کد خبر: ۲۲۳۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های کشاورزی دامداران ایران از افزایش قیمت شیر خام به کیلویی ۱۵ هزار تومان خبر داد. پیش از این قیمت شیر خام 12 هزار و 500 تومان بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های کشاورزی دامداران ایران از تصویب نرخ جدید شیر خام در شورای قیمت‌گذاری خبر داد و گفت: این قیمت درجلسه روز گذشته با حضور وزیر جهاد کشاورزی مصوب شد.

مجتبی عالی درباره جزئیات این افزایش قیمت به فارس توضیح داد: این قیمت برای پایه چربی 3.2 درصد است و قرار شد به ازای هر یک دهم افزایش چربی 200 تومان به پایه قیمتی اضافه شود.

وی افزود: نرخ شیر خام پیش از این کیلویی 12 هزار و 700 تومان بود که با این افزایش قیمت حدود رشد 25 درصدی نرخ شیر خام را شاهد خواهیم بود.

عالی این را هم گفت: این نرخ تصویب شده است، اما قرار شد سرپرست وزارت جهاد کشاورزی بر سر اعلام نهایی این قیمت از هیئت دولت کسب تکلیف کند.

افزایش نرخ شیر خام روی قیمت سایر فراورده های لبنی هم تاثیر می‌گذارد. در این بین خواسته دامداران این بود که دولت مجوز فروش شیر خام بین 19 هزار تا 20 هزار تومان ارائه دهد.

با توجه به نرخ‌گذاری دستوری محصولات لبنی، در آخرین گزارشی که مرکز آمار منتشر کرد، لبنیات به همراه تخم مرغ طی فروردین تورم 0.3 درصدی را داشت و یک رتبه تا رده آخر فاصله داشت.  اما با مصوبه جدید احتمالاً در تورم خرداد، لبنیات در رتبه‌های اول تورم قرار بگیرد.

برای مطالعه بیشتر صفحه صنعت، معدن و تجارت را در تجارت‌نیوز دنبال کنید.

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار