کد خبر: ۲۲۲۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
برنامه‌ریزی منابع سازمانی (ERP) شامل یک طیف وسیع از فرآیندها، روش‌ها و فعالیت‌های سازمانی است. شرکت‌های فعال در صنعت ERP با استفاده از متخصصین و نرم افزار خود، به تطابق با استانداردها و قوانین موجود بین فرآیندهای مالی، لجستیک و تولید، داده‌ها را در یک نرم افزار جامع و یکپارچه جمع‌آوری و ارتباطات بین این فرآیندها را بهبود می‌بخشند.

بهترین نرم افزارERP ایران

نرم افزار ERP چیست؟

برنامه‌ریزی منابع سازمانی (ERP) شامل یک طیف وسیع از فرآیندها، روش‌ها و فعالیت‌های سازمانی است. شرکت‌های فعال در صنعت ERP با استفاده از متخصصین و نرم افزار خود، به تطابق با استانداردها و قوانین موجود بین فرآیندهای مالی، لجستیک و تولید، داده‌ها را در یک نرم افزار جامع و یکپارچه جمع‌آوری و ارتباطات بین این فرآیندها را بهبود می‌بخشند.

با آغاز استقرار سیستم ERP، فرآیندهای جاری در سازمان بهبود می‌یابند و تمام اطلاعات مهم در پایگاه‌داده ثبت می‌شوند. همچنین، در زمان پشتیبانی، با آنالیز داده‌ها و ارائه گزارشات در سطوح مختلف، سازمان‌ها را به سمت مدیریت بهینه منابع و افزایش سودآوری هدایت می‌کنند. به این ترتیب، استفاده از نرم افزار ERP برای سازمان‌ها باعث بهبود عملکرد و کاهش هزینه‌های اجرایی می‌شود.

 

شرکت های برتر ارائه دهنده نرم افزار ERP ایرانی:

نرم افزارERP  از سمت کشورهای خارجی به ایران مورد تحریم قرار گرفته است اما برخی از شرکت‌ها نسخه‌های غیررسمی خارجی را در سازمان‌ها پیاده‌سازی می‌نمایند که در این مقاله فقط نرم افزارهای تماماً ایرانی و بومی باشند.

ترتیب شرکت‌ها بر اساس حروف الفبا می‌باشد.

 

1)آوید سامانه رایمون

رایمون، یکی از برندهای مطرح بین شرکت‌های دانش‌بنیان در ایران است که نزدیک به یک دهه در زمینه ERP فعالیت دارد و تمرکز خود را بر حل نیازهای صنایع دارای خطوط تولید پیچیده، معطوف کرده است.

عموماً شرکت‌ها، نرم افزار ERP خود را متناسب با صنعت یا ابعادی خاص طراحی می‌نمایند. در زمان رشد، سازمان‌ها مجبور به تغییر نرم افزار می‌شوند. از طرفی، نرم افزارهای قابل استفاده برای کسب‌وکارهای بزرگ، قیمت بسیار بالایی دارند و شرکت‌های متوسط و کوچک امکان خریداری آن‌ها را ندارند. نرم افزار تحت‌وب رایمون به گونه‌ای طراحی شده است تا قابلیت پیاده‌سازی از کارگاه تا هولدینگ را دارا باشد که این امر باعث کاهش چشم‌گیر قیمت نرم افزار برای مشتری می‌شود.

رایمون همراه با بسته‌های جامع و کامل نرم افزار مالی و لجستیک، تولید یکی از دقیق‌ترین نرم افزارهای بهای تمام شده زا دارد که از مهمترین دغدغه‌های مدیران می‌باشد. از مزایای نرم افزار رایمون می‌توان به قیمت بسیار مناسب، جامعیت و یکپارچگی بالا، خدمات پشتیبانی قوی، امکانات و کیفیت بالا، رابط کاربری زیبا و آسان، انعطاف‌پذیری بسیار بالا، فرم‌ساز و گزارش‌ساز قوی، سفارشی‌سازی، و اتوماسیون صنعتی، اشاره نمود.

سایت: https://raymoncompany.com

 

2) برهان‌سیستم

برهان‌سیستم‌پاسارگاد با اعضای تیمی متخصص در حوزه مالی و نرم افزاری در سال ۱۳۸۸ فعالیت خود را با ارائه نرم افزار مالی و مدیریتی آغاز کرد و در طی زمان با تولید ماژول‌های دیگر، نرم افزار خود را توسعه داده است. این نرم افزار با استفاده از تکنولوژی مایکروسافت و با ذخیره تمامی اطلاعات در SQL زیرساخت مناسبی برای ارائه خدمات به مشتریان خود فراهم کرده است.

بین مزایای این نرم افزار می‌توان به خروجی به فرمت اکسل در گزارش‌ها، ورود و خروج اکسل در حسابداری، چهار وضعیت یادداشت در سند حسابداری، امکان ضمیمه کردن فایل در اسناد، دسته‌بندی حساب‌ها به دائمی و موقت برای انجام عملیات پایان سال و غیره اشاره کرد.

سایت: borhansys.com

3) تیم‌یار

تیم‌یار، در بازه زمانی ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۳ فعالیت خود را آغاز کرده و با تحقیق و تولید نرم افزار تحت‌وب کسب‌وکار وارد بازار شد. در بازه ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۴، با سرمایه‌گذاری بسیار بر روی برندینگ، تبلیغات تلویزیونی، بیلبورد و شرکت در نمایشگاه‌ها، پس از اخذ مجوزات، نرم افزار اولیه خود را تجاری‌سازی و به فروش رساند. در سال ۱۳۹۵، با تغییرات کلی در ظاهر و رابط کاربری، نسخه دوم را عرضه کرد و در سال ۱۳۹۷ با مهاجرت از Firebird به MySQL، نسخه سوم را رونمایی کرد.

این نرم افزار شامل امکان دریافت گزارشات حاشیه سود خالص و ناخالص، بررسی جریان نقدینگی، بازدهی سرمایه، وضعیت هزینه و درآمد، تعریف دوره‌های مالی و سرفصل حساب‌ها، امکان کنترل و نظارت روی تراکنش‌های مالی و ... می‌باشد.

سایت: teamyar.com

4) داده پردازی آرین سیستم

آرین‌سیستم، شرکتی است که در سال ۱۳۸۳ توسط تیمی از متخصصین تحلیل نرم افزار و حسابداری تأسیس شد و با توجه به نیاز مشتریان، نرم افزارهای مدیریت یکپارچه و حسابداری را توسعه داده و محصولی منعطف و یکپارچه به نام ArianMIS را تولید کرده است.

این نرم افزار تحت ویندوز شامل ماژول‌های متنوعی می‌باشد و این شرکت همچنین نرم افزارهای ابری در حوزه‌های مالی، بازرگانی، منابع انسانی و اداری را نیز در بسته محصولات خود قرار داده است.

سایت: ariansystem.net

5) همکاران سیستم

همکاران‌سیستم در سال ۱۳۶۶، توسط جمع سه ‌نفره، کار خود را آغاز کرد و فعالیت خود را در سال 1368 با سیستم‌های تحت DOS شروع و در سال 1373، اقدام به تأسیس پناه‌های استانی نمود.

سال 1378، شرکتِ اطلاعات مدیریت را تاسیس و در سال 1380، سیستم یکپارچه اطلاعات مدیریت تحت ویندوز خود را به بازار عرضه کرد.

در سال 1387، تولید سیستم‌های تحت‌وب ERP را آغاز و همزمان شرکت سپیدار سیستم آسیا را تاسیس کرد. همچنین سال 1389 نرم افزار سپیدار، سال 1390 راهکاران، سال 1392 دشت و سال 1395 راهکار ابری خود را عرضه نمود.

سایت: systemgroup.net

بهترین نرم افزارERP ایران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار