کد خبر: ۲۲۶۹۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷
تهران - ایرنا - سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: بررسی نقشه های هواشناسی نشان می دهد که با استقرار جوی نسبتا پایدار در کشور، از روز یکشنبه هفته جاری شهرهای صنعتی و پرجمعیت ،با افزایش آلاینده های مواجه می شوند.
 با ورود یک سامانه بارشی از اواخر روز یکشنبه اول آذر (فردا) به جنوب غرب کشور، بارش های پراکنده در این مناطق آغاز می شود و همزمان در این مدت خلیج فارس مواج پیش بینی می شود.
سامانه مزبور روز دوشنبه برخی از مناطق جنوب غرب و جنوب کشور را فرا می گیرد و تحت تاثیر این سامانه در استانهای بوشهر، جنوب فارس و غرب هرمرگان افزایش ابر، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید مورد انتظار است.
همچنین هواشناسی در گزارش خود می افزاید، طی روز جاری در برخی از مناطق جنوب شرق و شرق کشور وزش باد شدید پیش بینی می شود.
مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور نیز در خصوص دمای هوای تهران گفت: اکنون دمای هوا در تهران 9 درجه بالای صفر است، رطوبت هوا به 49 درصد رسیده و کمینه و بیشینه هوای تهران طی روز جاری بین چهار تا 15 درجه بالای صفر است.
احد وظیفه افزود: کمینه و بیشینه هوای تهران فردا (یکشنبه) به 4 تا 17 درجه بالای صفر می رسد و نقشه های هواشناسی نشان می دهند، آسمان تهران نیز در این روز کمی ابری همراه با غبار صبحگاهی و وزش باد خواهد داشت.
سال آبی یا سال زراعی هر سال از اول مهر تا پایان مرداد را شامل می شود و کل بارش کشور در سال آبی 94، به میزان 194.6 میلیمتر بوده که این میزان بارش در مقایسه با بلند مدت حدود 17.5 درصد کاهش داشته است.
میزان بارش سالانه در دوره زمانی 11 ماهه از اول مهر هر سال تا پایان مرداد ماه سال آینده محاسبه می شود و میانگین میزان بارش هر سال در مقایسه با بلندمدت که 30 یا 50 سال محاسبه می شود، در واقع متوسط بارش هر سال کشور در قیاس با بارش بلندمدت مشخص می شود.

منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: