کد خبر: ۲۲۶۲۶۷
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۳
نمازگزاران ایران اسلامی امروز پس از نماز جمعه در محکومیت اهانت به قرآن کریم تظاهرات کردند.

تظاهرات سراسری نمازگزاران جمعه در محکومیت اهانت به قرآن

نمازگزاران تهرانی همگام با مردم سراسر کشور، پس از اقامه نماز جمعه، اهانت مکرر در کشور سوئد به ساحت مقدس قرآن کریم را محکوم کردند.

نمازگزاران جمعه امروز در سراسر کشور با سر دادن شعار و در دست داشتن پارچه نوشته‌هایی، خشم و انزجار خویش را از توطئـۀ کثیف صهیونیستی اهـانت به قرآن کریم و ارزش‌های اسلامی اعلام نموده و خواستار برخورد جدی دستگاه دیپلماسی با دولت سوئد شدند.

تجمع‌کنندگان همچنین خواستار مقابله جامعه جهانی با اهانت به مقدسات و ارزش‌های دینی مسلمانان شدند.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز پس از پایان تظاهرات مردمی اهانت به قرآن کریم قطعنامه ای صادر کرد.

در متن این قطعنامه آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

إنَّ اللَّهَ لَعَنَ الْکَافِرِینَ وَأَعَدَّ لَهُمْ سَعِیراً خَالِدِینَ فِیهَآ أَبَداً لَّا یَجِدُونَ وَلِیّاً وَلَا نَصِیراً؛ یَوْمَ تُقَلَّبُ وُجُوهُهُمْ فِی النَّارِ یَقُولُونَ یا لَیْتَنا أَطَعْنَااللَّهَ وَ أَطَعْنَاالرَّسُولاَ (آیات ۶۴ تا ۶۶ سوره احزاب)

در ایام حزن و اندوه مظلومانه سرور و سالار شهیدان که قلوب مسلمانان عالم در سوز ماتم شهادت فرزند رسول خاتم می سوزد و در حالیکه از مصائب این عشق بی پایان و مظهر اتم عشق و حقیقت که در صحرای طف در خاک غلطید و رأس مبارک ناطق قرآن بر روی نیزه نابکاران رفت؛ دردمندند و همراه با عرشیان و عالم هستی عزادار اویند بار دیگر عناصر خبیث و مزدور در لانه خفاشان و مأمن شیطان صفتان به ساحت قدسی کلام الهی که حتی سرهای قدسیان در کارزار عاشورا و نینوا نیزه‌های ظلم را رحل قرائت خود قرار دادند و در یک آموزه‌ای بی‌مانند از قرائت آن درنگ نکردند اهانت و قلوب همه مسلمانان و سینه‌های مالامال عاشقان و شیفتگان کلام وحی و پیروان ادیان توحیدی را جریحه دار کردند.

بی تردید این میزان سفاهت و خباثت غربیان و حمایت دولت منفور سوئد که مأمن فرزندان شیطان است جز نگرانی عمیق آنها از گسترش روز افزون و درخشش کلام الهی و وحشت از گرایش جهانیان به مکتب حیات بخش اسلام و واهمه از موج پرخروش و بنیان افکن مکتب عاشورا و اهتزار پرچم اباعبدالله الحسین نمی باشد. و افراد اهانت کننده به قرآن و اهل بیت بدانند این رفتارهای سخیف که نشانه‌ی استیصال آنها در برابر پیشرفت اسلام و تفکر انقلابی مکتب قرآن و اهل بیت (علیهم السلام) است روز به روز فراگیرتر و ان شاءالله با زعامت حضرت امام خامنه‌ای مدظله العالی به قیام جهانی منجی عالم بشریت حضرت ولی عصر ارواحنا فداه متصل خواهد شد.

ما نمازگزاران جمعه که به دفعات شاهد تکرار این رفتار شوم و شرورانه غربیان و دولت سوئد هستیم با لعن و نفرین ابدی و وعده زود هنگام نزول عذاب الهی با دست غیرتمند مسلمان جهان، با ندای _الله اکبر خامنه‌ای رهبر_ اعلام می‌کنیم:

۱- جهان اسلام بداند اتحاد و همبستگی ملت‌های مسلمان و نزدیکتر شدن برخی کشورهای اسلامی و کم محلی‌های اخیر به آمریکا و رژیم صهیونیستی کابوس دهشتناکی برای آمریکا و صهیونیست‌ها و همپالگی‌های آنان نظیر دولت سوئد ایجاد کرده است و نقطه کانونی نجات اسلام و مبارزه با استکبار و زورگویی‌های آنان به کشورهای اسلامی همین اتحاد و ایجاد جبهه واحد برای مقابله با حرکت‌های زشت و شرورانه غربی‌ها است.

۲. با اعلام برائت از این حرکت ننگین عناصر مزدور و فرومایه اعلام می کنیم بر همه کشورها و مسلمان جهان واجب است تا هر فردی که به ساحت مقدس قرآن کریم اهانت کند برابر احکام و مجازات اسلام با او برخورد نمایند.

۳. ما از دستگاه دیپلماسی نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌خواهیم که به عنوان ام القرای جهان اسلام با صلابت و با قاطعیت با اهانت کنندگان به مقدسات و دولت نابخرد سوئد با کمال قدرت و قاطعیت برخورد نماید و با هماهنگ سازی سایر کشورهای اسلامی در روابط دیپلماتیک خود با سوئد تجدید نظر نمایند.

۴. ما از علما و دانشمندان جهان اسلام می‌خواهیم اقتدار جهان اسلام را به دولتمردان سوئد نشان داده و با درخواست از دولت های اسلامی نسبت به برخورد با این دولت وابسته در مجامع بین المللی و تحریم کالاهای سوئدی اقتدار پیروان قرآن کریم را به نمایش بگذارند.

۵. ما به سران آمریکا، صهیونیست‌ها و کانون‌های نشر افکار شیطانی اعلام می‌کنیم اهانت به ساحت قدسی کلام الهی و اعتقادات مسلمان عالم جز خسران ابدی و برافروختن خشم مسلمان و نابودی اقتدار و سلطه گری شما نتیجه دیگری نخواهد داشت و قطعا در آینده نزدیک پاسخ‌های قاطعی را خواهید دید.

۶- دستهای پیدا و پنهان دشمنان درصدد استحاله فرهنگی و تضعیف باورهای قرآنی جامعه اسلامی هستند. فضای یله و رهای مجازی و نفوذی ها مشغول قتل عام فرهنگی بوده به جنگ با حجاب و عفت زنان مسلمان برخاسته اند. ما از مسئولان نظام اسلامی می خواهیم به وظیفه قرآنی و قانونی خود عمل نموده و در جهت اصلاح وضع موجود طبق ضوابط اقدام و توطئه‌های دشمن را خنثی نمایند. در پایان از حضور مردم آگاه و عزادار کشورمان در این نمایش غیرت اسلامی تشکر می‌کنیم.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی

جمعه ۳۰ تیرماه ۱۴۰۲»

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار