کد خبر: ۲۲۵۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۳
تارنمای رسمی «دولت بولیواری ونزوئلا» با انتشار یادداشتی اعلام کرد که ایران، ابرقدرتی آزاد از دخالت‌های خارجی است و امضای توافق‌ها میان تهران- کاراکاس، علاوه بر ضربه‌ای سخت به سرمایه‌داری امپریالیستی، امضای یک سند «دوستی نابودنشدنی» است.

ونزوئلا: توافق‌های تهران- کاراکاس، ضربه‌ای سخت به سرمایه‌داری امپریالیستی است

به گزارش ایرنا، در یادداشت تارنمای رسمی دولت بولیواری ونزوئلا آمده است: توافق‌نامه‌های امضا شده بین جمهوری بولیواری ونزوئلا و جمهوری اسلامی ایران نه تنها گامی عظیم به سوی تحکیم هر دو کشور در دنیای چندقطبی است، بلکه پیام روشنی از این مسئله است که این دو قدرت به طور فزاینده‌ای در حال نزدیکتر شدن به یکدیگر در این «دهکده جهانی» به عنوان یک بلوک واحد هستند و این مسئله ضربه سنگینی به سرمایه‌داری امپریالیستی جهانی وارد می‌کند.

در ادامه این مطلب آمده است: نیکلاس مادورو رئیس جمهوری بولیواری ونزوئلا که بی‌تردید به یک استراتژیست ماهر در زمینه ایجاد پیوند، اتحاد و ارتقای نزدیکی بین ملت‌های انقلابی دوست برای توسعه موفقیت‌آمیز تبدیل شده است، اعلام کرده است که جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از مهم‌ترین قدرت‌های نوظهور دنیای جدید، «نقش درخشانی» دارد.

ایران و ونزوئلا به یک بلوک واحد از ژئوپلیتیک جدید شرق-غرب تبدیل می‌شوند، که این به دیدگاه عمیق ضد امپریالیستی مرتبط می‌شود، همه طرح‌های وابستگی انحصاری را در هم می‌شکند و یک چشم‌انداز-ماموریت جدید از جنوب ایجاد می‌کند که به سمت طرح‌های دوجانبه نوین پیش می‌روند.

بر اساس این یادداشت، «قراردادها و تحکیم روابط بین ایران و ونزوئلا همچنین چشم‌انداز صنعتی و فناوری را تقویت و ساختارهای قدیمی یک قرن امپراتوری و سلطنتی را سرنگون می‌کند. رئیس جمهوری نیکلاس مادورو گفت: ما از لحاظ معنوی متحد هستیم و قرار است بیشتر و بیشتر متحد شویم و به امضای موافقت‌نامه‌ها و سرمایه‌گذاری‌های جدید در این سفر تاریخی برای ایجاد پروژه‌ها و سرمایه گذاری‌های جدید ادامه می‌دهیم».

در ادامه این مطلب آمده است که رئیس‌جمهوری ونزوئلا در راستای تحکیم پایگاه‌های سیاسی و دیپلماتیک ایجاد شده توسط فرمانده هوگو چاوز در گذشته گام برمی‌دارد و اذعان می‌کند که این رهبر بولیواری بود که نخستین قدم‌ها برای باز کردن دریچه‌های روابط بین دو کشور در قرن بیست و یکم را برداشت. با امضای این قراردادها، ونزوئلا و ایران یک «دوستی نابود نشدنی» را نیز امضا می‌کنند.

همکاری ایران - ونزوئلا ضربه‌ای به سرمایه‌داری جهانی می‌زند و از آرزوهای امپراتوری برای تسلط در حوزه‌های مهمی مانند گاز، نفت، گردشگری، غذا، حمل و نقل، علم و فناوری، بهداشت، فرهنگ، دفاع، مخابرات و حمل و نقل دریایی می‌کاهد.

این گزارش به نقل از رئیس‌جمهوری ونزوئلا تاکید می‌کند: ایران در این دنیای چندگانه و چندمرکزی، یک ابرقدرت و آزاد از دخالت خارجی است.

ونزوئلا به عنوان بخشی از دنیای جدیدی که برای استقلال مردمانش می‌جنگد، به سوی آینده‌ای با وابستگی کمتر و خودکفاتر، در جست‌وجوی عدالت، برابری، صلح و انسانیت بیشتر بدون امپراطوری پیش می‌رود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار