کد خبر: ۲۲۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵
همزمان با روز جهانی دیابت، داروی گیاهی «لیورسیل» (پایین آورنده قند خون در دیابت نوع 2) صبح امروز در مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی رونمایی شد.
در مراسم رونمایی از این دارو که به همت محققان پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی ساخته شده و علاوه بر درمان دیابت در درمان التهاب کبد و کبد چرب نیز کارایی دارد، رییس جهاد دانشگاهی، قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، دبیر انجمن تولیدکنندگان گیاهان دارویی و جمعی از پژوهشگران پارک علم و فناوری استان البرز حضور داشتند.
 
دکتر شاهین آخوندزاده، قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت طی سخنانی در این مراسم با بیان این که فرایند تولید داروها اغلب چندین سال طول می‌کشد، اظهار داشت: تولید دارویی که بتواند در درمان بیماری نتیجه‌بخش باشد، نیازمند پژوهش و دقت فراوانی است. سالانه داروهای زیادی برای درمان بیماری‌های مختلف وارد بازار می‌شوند ولی به دلیل عدم کیفیت مناسب در مدت کوتاهی از عرصه رقابت حذف می‌شوند.
 
وی گفت: این داروها آن طور که باید نتیجه‌بخش نیستند و بیماران از فرایند مصرف آنها رضایت کافی ندارند.
 
آخوندزاده با اشاره به ابتلای بیش از شش میلیون ایرانی به دیابت گفت: کنترل بیماری دیابت امروزه به یکی از مسائل مهم در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه تبدیل شده است. بعلاوه، امروزه بسیاری از افراد به بیماری التهاب کبد و کبد چرب مبتلا هستند که راه حل اساسی برای درمان آن پیدا نکرده‌اند.
 
قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: درصد بالای مبتلایان به دیابت در کشور باعث ایجاد بازار خوبی برای شرکت‌های دارویی و بخش‌های تحقیقاتی شده است.
 
وی ادامه داد: ‌متاسفانه داروهایی که تاکنون برای درمان دیابت به بازار عرضه شده‌اند چندان نتیجه‌بخش و موفق نبوده‌اند که امید است عرضه داروی لیورسیل بتواند بخشی از مشکلات کسانی که با بیماری دیابت دست و پنجه نرم می‌کنند را حل کند.
 
آخوندزاده گفت: پیش بینی می‌شود این دارو بتواند در مدتی کوتاه جای خود را در بازار دارویی ایران باز کند.
 
وی با اشاره به فعالیت های پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی و ابراز امیدواری نسبت به توفیقات هر چه بیشتر محققان جهاد دانشگاهی در این حوزه گفت: ‌خوشبختانه این پژوهشکده با پژوهشگران و نیروهای متخصصی که دارد پتانسیل خوبی برای تولید گیاهان درمانی محسوب می‌شود.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر: