کد خبر: ۲۲۵۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸
نشست سه جانبه در تهران با حضور وزار و مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران، سازمان ملل متحد و کشور پاکستان در حال برگزار شد.

نشست سه جانبه تهران، پاکستان و سازمان ملل متحد

به گزارش مهر، در چهارچوب همکاری جمهوری اسلامی ایران با سازمان ملل متحد، نشست ابتکار سه جانبه در تهران با حضور وزرا و مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران، سازمان ملل متحد و کشور پاکستان برگزار شد و مبارزه با مواد مخدر موضوع نشست امروز بود.

ایران رتبه نخست کشفیات مواد مخدر

اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در این نشست با اشاره به اینکه امروز سند و بیانیه نهایی مشترک بین مسئولین مرتبط و نمایندگان بین ایران پاکستان و سازمان ملل برگزار شد، گفت: ایران رتبه اول کشفیات مواد مخدر در دنیا محسوب می‌شود و توسعه همکاری ها جهت مقابله با مواد مخدر بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه منشا تولید مواد مخدر در افغانستان است، گفت: در سالهای اخیر شاهد افزایش تولید فزاینده مواد مخدر هم از نوع صنعتی و شیشه و هم نوع سنتی در این کشور بوده ایم.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از اعلام آمادگی ایران جهت انتقال تجربیات مقابله با مواد مخدر خبر داد و گفت: همکاری‌های چندجانبه در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

مومنی با اشاره به اینکه سند پایانی جلسه امروز شروع مجددی برای تلاش گسترده جهت کاهش کشت و قاچاق مواد مخدر خواهد بود، گفت: کنترل مواد مخدر از مبدا و پاسخگو کردن گروه حاکم در کشور افغانستان از دغدغه‌های مهم حساب می‌شود و امیدواریم همگی به این هدف برسیم.

وی اعلام کرد: نشست بعدی در همین سال جاری برگزار می‌شود و ارزیابی پیام سند پایانی امروز را خواهیم داشت.

برچسب ها: سازمان ملل ، پاکستان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار