کد خبر: ۲۲۵۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
آمریکا اعلام کرده که در مهار تورم حتی از ژاپن هم پیشی گرفته است. اقتصاد آمریکا از زمان آغاز کرونا (انتهای 2019 و ابتدای 2020) تا به امروز بیشترین رشد تولید ناخالص داخلی را تجربه کرده و جایگاه برتر را در میان هفت قدرت اول دنیا در اختیار دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، نوید حداد- ایالات متحده آمریکا از میان هفت کشور بزرگ صنعتی جهان بالاترین رشد تولید ناخالص داخلی را از زمان شیوع ویروس کرونا به خود اختصاص داده است. در ضمن، این کشور بیشترین کاهش تورم در سه سال اخیر را در قیاس با سایر کشورهای ثروتمند داشته است. گروه 7 شامل کشورهای آمریکا، کانادا، ایتالیا، فرانسه، ژاپن، آلمان و بریتانیاست.

به نقل از Insider، آمریکا از زمان آغاز کرونا (انتهای 2019 و ابتدای 2020) تا به امروز بیشترین رشد تولید ناخالص داخلی را تجربه کرده و جایگاه برتر را در میان هفت قدرت اول دنیا در اختیار دارد. ایالات متحده در سه سال اخیر در زمینه تولید ناخالص داخلی رشد بیشتر از 5.3 درصد را تجربه کرده و بعد از آن کشورهای کانادا و ایتالیا به ترتیب با 3.5 و 2.4 درصد در رده‌های دوم و سوم قرار دارند. ژاپن به عنوان تنها عضو آسیایی گروه 7 و فرانسه رشد برابر 1.3 درصدی را از زمان شیوع کووید داشته‌اند. در این میان دو کشور آلمان و بریتانیا هر دو روند نزولی را طی کرده‌اند.

مطابق با آخرین آمار، آمریکا در سه ماه نخست سال 2023 میلادی، رشد 2 درصدی تولید ناخالص را تجربه کرده که نشان‌دهنده آن است که اقتصاد این کشور همچنان با سرعت مناسبی در حال رشد است.

ناخالص داخلی و تورم گروه 7

تورم کشورهای گروه 7

به‌رغم تورم نسبتا زیاد یک سال اخیر، آمریکا بیشترین رشد اقتصادی را در قیاس با سایر کشورهای ثروتمند داشته، هرچند روند ملایم افزایش قیمت‌ها همچنان ادامه‌دار است. قیاس نرخ تورم در میان هفت قدرت صنعتی جهان نشان می‌دهد که آمریکا بهترین عملکرد را در ارتباط با تورم رسمی از خود نشان داده است.

شورای اقتصادی کاخ سفید در تحلیل‌های اخیر وضعیت تورم در آمریکا را به مراتب بهتر توصیف می‌کند. بدین گونه که اگر تورم را به شکل همگون محاسبه کنیم (هر کشور مطابق با سیستم و شاخص‌های خود تورم را محاسبه می‌کند)، آن زمان آمریکا در مهار تورم حتی از ژاپن هم پیشی خواهد گرفت، به نحوی که خیلی سریع‌تر خواهد توانست تورم را کاهشی کند. حتی اگر قیمت‌های افزایشی انرژی و غذا در اروپا (ناشی از جنگ روسیه با اوکراین) را هم در نظر نگیریم آن وقت تورم در آمریکا نسبت به سایر کشورهای گروه 7 پایین‌تر خواهد بود. آمریکا مدعی است که تورم این کشور در ابتدای سال گذشته میلادی از تورم یک ماه اخیر آلمان و بریتانیا کمتر بوده است.

آخرین آمار نشان می‌دهد که در میان هفت کشور صنعتی دنیا، بریتانیا با 8.7 درصد بیشترین نرخ تورم را به ثبت رسانده و کشورهای ایتالیا و آلمان نیز به ترتیب با 8 و 6.1 درصد در رده‌های دوم و سوم قرار دارند. فرانسه با 5.1 درصد بالاتر از ایالات متحده قرار داشته و کانادا نیز تورم 3.4 درصدی را تجربه کرده است. لازم به ذکر است که ژاپن با تورم 3.2 درصدی مناسب‌ترین شرایط را در گروه هفت دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار