کد خبر: ۲۲۶۴۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
رییس پلیس راهور تهران بزرگ تمهیدات ترافیکی تاسوعا و عاشورای حسینی در معابر پایتخت را اعلام کرد.

اعلام تدابیر ترافیکی پلیس راهور پایتخت برای تاسوعا و عاشورا

رییس پلیس راهور تهران بزرگ تمهیدات ترافیکی تاسوعا و عاشورای حسینی در معابر پایتخت را اعلام کرد.

سردار  محمدحسین حمیدی با تسلیت به‌مناسبت فرا رسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی به تمهیدات ترافیکی پلیس برای این ایام پرداخت و گفت: در این ایام، تیم‌های  پلیس راهور  تهران بزرگ، به‌صورت صددرصدی در آماده‌باش بوده و در مقابل حسینیه‌ها و تکایا در  شب و روز حضور خواهند داشت، همچنین با دسته‌جات عزاداری در حین حرکت نیز همراه هستند.  

وی افزود: همچنین در  این ایام محدودیت و ممنوعیت حرکت و تردد نداریم و اما در  برخی  محل‌های برگزاری مراسم با رعایت نکات ایمنی و تعیین مسیرهای جایگزین در  صورت نیاز محدودیت تردد به صورت مقطعی اعمال خواهد شد.   برخی  مواقع پلیس  مجبور  می شود برخی  از  محدودیت‌های ترافیکی را به صورت مقطعی در معابر اعمال کند که این امر با هدف تخلیه بار  ترافیک در پایان مراسمات انجام می‌شود. در صورت اجرای چنین طرح‌هایی خودروها به مسیرها و معابر  دیگر هدایت می‌شود اما لازم است که مردم عزیز حتما همکاری  لازم را با تیم‌ها و ماموران پلیس راهور  تهران بزرگ داشته باشند.  

رییس پلیس راهور تهران بزرگ به موضوع پارک خودروها نیز اشاره کرد و گفت: شهروندان حتما برای پارک وسایل  نقلیه خود در اطراف مراکز برگزاری عزاداری از  پارک مورب استفاده کنند و تا حد امکان قسمت عقب وسیله نقلیه به سمت پیاده رو و جلوی خودرو به سمت خیابان باشد تا بتوانند در  موقع خروج به‌راحتی اقدام به حرکت و خارج شدن از  محل کنند.

حمیدی با بیان اینکه اکثر  شهروندان و عزادارانی  که در  مراسمات محرم شرکت می‌کنند لباس‌های  تیره و مشکی بر  تن دارند، گفت: در همین راستا درخواست می کنیم در  مواقعی که از  معابر در  حال تردد هستند با احتیاط  کامل  تردد کرده  و از  محل  روشن برای عبور خود بهره ببرند و هیچگاه از عرض  معابر به ناگاه حرکت نکنند تا رانندگان عبوری  بتوانند آنها را بهتر ببینند، رانندگان نیز با دقت بیشتری در این ایام رانندگی کنند.  

وی گفت: به راکبین موتورسیکلت توصیه می‌شود در  زمان تردد دقت بیشتری داشته و در طول شب با توجه کافی  به جلو حرکت کنند و از  اقداماتی  مانند صحبت با تلفن همراه و خوردن و آشامیدن جدا خودداری  کنند تا باعث برخورد نشود.  

حمیدی گفت: بعد از اتمام مراسم‌ها نیز شهروندان برای رسیدن به مقصد عجله نکنند چرا که در  این زمان معابر  هم خلوت هستند  و این خلوتی شاید باعث شود که  آنها با سرعت زیاد رانندگی کنند. توصیه می شود شهروندان با آرامش خاطر  و با احتیاط و با سرعت مجاز حتی  کمتر  از  سرعت‌های  مقرره  تردد کنند.  

رییس پلیس راهور  تهران بزرگ همچنین گفت: عده اندکی ممکن است با اقداماتی نظیر گِل‌مالی  روی  پلاک خودرو،   اقدام  به پوشش پلاک کنند، این کار، ایمنی  تردد را کم می‌کند چرا که  این اقدامات از  نظر  قوانین راهنمایی و رانندگی تخلف  است و بر  همین اساس  عوامل راهور در  محل راننده را ملزم به رفع مشکل  خواهند کرد. به طورکلی گل مالی یا هرگونه طرح و نوشته نباید روی پلاک را پوشانده یا مانع دید رانندگان شود.

وی با بیان اینکه لازم است مسئولین موکب ها و ایستگاه‌های صلواتی حتما علائم ایمنی و هشداردهنده برای آشکار سازی محل موکب را نصب کنند، گفت: همچنین در هنگام پذیرایی هم باید به گونه‌ای  برنامه‌ریزی کنند که ترافیک کمتری  ایجاد شود. در  هنگام پذیرایی هم  اگر ترافیک ایجاد شد کمی صبر کرده  و این کار  را تا زمان روان شدن تردد به صورت مقطعی انجام دهند.  

رییس پلیس راهور  تهران بزرگ  خاطرنشان کرد: در  دوشب  تاسوعا و عاشورا، تردد کامیون ها برای حمل و نقل بار  تا ساعت دو بامداد ممنوع خواهد بود و آنها از ساعت دو بامداد به بعد می‌توانند در  سطح معابر پایتخت تردد کنند. همچنین در  ایام  عاشورا و تاسوعا فعالیت‌های  عمرانی تعطیل خواهد شد و اجازه حفاری داده نخواهد شد تا ما نیز بتوانیم برای برگزاری  هر  چه بهتر  این مراسمات کمکی  کرده باشیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار