب‌متغیر (CVT) راهی محور جلو این سدان کامپکت می‌کند.

پیشرانه این خودرو دقیقاً با پیشرانه خودروهایی مثل چری آریزو 5 TEو چری آریزو 6  یکسان است و حداکثر قدرت 154 اسب بخار و حداکثر گشتاور 210 نیوتن‌متر را تولید می‌کند. البته این پیشرانه در چری آریزو 5 TE و آریزو 6، حداکثر قدرت 147 اسب بخار را تولید می‌کند که دلیل آن‌، تفاوت‌های نرم‌افزاری است.

گیربکس CVT محصول جدید بهمن موتور هم مثل نسل جدید گیربکس‌های CVT چری، در حالت تیپ‌ترونیک 9 دنده را شبیه‌سازی می‌کند. مصرف سوخت ترکیبی و حداکثر سرعت این خودرو هم به‌ترتیب برابر با 7.5 لیتر در صد کیلومتر و 190 کیلومتر در ساعت است.

آن‌گونه که همراه مکانیک نوشت، بهمن موتور در کاتالوگ رسمی خود حرفی از شتاب صفرتاصد ریسپکت نزده است اما با توجه اشتراک فنی و تفاوت وزن اندک این خودرو با سدان‌های مدیران خودرو، می‌توانیم شتابی در محدوده 10 ثانیه را برای آن تصور کنیم.

برای مطالعه بیشتر، خبر از بورس کالا «ریسپکت» بخریم یا نه؟ را در تجارت‌نیوز بخوانید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار