کد خبر: ۲۲۵۵۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۴
دبیر ستاد مردمی برگزاری مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر در مورد جزئیات و نحوه برگزاری این مراسم توضیحاتی داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، در آستانه دهه امامت و ولایت که از عید سعید قربان آغاز و تا عید سعید غدیر خم ادامه دارد، نشست خبری ستاد مردمی برگزاری مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر در مجتمع فرهنگی شهدای هفتم تیر (سرچشمه تهران) برگزار شد.

در این نشست، ساسان زارع دبیر ستاد مردمی برگزاری مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر به تشریح برنامه‌های این رویداد بزرگ پرداخت و اظهار داشت: جشن بزرگ غدیر با عنوان مهمانی ۱۰ کیلومتری شانزدهم تیر ماه رأس ساعت ۱۸ به صورت رسمی آغاز می‌شود و تا ساعت ۲۲ شب ادامه خواهد داشت.

دبیر ستاد مردمی برگزاری مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر اظهار داشت: جشن بزرگ غدیر امسال از حد فاصل میدان امام حسین تا میدان آزادی برگزار می‌شود.

وی افزود: در این مراسم بیش از ۱۳۰۰ موکب و ۵۰ هزار خادم به شرکت کنندگان در این جشن بزرگ خدمت رسانی می‌کنند و چون در این روز اطعام مؤمنین سفارش شده است، بسیاری از این موکب ها به اطعام مهمانان خواهند پرداخت.

دبیر ستاد مردمی برگزاری مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر با اشاره به تفاوت برنامه مهمانی ۱۰ کیلومتری با سایر برنامه‌ها عنوان کرد: این برنامه تفاوت بسیاری با دیگر برنامه‌ها از جمله تجمع‌ها و راهپیمایی‌ها و حتی جشن‌ها دارد زیرا شرکت کنندگان در این مهمانی از هر مسیری که وارد مسیر مهمانی ۱۰ کیلومتری شوند از همانجا می‌توانند به این جشن بپیوندند. لازم به ذکر است در همه مسیرها به مخاطبان خدمات ارائه می‌شود.

تنوع برنامه‌های مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر ۱۴۰۲

زارع به تنوع برنامه‌های مهمانی ۱۰ کیلومتری امسال اشاره کرد و گفت: تنوع برنامه‌ها با توجه به ظرفیت کمک‌های مردمی متنوع خواهد بود که بخش عظیمی از این ظرفیت‌ها اختصاص به پذیرایی موکب ها از مهمانان دارد. همچنین خدمات فرهنگی شامل ارائه مشاوره، اجرای سرود، اجرای بازی برای کودکان، و… می‌شود که از سوی برخی موکب ها انجام خواهد شد. از میان موکب‌های سازمان دهی شده قریب به ۲۰۰ موکب فقط به توزیع شربت اهتمام خواهند داشت.

دبیر ستاد مردمی برگزاری مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر با اشاره به اینکه چهار استیج در مسیر مهمانی به اجرای برنامه خواهند پرداخت، بیان کرد: چهار استیج ویژه در میدان امام حسین (ع)، میدان فردوسی، میدان انقلاب و چهار راه بهبودی در نظر گرفته شده تا با اجرای برنامه‌های شاد و متنوع به نشاط این مهمانی بیفزایند.

 شهربازی ۱۰ کیلومتری برپا می‌شود

زارع با بیان اینکه یک اتفاق خاص در این مهمانی رقم خواهد خورد عنوان کرد: یک اتفاق خاص که به نظر می‌رسد بتواند تصور ماندگاری از این مراسم را رقم بزند برپایی شهربازی ۱۰ کیلومتری است. بر همین اساس برنامه ریزی شده تا در مسیر میدان امام حسین (ع) تا میدان آزادی در لاین اتوبوس‌های تندرو(BRT) شهربازی ۱۰ کیلومتری برپا شود، از این رو از شب قبل مراسم با هماهنگی‌هایی که با پلیس راهور انجام خواهد شد، این بخش از خیابان در اختیار موکب ها قرار می‌گیرد تا بتوانند در این مسیر ۱۰ کیلومتری وسایل اسباب بازی را تدارک ببینند و تا پایان مراسم میزبان کودکان باشند.

دبیر ستاد مردمی برگزاری مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر به بخش برنامه‌های اجتماعی این رویداد اشاره و تصریح کرد: در این رویداد پویش‌هایی نیز در نظر گرفته شده که یکی از آن پویش‌ها پویش به عشق علی (ع) است که از شنبه این هفته اعلام می‌شود و یکی دیگر از پویش‌های محوری این برنامه پویش هدیه اسباب بازی است که سال گذشته با استقبال خوبی روبرو شد به همین منظور سازه عظیمی در میدان امام حسین طراحی خواهد شد تا کودکان تهرانی بتوانند اسباب بازی‌های خودشان را به کودکان مناطق محروم اهدا کنند.

سال گذشته ۱۴۸ هزار بانی و خیر برای برگزاری این مراسم شرکت داشتند

وی بیان کرد: اگر بخواهیم عظمت این رویداد را بیان کنیم همین کافی است که عنوان کنیم در این مراسم بیش از ۵۰ هزار خادم در موکب ها به خدمت رسانی مشغول خواهند بود. همچنین سال گذشته ۱۴۸ هزار بانی و خیر برای برگزاری این مراسم شرکت داشتند و امسال نیز همان سامانه سال گذشته به شماره ۳۰۰۰۲۱۲ برقرار است و خیران می‌توانند با ارسال عدد ۲ به این شماره وارد بخش پرداخت شوند و کمک‌های خود را برای برگزاری این مراسم واریز کنند.

زارع درباره حضور خانوادگی شرکت کنندگان گفت: زیر ساخت‌ها به گونه‌ای طراحی شده تا مردم بتوانند به صورت خانوادگی در این مراسم شرکت کنند و همه اعضای یک خانواده بتوانند از برنامه‌های متنوع و شاد این جشن بزرگ لذت ببرند. گفتنی است در این مراسم بیش از ۲۰۰ گروه سرود برای کودکان اجرا خواهند داشت و مبلغین نیز به فعالیت‌های فرهنگی خواهند پرداخت.

دبیر ستاد مردمی برگزاری مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر به حضور ۳ میلیونی مردم در مهمانی جشن غدیر سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت: سال گذشته با افکارسنجی که صورت گرفت پیش بینی می‌شد قریب به ۸۰۰ هزار نفر در مهمانی ۱۰ کیلومتری شرکت کنند، اما بر اساس گزارش پلیس راهور ۳ میلیون نفر سال گذشته در این مراسم شرکت کردند و این یک اتفاق بسیار عجیب بود امسال نیز پیش بینی می‌شود قریب به ۴ میلیون جمعیت در این مراسم حضور به هم رسانند.

زارع در پایان با بیان اینکه از شنبه برای این مراسم اطلاع رسانی ترافیکی را خواهیم داشت، گفت: تمام تلاشمان این است که کودکان بتوانند از این مراسم بهره کافی ببرند بر همین اساس حدود یک میلیون نسخه کتاب با موضوع غدیر در قالب‌های شعر، داستان و نقاشی چاپ شده که در اختیار کودکان قرار می‌گیرد. لازم به تاکید است این مراسم در ۱۷ استان برگزار می‌شود و درصدد هستیم این جشن را در سال‌های آینده در سایر کشورها نیز برگزار کنیم.

منبع: مهر

برای مطالعه بیشتر اخبار جامعه را در تجارت‌نیوز دنبال کنید.

برچسب ها: عید قربان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار