کد خبر: ۲۲۵۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵
معاون سیاسی وزیر امور خارجه از دیدار و گفت‌وگو با همتایان خود در ۳ کشور فرانسه، آلمان و انگلیس در ابوظبی خبر داد و گفت: در مورد طیفی از موضوعات و نگرانی‌های متقابل با هم گفت‌وگو کردیم.

رایزنی ایران با تروئیکای اروپا در ابوظبی

به گزارش خبرگزاری مهر، علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره ارشد جمهوری اسلامی ایران که در امارات عربی متحده حضور دارد، در توئیتی نوشت: در ادامه رایزنی‌های دیپلماتیک با طرف‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، با همتایان آلمانی، فرانسوی و انگلیسی خود در ابوظبی ملاقات کرده و در مورد طیفی از موضوعات و نگرانی‌های متقابل با هم گفت‌وگو کردیم.

پیش از این معاون سیاسی وزیر امور خارجه درباره سفرش به امارات گفته بود: در چارچوب تحکیم سیاست همسایگی و در راستای استمرار رایزنی‌های سیاسی با همسایگان، به امارات سفر کردم تا درباره ارتقای همکاری‌های دوجانبه و بررسی مسائل منطقه‌ای با مقام‌های این کشور گفت‌وگو کنم.

این روزها اخبار متعددی درباره مذاکرات ایران و غرب به گوش می رسد، همچنانکه روزنامه فایننشال تایمز، چاپ لندن در گزارشی مدعی شده بود؛ «رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران اخیراً چندین بار با امیر سعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد دیدار کرده است.»

به نوشته این روزنامه، این دیدارها نخستین تماس مستقیم میان مقام‌های ایرانی و آمریکایی پس از خروج ایالات متحده از برجام در زمان ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ محسوب می‌شود.

بر اساس گزارش فایننشال تایمز، یک فرد نزدیک به دولت جو بایدن گفته است که این گفتگوها در درجه اول بر امکان تبادل زندانیان با ایران متمرکز بوده است.

برچسب ها: وزیرامورخارجه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار