کد خبر: ۲۲۵۲۷۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۵

در این مطلب به مقایسه دو گوشی پرچم‌دار اقتصادی گلکسی S21 فن ادیشن و پوکو F5 می‌پردازیم تا ببینیم کدام یک ارزش خرید بیشتری دارد.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S21 FE 5G دو سیم‌ کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت
گوشی موبایل شیائومی مدل Poco F5 دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 12 گیگابایت - گلوبال

مقدمه

سامسونگ در سال ۲۰۲۲ و پوکو در سال ۲۰۲۳ از گوشی‌های گلکسی S21 فن ادیشن و پوکو F5 (ردمی نوت ۱۲ توربو) رونمایی کردند. نماینده‌ی پوکو کمتر از ۲ ماه است که در بازار در دسترس قرار دارد ولی کهکشانی سامسونگ را بیش از یک سال است که در بازار شاهد هستیم که با این حال این محصول به عنوان یکی از بهترین گوشی‌های سامسونگ در رده‌ی پرچم‌داران اقتصادی به شمار می‌رود و طرفداران بسیار زیادی هم دارد. پوکو F5 هم یک گوشی کاملا جدید و البته بسیار قدرتمند است که در مقایسه با مدل پرو یک سری قابلیت کمتر دارد ولی آنقدر خوب هست که بتواند پرچم‌دار اقتصادی سامسونگ را خیلی راحت به چالش بکشد. در این مقاله با ما همراه باشید تا به مقایسه‌ی کامل این دو گوشی بپردازیم و ببینیم کدام یک ارزش خرید بیشتری دارد.


گلکسی S21 فن ادیشن در مقابل پوکو F5؛ جدول مشخصات فنی


نام گوشی گلکسی S21 فن ادیشن پوکو F5
تاریخ معرفی و عرضه ۱۴ دی / ۱۷ دی ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
ابعاد و وزن ۷٫۹ × ۷۴٫۵ × ۱۵۵٫۷ میلی‌متر – ۱۷۷ گرم ۷٫۹ × ۷۵ × ۱۶۱٫۱ میلی‌متر – ۱۸۱ گرم
کیفیت ساخت پنل پشتی پلاستیکی و فریم آلومینیومی پنل پشتی و فریم پلاستیکی
استاندارد مقاومتی IP68 – مقاوم در برابر نفوذ آب در عمق ۱٫۵ متری به مدت ۳۰ دقیقه – محافظ گوریلا گلس ویکتوس IP53 – مقاوم در برابر پاشش آب و گرد و غبار – محافظ گوریلا گلس ۵
اندازه و وضوح نمایشگر ۶٫۴ اینچی از نوع Dynamic AMOLED 2X – وضوح ۱۰۸۰ × ۲۳۴۰ ۶٫۶۷ اینچی از نوع AMOLED – وضوح ۱۰۸۰ × ۲۴۰۰
سایر مشخصات نمایشگر ۱۲۰ هرتزی با فناوری +HDR10 – تراکم ۴۰۳ پیکسل بر هر اینچ ۱۲۰ هرتزی با فناوری +HDR10 و دالبی ویژن – تراکم ۴۰۳ پیکسل بر هر اینچ
نسبت پنل به بدنه ٪۸۶٫۷ ٪۸۸٫۹
رابط کاربری و سیستم‌عامل اندروید ۱۲ / One UI 4 اندروید ۱۳ / MIUI 14
پشتیبانی نرم‌افزاری و امنیتی ۵/۴ ۳/۲
پردازنده و گرافیک

اگزینوس ۲۱۰۰ (۵ نانومتری) – هشت هسته با ترکیب ۱ + ۳ +‌ ۴ از نوع Cortex-X1 با فرکانس ۲٫۹ گیگاهرتز، Cortex-A78 با فرکانس ۲٫۸ گیگاهرتز و Cortex-A55 با فرکانس ۲٫۲ گیگاهرتز – گرافیک آدرنو ۶۶۰

اسنپدراگون ۸۸۸ (۵ نانومتری) – هشت هسته با ترکیب ۱ + ۳ +‌ ۴ از نوع Cortex-X1 با فرکانس ۲٫۸۴ گیگاهرتز، Cortex-A78 با فرکانس ۲٫۴۲ گیگاهرتز و Cortex-A55 با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتز – گرافیک Mali-G78 MP14

اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۲ (۴ نانومتری) – هشت هسته با ترکیب ۱ + ۳ +‌ ۴ از نوع Cortex-X2 با فرکانس ۲٫۹۱ گیگاهرتز، Cortex-A710 با فرکانس ۲٫۴۹ گیگاهرتز و Cortex-A510 با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتز – گرافیک آدرنو ۷۲۵
ترکیب حافظه‌ی داخلی و رم ۱۲۸/۶، ۱۲۸/۸، ۲۵۶/۶، ۲۵۶/۸ گیگابایت ۲۵۶/۸، ۲۵۶/۱۲ گیگابایت
نوع حافظه‌ی داخلی UFS 3.1 UFS 3.1
دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8، پشتیبانی از فوکوس خودکار و لرزشگیر اپتیکال ۶۴ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8، پشتیبانی از فوکوس خودکار و لرزشگیر اپتیکال
دوربین دوم فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه‌ی دید ۱۲۳ درجه و گشودگی دیافراگم f/2.2 فوق عریض ۸ مگاپیکسلی با زاویه‌ی دید ۱۲۰ درجه و گشودگی دیافراگم f/2.2
دوربین سوم ۸ مگاپیکسلی تله‌فوتو با امکان زوم ۳ برابری اپتیکال و گشودگی دیافراگم f/2.4 ۲ مگاپیکسلی ماکرو با گشودگی دیافراگم f/2.4
کیفیت فیلم‌برداری ۴K@30/60 ،۱۰۸۰p@30/60/240 ،۷۲۰p@960 ۴K@30 ،۱۰۸۰p@30/60/120
دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 ۱۶ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.5
کیفیت فیلم‌برداری ۴K@30/60 1080p@30/60، ۱۰۸۰p@30/60
بلندگوی استریو دارد از نوع هیبردی دارد به صورت دوگانه و واقعی
باتری و شارژر ۴۵۰۰ / ۲۵ ۵۰۰۰ / ۶۷
شارژر درون جعبه ندارد دارد
سایر قابلیت‌ها حسگر اثر انگشت زیر صفحه، سامسونگ دکس، شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی و شارژ معکوس ۴.۵ واتی حسگر اثر انگشت ادغام شده با کلید پاور، جک ۳.۵ میلی‌متری
رنگ‌بندی سفید، گرافیتی، بنفش، زیتونی مشکی، سفید، آبی
قیمت ۱۷ تا ۱۸٫۵ میلیون تومان ۱۸ تا ۱۸٫۷ میلیون تومان

مشخصات روی کاغذ که نشان می‌دهد هر دو گوشی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند؛ گلکسی S21 ادیشن از لحاظ دوربین و امکانات نرم‌افزاری و پوکو F5 هم از لحاظ ترکیب سخت‌افزاری، باتری و شارژر و بلندگو. حال باید دید در عمل وضعیت این دو چگونه خواهد بود. با ما همراه باشید.


گلکسی S21 فن ادیشن در مقابل پوکو F5


محتویات درون جعبه

گلکسی S21 فن ادیشن پوکو F5

گلکسی S21 فن ادیشن فقط یک کابل دو سر Type-C درون بسته‌بندی خود دارد و باید به صورت جداگانه برای آن آداپتور ۲۵ واتی را خریداری کنید. موضوعی که باعث می‌شود حدودا ۶۰۰ هزار تومان به مبلغ نهایی گوشی اضافه شود.

گلکسی S21 فن ادیشن پوکو F5

در طرف مقابل در بسته‌بندی پوکو F5 نه تنها یک آداپتور سریع ۶۷ واتی وجود دارد بلکه شاهد یک قاب شفاف هم هستیم تا نخستین مرحله‌ی مسابقه را نماینده‌ی شیائومی مثل همیشه پیروز باشد.


طراحی و کیفیت ساخت

گلکسی S21 فن ادیشن پوکو F5

از آن جایی که گلکسی S21 فن ادیشن از فریم آلومینیومی بهره می‌برد و پنل پلاستیکی، می‌توان آن را از لحاظ کیفیت ساخت بهتر از پوکو F5 دانست که تماما پلاستیکی است. اگرچه این پلاستیک کیفیت بسیار بالایی هم دارد اما کهکشانی کره‌ای به خاطر بهره‌مندی از استاندارد ضد آب و گرد و غبار IP68، جای هیچ بحثی را از لحاظ کیفیت ساخت باقی نمی‌گذارد و برنده‌ی بی‌بدیل این بخش می‌شود. این یعنی نماینده‌ی سامسونگ کاملا ضد آب و گرد و غبار شدید است ولی پوکو F5 با استاندارد IP53 فقط در برابر پاشش آب و گرد و غبار خفیف می‌تواند مقاوم باشد.

گلکسی S21 فن ادیشن پوکو F5

از لحاظ طراحی، هر دو گوشی واقعا عالی هستند. پنل جلوی گلکسی S21 فن ادیشن و پوکو F5 هم بسیار شبیه به هم است با این تفاوت که در نماینده‌ی شیائومی بیش از ۸۸٪ بدنه را نمایشگر تشکیل داده اما در کهکشانی سامسونگ این میزان به بیش از ۸۵٪ می‌رسد تا پوکو F5 یک گوشی کم‌حاشیه‌تر و در نتیجه زیباتر باشد.

از لحاظ اندازه، می‌توان گفت با محصولاتی طرف هستیم که به یک اندازه ساخته شده‌اند. ضخامت هر دو گوشی به ۷٫۹ میلی‌متر می‌رسد، عرض آن‌ها فقط ۰.۵ میلی‌متر با هم فرق دارد (پوکو عریض‌تر است) و از لحاظ ارتفاع هم پوکو F5 به خاطر نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی، حدودا ۵٫۴ میلی‌متر بلندتر است که این بلندی در عمل خیلی خود را نشان نمی‌دهد. حتی وزن دو گوشی هم کاملا نزدیک به هم است؛ (گلکسی ۴ گرم سبک‌تر است، ۱۷۷ در مقابل ۱۸۱ گرم).

بنابراین وقتی شما این دو گوشی را در دست می‌گیرید، حس خیلی متفاوتی نخواهید داشت. البته ارتفاع کوچک‌تر و انحنای زیبایی که S21 فن ادیشن روی فریم دارد شاید باعث شود راحت‌تر بتوانید با یک دست با آن کار کنید اما پوکو یک فریم تخت دارد. با این حال در دست نگه داشتن آن اصلا حس بدی به کاربر نمی‌دهد و فوق‌العاده راحت و لذت‌بخش هم هست.

گلکسی S21 فن ادیشن پوکو F5

از لحاظ رنگ‌بندی، پوکو اصلا رنگ‌بندی ساده‌ای ندارد. البته رنگ آبی آن در بالا روشن و در پایین کمی تیره‌تر است ولی دو رنگ مشکی و سفید طرح‌دار هستند؛ مشکی با خطوط مورب و برآمده و سفید هم با طرح یخی جذاب. هرچند اگر به دنبال ظاهری رسمی‌تر هستید، رنگ آبی و مشکی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. گلکسی در تمام مدل‌های خود کاملا ساده است و طرح خاصی ندارد.

گلکسی S21 فن ادیشن پوکو F5

روی فریم سمت راست گلکسی S21 فن ادیشن کلیدهای کنترل صدا و پاور، روی فریم پایین پورت شارژر، درگاه سیم‌کارت، بلندگو و یک حفره‌ی مربوط به میکروفون، روی فریم بالایی هم حفره‌ی دوم میکروفون به چشم می‌خورند. روی فریم چپ هم چیزی تعبیه نشده است.

گلکسی S21 فن ادیشن در مقابل پوکو F5
گلکسی S21 فن ادیشن در مقابل پوکو F5
گلکسی S21 فن ادیشن در مقابل پوکو F5
گلکسی S21 فن ادیشن در مقابل پوکو F5
گلکسی S21 فن ادیشن در مقابل پوکو F5
گلکسی S21 فن ادیشن در مقابل پوکو F5
گلکسی S21 فن ادیشن در مقابل پوکو F5
گلکسی S21 فن ادیشن در مقابل پوکو F5

فریم‌های سمت راست، چپ و پایین پوکو F5 کاملا شبیه به فریم‌های رقیب هستند، ولی روی فریم بالایی، جک هدفون، اسپیکر، حفره‌ی میکروفون و فرستنده‌ی مادون قرمز به چشم می‌خورند. همچنین خطوط آنتنی که در S21 فن ادیشن دیده می‌شوند، در پوکو F5 وجود ندارند.

گلکسی S21 فن ادیشن پوکو F5

روی پنل پشتی دو گوشی، دو طرح کاملا متفاوت را شاهد هستیم. دوربین‌های گلکسی S21 فن ادیشن درون یک ماژول تعبیه شده‌اند اما روی پنل پشتی پوکو F5 هیچ ماژولی وجود ندارد و دوربین‌ها مثل گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ بدون هیچ حفاظی در کنار هم قرار گرفته‌اند. اینکه کدام گوشی طراحی زیباتری دارد کاملا به سلیقه‌ی کاربر بستگی دارد.

گلکسی S21 فن ادیشن پوکو F5


نمایشگر

گلکسی S21 فن ادیشن پوکو F5

از لحاظ نمایشگر، دو گوشی مشخصات کاملا مشابهی دارند اما یک سری تفاوت جزئی وجود دارد که جا دارد به آن‌ها اشاره کنیم. نخست اینکه گلکسی S21 فن ادیشن یک گوشی ۶٫۴ اینچی با پنلی از جنس Dynamic AMOLED 2X است و پوکو F5‌ هم محصولی با پنل ۶٫۶۷ اینچی از نوع AMOLED. هر دو گوشی از رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتزی و نرخ الگوبرداری لمس ۲۴۰ هرتزی حین انجام بازی بهره می‌برند تا بازخوردها در سریع‌ترین زمان ممکن از دست به صفحه ارسال شوند.

از لحاظ کنترل روی رفرش‌ریت اما پوکو F5 عملکرد بهتری از S21 فن ادیشن دارد و در زمان مشاهده‌ی محتوایی که از رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز پشتیبانی نمی‌کنند، به صورت خودکار آن را روی ۶۰ هرتز تنظیم می‌کند اما در S21 فن ادیشن صفحه در تمام شرایط روی ۱۲۰ هرتز قرار دارد مگر اینکه خودتان آن را روی ۶۰ هرتز تنظیم کنید؛ ضعفی که سبب می‌شود شارژ باتری خیلی سریع تخلیه شود. شما می‌توانید عملکرد دو گوشی در تست‌های نمایشگر را در زیر ببینید؛ جایی که پوکو به مراتب عملکرد بهتری از خود به نمایش گذاشته که این یعنی در زیر نور مستقیم خورشید، نماینده‌ی شیائومی خوانایی بهتری را ارائه می‌دهد.

نام گوشی گلکسی S21 فن ادیشن پوکو F5
بیشینه‌ی روشنایی دستی ۳۸۵ ۴۷۰
بیشینه‌ی روشنایی خودکار ۷۹۲ ۹۶۳
کمترین میزان روشنایی ۱.۸ ۱.۹۹


گلکسی S21 فن ادیشن در مقابل پوکو F5؛ باتری شارژر

از لحاظ طول عمر باتری و سرعت شارژر، گلکسی S21 فن ادیشن هیچ حرفی برای گفتن ندارد. هم ظرفیت باتری آن ۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت کمتر است و هم سرعت شارژر آن تقریبا ۴۰ وات کندتر است. شما می‌توانید اعداد و ارقام مربوط به این مقوله را در جدول زیر ببینید.

نام گوشی گلکسی S21 فن ادیشن پوکو F5
ظرفیت باتری ۳۸۵ ۴۷۰
امتیاز باتری ۹۲ ساعت ۱۱۸ ساعت
وب‌گردی ۱۰:۲۵ دقیقه ۱۵:۴۱ دقیقه
تماشای ویدیو ۱۶:۳۳ دقیقه ۲۰:۱۰ دقیقه
مکالمه ۳۱:۱۳ دقیقه ۲۹:۱۹ دقیقه
سرعت شارژر ۲۵ وات ۶۷ وات
مدت زمان شارژ شدن در نیم ساعت ٪۵۱ ٪۸۳
مدت زمان مورد نیاز برای شارژ کامل ۷۵ دقیقه ۴۷ دقیقه

می‌بینید که در تمام تست‌ها جز مکالمه، پوکو F5 با اختلاف زیادی بهتر ظاهر شده و خیلی راحت می‌تواند نصف روز بیشتر از گلکسی S21 فن ادیشن در استفاده‌ی ترکیبی دوام بیاورد.


بلندگو

از آن جایی که پوکو F5 از دو بلندگوی واقعی بهره می‌برد، انتظار داشتیم عملکرد آن از گلکسی S21 فن ادیشن که یک بلندگو در فریم پایینی دارد و بلندگوی دوم آن با اسپیکر مکالمه ادغام شده، بهتر باشد که در عمل هم اینطور بوده است. نماینده‌ی شیائومی در حالی توانسته تست‌های بلندگو را با امتیاز «خیلی خوب» پشت سر بگذارد که کهکشانی سامسونگ به امتیاز «خوب» بسنده کرد. شما می‌توانید صدای پخش شده توسط این دو گوشی را در زیر گوش داده و آن‌ها را با هم مقایسه کنید.

پوکو F5

گلکسی S21 فن ادیشن


نرم‌افزار و سخت‌افزار

گلکسی S21 فن ادیشن پوکو F5

از لحاظ نرم‌افزار، گلکسی S21 فن ادیشن دو برتری دارد؛ نخست اینکه امکانات نرم‌افزاری و قابلیت‌های شخصی‌سازی One UI بیشتر از MIUI است و اگرچه شیائومی در نسخه‌ی ۱۴ رابط کاربری خود امکانات زیادی را به گوشی‌هایش اضافه کرده اما باز هم One UI در دنیای رابط‌های کاربری اندروید، از لحاظ بهره‌مندی از قابلیت‌های نرم‌افزاری حرف اول را می‌زند. دوم هم به خاطر پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی‌مدت است. شما با خرید گلکسی S21 فن ادیشن ۴ نسخه اندروید و ۵ سال آپدیت امنیتی دریافت می‌کنید در حالی که با پوکو F5 بعد از دریافت دو نسخه اندروید، باید خوش‌شانس باشید برای سال سوم یک آپدیت امنیتی دریافت کنید.

گلکسی S21 فن ادیشن پوکو F5

با این حال MIUI 14 به خاطر مصرف بسیار بهینه از منابع سخت‌افزاری معروف است و یک رابط سبک به حساب می‌آید. بنابراین کاربران نباید شاهد هیچگونه لگ، کندی و… حین گشت و گذار در بین منوهای مختلف پوکو F5 باشند. همین حرف‌ها را می‌توان راجع به گلکسی S21 فن ادیشن گفت که از لحاظ رابط کاربری واقعا گوشی قدرتمند، روان و سریعی به حساب می‌آید.

به صورت کلی نماینده‌ی سامسونگ امکاناتی نظیر، ویرایش تصاویر، دسته‌بندی ویجت‌ها، امکان تغییر رنگ پس‌زمینه با استفاده از پالت رنگی، امکان تنظیم عادت‌ها و روتین‌های مختلف، نمایشگر همیشه روشن با امکان شخصی‌سازی زیاد، امکان تغییر پس‌زمینه‌ی تماس برای افراد مختلف، سامسونگ دکس برای اتصال گوشی به کامپیوتر، فایل منجر بسیار قدرتمند و کارآمد و… را به کاربران ارائه می‌دهد.

پوکو F5 هم از امکاناتی نظیر پنل اعلانات و منوی تنظیمات سریع جداگانه، دسته‌بندی اپلیکیشن‌ها بر اساس کاربرد در منو، پنجره‌های شناور، تم‌های متنوع، نمایشگر همیشه روشن (فقط ۱۰ ثانیه روشن می‌ماند) و… بهره می‌برد.

از لحاظ سخت‌افزاری هر دو گوشی آنقدر قدرتمند هستند که شما را در انجام هیچ کاری لنگ نمی‌گذارند اما موضوع اصلی، پایداری آن‌هاست. در حالی که گلکسی S21 فن ادیشن با عملکردی پرنوسان توانست در نهایت ۶۸٪ از توان خود را پس از ۱ ساعت فشار سنگین حفظ کند، پوکو F5 با ۶۴٪ توان خود کار را به اتمام رساند. که عملکردی کاملا نزدیک به هم داشته‌اند. هر دو گوشی بیش از حد داغ نمی‌شوند و می‌توانند به بهترین شکل ممکن نیاز شما را برطرف کنند. عملکرد آن‌ها در بنچمارک‌های مختلف هم کاملا گویای توان آن‌هاست.

نام گوشی گلکسی S21 فن ادیشن پوکو F5
AnTuTu 9 ۷۱۹۶۹۶ ۹۳۱۱۷۴
گیک‌بنچ تک و چند هسته‌ای ۱۰۹۶ / ۳۰۴۹ ۱۲۱۶ / ۳۹۳۹
GFX Car Chase ES 3.1 (onscreen) ۵۶ ۶۶


گلکسی S21 فن ادیشن در مقابل پوکو F5؛ دوربین

S21 FE VS POCO F5

از آن جایی که گلکسی S21 فن ادیشن دوربین‌های خود را از گوشی‌های پرچم‌دار سری S21 به ارث برده، به نظر می‌رسد می‌توان پیش‌بینی کرد بخش دوربین را شاید نه با اختلاف زیاد اما با این حال به سود خود تمام کند. هرچند باید دید در عمل آیا واقعا می‌تواند این کار را انجام دهد یا خیر. این گوشی سه دوربین قدرتمند دارد که شامل اصلی و فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و تله‌فوتوی ۸ مگاپیکسلی با امکان زوم ۳ برابری اپتیکال می‌شوند.

S21 FE VS POCO F5

در طرف مقابل پوکو F5 را داریم که از همان تعداد دوربین اما با کارایی فوق عریض و ماکرو در کنار دوربین اصلی بهره می‌برد تا یک گوشی کاملا معمولی از این حیث باشد. دوربین سلفی این گوشی هم سنسوری به بزرگی ۱۶ مگاپیکسل دارد که روی کاغذ، شانسی برای رقابت با سنسور ۳۲ مگاپیکسلی گلکسی S21 فن ادیشن ندارد. همچنین گلکسی S21 فن ادیشن با تمام دوربین‌های خود امکان عکاسی در وضوح ۴K را دارد؛ امکانی که فقط دوربین اصلی پوکو F5 دارد. شما می‌توانید تصاویر و ویدیوهای ضبط شده توسط این دو گوشی را در زیر ببینید.

دوربین اصلی

گلکسی S21 فن ادیشن و پوکو F5
گلکسی S21 فن ادیشن و پوکو F5
گلکسی S21 فن ادیشن و پوکو F5
گلکسی S21 فن ادیشن و پوکو F5

دوربین فوق عریض

گلکسی S21 فن ادیشن و پوکو F5
گلکسی S21 فن ادیشن و پوکو F5
گلکسی S21 فن ادیشن و پوکو F5
گلکسی S21 فن ادیشن و پوکو F5
گلکسی S21 فن ادیشن و پوکو F5
گلکسی S21 فن ادیشن و پوکو F5
گلکسی S21 فن ادیشن و پوکو F5
گلکسی S21 فن ادیشن و پوکو F5

زوم

گلکسی S21 فن ادیشن و پوکو F5
گلکسی S21 فن ادیشن و پوکو F5

سلفی

گلکسی S21 فن ادیشن و پوکو F5

فیلم‌برداری وضوح ۴K با دوربین اصلی

فیلم‌برداری وضوح ۴K و ۱۰۸۰P با دوربین فوق عریض


گلکسی S21 فن ادیشن در مقابل پوکو F5؛ سخن پایانی

گلکسی S21 فن ادیشن

نکات مثبت
  • نمایشگر AMOLED بسیار باکیفیت با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتزی و دقت رنگ بسیار بالا
  • طراحی ساده و در عین حال زیبا
  • فریم آلومینیومی و پنل پلی‌کربناتی باکیفیت
  • استاندارد ضد آب IP68
  • قدرت پردازشی بالا
  • عملکرد حیرت‌انگیز دوربین چه در نور روز و چه در شب، چه در عکاسی و چه در فیلم‌برداری
  • عملکرد بی‌نقص و روان رابط کاربری One UI 4 با امکانات مثال‌زدنی
  • دوربین سلفی عالی
  • پشتیبانی نرم‌افزاری و امنیتی ۴ و ۵ ساله
نکات منفی
  • عدم بهره‌مندی از شارژر درون جعبه
  • عدم بهره‌مندی از جک ۳.۵ میلی‌متری
  • عدم بهره‌مندی دوربین سلفی از فوکوس خودکار
  • قیمت بالا در ازای ترکیب سخت‌افزاری

پوکو F5

نکات مثبت
  • طراحی بسیار زیبا با وزن کم در مقایسه با اندازه
  • نمایشگر ۱۲۰ هرتزی بسیار باکیفیت با پشتیبانی از دالبی ویژن
  • پردازنده‌ی فوق‌العاده قدرتمند
  • طول عمر بالای باتری با شارژر کم‌نظیر در این محدوده‌ی قیمتی
  • عملکرد عالی دوربین‌ها به جز دوربین سلفی
  • کیفیت استثنائی اسپیکرها
  • بهره‌مندی از جک ۳.۵ میلی‌متری، فرستنده‌ی مادون قرمز و موتور لرزشی عالی
  • حافظه‌ی پایه‌ی ۲۵۶ گیگابایتی
  • رابط کاربری MIUI 14 در کنار اندروید ۱۳ با امکانات نرم‌افزاری متعدد
نکات منفی
  • حسگر اثر انگشت ادغام شده با کلید پاور به جای سنسور زیر صفحه
  • عملکرد تمام دوربین‌ها در شب خیلی خوب نیست
  • پایداری پردازنده خیلی بالا نیست
  • پشتیبانی نرم‌افزاری کوتاه‌مدت
loading...
گلکسی S21 فن ادیشن یا پوکو F5؛ کدام یک ارزش خرید بیشتری دارد؟
گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S21 FE 5G دو سیم‌ کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت
گوشی موبایل شیائومی مدل Poco F5 دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 12 گیگابایت - گلوبال

منبع: GSMArena (۱,۲)

سوالات متداول درباره گلکسی S21 فن ادیشن و پوکو F5
آیا این دو گوشی جک هدفون دارند؟
گلکسی S21 فن ادیشن خیر ولی پوکو F5 از جک هدفون بهره می‌برد.
آیا این دو گوشی با شارژر عرضه می‌شوند؟
گلکسی S21 فن ادیشن شارژری درون جعبه ندارد اما پوکو F5 با شارژر سریع ۶۷ واتی درون جعبه عرضه می‌شود.
آیا این دو گوشی ضد آب هستند؟
گلکسی S21 فن ادیشن به لطف بهره‌مندی از استاندارد ضد آب IP68 کاملا ضد آب است ولی پوکو F5 از استاندارد IP53 بهره می‌برد و یعنی فقط در برابر پاشش آب مقاومت دارد.
آیا این دو گوشی از اینترنت ۵G پشتیبانی می‌کنند؟
بله.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار