کد خبر: ۲۲۳۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۲
مروز میخواهیم به مقایسه دو تا از گوشی های میان رده پرسروصدای سال ۲۰۲۳ سامسونگ بپردازیم. دو گوشی از گوشی های سری A سامسونگ به جز جدیدترین گوشی های سامسونگ هم به شمار می روند و در همین مدت زمان کوتاه و توانستند توجه کاربران بسیار زیادی را به سمت خود جلب کنند.

مقایسه گوشی A34 و A54 سامسونگ

امروز میخواهیم به مقایسه دو تا از گوشی های میان رده پرسروصدای سال ۲۰۲۳ سامسونگ بپردازیم. دو گوشی از گوشی های سری A سامسونگ به جز جدیدترین گوشی های سامسونگ هم به شمار می روند و در همین مدت زمان کوتاه و توانستند توجه کاربران بسیار زیادی را به سمت خود جلب کنند. در این مقاله از فروشگاه موبایل استقلال یکی از بزرگترین فروشگاه های خرید گوشی و گوشی کارکرده میخواهیم به مقایسه گوشی A34 و A54 سامسونگ بپردازیم. گلکسی A54 و گوشی گلکسی A34 در دسته گوشی های میان رده قرار می گیرند زیرا دارای خواهان بسیار زیادی هستند.

طراحی ( مقایسه گوشی A34 و A54 سامسونگ )

طراحی - مقایسه گوشی A34 و A54 سامسونگ

شرکت سامسونگ گوشی a۵۴ را در ابعاد ۱۵۸ در ۷۶.۷ در ۸.۲ میلیمتر و وزنی معادل ۲۰۲ گرم طراحی و تولید کرده است که جنس پنل پشت و فریم آن از جنس پلاستیک می باشد و دارای گواهی استاندارد IP67 است. این گواهی بدان معناست که میتواند در برابر نفوذ آب تا عمق ۱ متر و به مدت ۳۰ دقیقه از خود مقاومت نشان دهد. سامسونگ با تغییر زبان طراحی گوشی های خود تصمیم گرفته است که همه آنها را بدون ماژول دوربین راهی بازار کند و تقریبا می توان گفت که تمامی آنها از زبان طراحی جدیدترین پرچمدار سامسونگ یعنی خانواده اس ۲۳ الگو گرفتند. حتی پرچمدار ها هم از همین طراحی بهره می‌برند یعنی روی پنل پشتی آن ها فقط دوربین ها مشاهده می شود که به صورت عمودی و به شکل ستونی دقیقاً بر روی پنل پشتی قرار می گیرند که اکثرا دارای دوربین سه گانه هستند. البته شاید با یک نگاه به پنل پشت این دو گوشی تفاوت بتوانیم به سختی تشخیص دهیم اما باید بگوییم که گوشی a۳۴ بسیار محسوس کمی بزرگتر از a۵۴ است.

گوشی گلکسی A34 سامسونگ دارای ابعاد ۱۶۱ در ۷۸.۱ در ۸.۲ میلیمتر و با وزنی معادل ۱۹۹ گرم طراحی و تولید شده است که در دسته گوشی های سبک وزن قرار می گیرد. این گوشی دارای پنل پشت از جنس شیشه و همچنین فریم های پلاستیکی است که از گواهی استاندارد IP67 بهره مند شده است و این استاندارد به این معناست که این گوشی در برابر نفوذ آب تا عمق ۱ متر و به مدت ۳۰ دقیقه کاملا مقاوم می باشد. پنل جلوی این گوشی توسط گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود.

هر دوی این گوشی ها دارای متریال و کیفیت ساخت مشابه هستند زیرا در هر دو محصول از فریم های پلاستیکی استفاده شده و جنس پنل پشتی از جنس شیشه است که همان ابتدا ای که گوشی ها را در دست می گیرید حس پریمیوم و خاص بودن به شما منتقل می شود. هر دوی آنها با استفاده از گواهی استاندارد IP67 حرفهای زیادی در بخش مقاومت و عدم نفوذ آب به آنها برای گفتن دارند. اگر شما هم به دنبال خرید گوشی سامسونگ هستید این گوشی می‌تواند پیشنهاد فوق العاده برای شما باشد. هیچ‌یک از این محصولات از یک ۳.۵ میلی‌متری صدا بهره‌مند نشده‌اند از اسپیکر استریو هیبریدی استفاده می کنند. یکی دیگر از قابلیت های این دو گوشی سنسور اثر انگشت اپتیکال زیر نمایشگر است.

نمایشگر ( مقایسه گوشی A34 و A54 سامسونگ )

نمایشگر - مقایسه گوشی A34 و A54 سامسونگ

در هنگام خرید موبایل نمایشگر یکی از بخش بسیار مهمی است که باید به آن توجه بسیاری شود. تمامی کارهایی که شما می‌توانید با گوشی هوشمند خود انجام دهید همگی مربوط به بخش نمایشگر است و اگر از نمایشگر خوبی برخوردار نباشد نمی تواند حس خوب و لذت بخشی را از گوشی دریافت کنید. شاید جالب باشد که بدانید گوشی A34 کمی بزرگتر از A54 است. اما این بزرگتر بودن را نمی توان به عنوان یک برتری دانست. گوشی گلکسی A54 با اندکی اختلاف خود با گلکسی A34 در زمینه میزان روشنایی را با پشتیبانی از استاندارد های HDR10 و HDR10+ جبران می کند و این در حالی است که در A34 خبری از این قابلیت جذاب نیست.

 

خر دوی این گوشی ها دارای نمایشگر از نوع Super AMOLED هستند که نرخ نوسازی و همان رفرش ریت ۱۲۰ هرتز دارند که به راحتی می توانید با استفاده از آنها بدون افت فریم و لگ بازی های گرافیک بالا مانند کالاف دیوتی موبایل یا پابجی را انجام دهید. در بخش رزولوشن هر دوی آنها از رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل بهره مند شده اند ولی در بخش تراکم پیکسلی گوشی A54 داروی تراکم پیکسلی ۴۰۳ پیکسل در هر اینچ و گوشی A34 دارای تراکم پیکسلی ۳۹۰ پیکسل در هر اینچ می باشد.

سخت افزار ( مقایسه گوشی A34 و A54 سامسونگ )

سخت افزار - مقایسه گوشی A34 و A54 سامسونگ

در مقایسه این دو مدل از گوشی های میان رده سامسونگ باید بین پردازنده دایمنسیتی ۱۰۸۰ و اگزینوس ۱۳۸۰ یکی را انتخاب کنیم. در بین سایر میان رده ها هردو مدل برای استفاده های سنگین عملکرد قابل قبولی را تا به حال از خود نشان داده‌اند و همچنین هر دو مشخصات نرم‌افزاری یکسانی را نیز ارائه می دهند.

 

از لحاظ نرم افزاری هم حلقه گوشی ها وضعیت کاملا مشابه دارند و به اندروید ۱۳ و رابط کاربری ONE UI5.1 مجهز شده‌اند و از طرفی هر دو محصول به مدت چهار سال آپدیت اندروید و پنج سال آپدیت امنیتی را دریافت می‌کنند که خبر بسیار خوبی برای کاربرانی که قصد خرید گوشی سامسونگ دارند تا سال ها می توانند از این دو مدل گوشی استفاده کنند.

 

دوربین و باتری ( مقایسه گوشی A34 و A54 سامسونگ )

 

گوشی گلکسی A54 سامسونگ دارای دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسل از نوع لنز واید با حالت فوکوس خودکار با تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال تصویر است که در کنار خود یک دوربین ۱۲ مگاپیکسل از نوع لنز اولترا واید با پوشش ۱۲۳ درجه و یک دوربین ۵ مگاپیکسل از نوع لنز ماکرو را جای داده است و دوربین سلفی این گوشی دارای لنز ۳۲ مگاپیکسل از محل لنز واید ۲۶ میلیمتری است.

در بخش دیگر دوربین اصلی گوشی A34 را داریم که دارای دوربین ۴۸ مگاپیکسل از نوع لنز واید ۲۶ میلی متری با حالت فوکوس خودکار و تشخیص فاز به همراه لرزشگیر اپتیکال تصویر است که در کنار خود یک لنز ۸ مگاپیکسل از نوع لنز الترا وایت با پوشش ۱۲۳ درجه و یک لنز ۵ مگاپیکسل از لنز ماکرو مجموعه دوربین های این گوشی میان رده سامسونگ را تشکیل داده اند. دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسل از نوع لنز واید در قسمت جلویی این گوشی قرار گرفته است.

در قسمت باتری هم ظرفیت یکسان ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت را در هر دو مدل میبینیم و هر دوی آنها دارای سرعت شارژ ۲۵ وات هستند که شارژر درون جعبه هیچ کدام وجود ندارد. اما در بخش شارژدهی و شارژ شدن گوشی گلکسی A54 بهتر عمل کرده است. این گوشی ۳۱ ساعت و ۳۱ دقیقه توانایی مکالمه دارد و در مدت زمان ۶۳ دقیقه فول شارژ می شود این در حالی است که رقیب آن تنها ۲۹ ساعت و ۱۶ دقیقه توانایی مکالمه داشته و ۸۴ دقیقه زمان لازم است تا فول شارژ شود.

اگر شما هم خرید و فروش گوشی کارکرده سامسونگ را دارید سایت موبایل استقلال بهترین گزینه برای شماست تا هم بتوانید به خرید گوشی کارکرده بپردازید هم میتوانید گوشی کارکرده خود را به مجموعه موبایل استقلال با قیمتی بسیار عالی بفروشید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار