کد خبر: ۲۲۷۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
رئیس کل بیمه مرکزی خبر داد
رئیس کل بیمه مرکزی گفت: در سال ۱۴۰۱ صنعت بیمه ۱۷۵ هزار میلیارد تومان فروش داشت که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ به میزان ۵۰ درصد رشد داشته است.

سال گذشته صنعت بیمه ۱۷۵ هزار میلیارد تومان فروش داشت

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: در سال ۱۴۰۱ صنعت بیمه ۱۷۵ هزار میلیارد تومان فروش داشت که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ به میزان ۵۰ درصد رشد داشته است.

مجید بهزادپور در نشست خبری به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: دولت مردمی در راستای سند اهداف خود تکالیفی برای صنعت بیمه تدوین کرده که از این حیث صنعت بیمه سال پرتلاش و موفقی را سپری کرد و در چهار ماهه امسال نیز با رشدهایی مواجه بود.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ صنعت بیمه ۱۷۵ هزار میلیارد تومان فروش داشت که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ به میزان ۵۰ درصد رشد داشته است.

بهزادپور گفت: در چهار ماهه ابتدای سال جاری هم فروش صنعت بیمه ۸۸.۲ میلیارد تومان بود که نسبت به ۴ ماهه سال گذشته ۶۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

رئیس کل بیمه مرکزی درباره تعداد بیمه نامه‌های صادره نیز خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۱ تعداد ۷۴.۱ میلیون بیمه نامه صادر شده که ۳۷ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد داشته است این موضوع ارتباط تنگاتنگ صنعت بیمه با مردم را نشان می‌دهد.

به گفته بهزادپور در چهار ماهه ابتدای امسال نیز ۲۲.۱ میلیون فقره بیمه نامه صادر شده که از افزایش ۵.۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت دارد.

وی تعداد خسارت‌های پرداختی صنعت بیمه در سال گذشته را ۶۲ میلیون فقره دانست که نسبت به ۵۴ میلیون فقره سال ۱۴۰۰ رشد ۲۶ درصد نشان می‌دهد.

رئیس کل بیمه مرکزی بیان کرد در چهار ماهه امسال نیز ۲۲.۳ میلیون فقره خسارت پرداخت شده که ۸.۴ نسبت به ۴ ماهه سال گذشته کاهش دارد البته هرچه به انتهای سال می‌رویم معمولاً میزان پرداخت خسارت‌ها افزایش می‌یابد.

بهزادپور درباره تغییرات حق بیمه سرانه بیان کرد: سال ۱۴۰۰ حق بیمه سرانه ۱.۴ میلیون تومان بود که در سال ۱۴۰۱ به ۲.۱ میلیون تومان رسید. در شاخص‌های بین‌المللی این رقم ۷۰ دلار  است. درخصوص سرمایه‌گذاری هم سال ۱۴۰۰ مبلغ ۸۹ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده بود که سال ۱۴۰۱ این رقم به ۱۲۲ هزار میلیارد تومان رسید که رشد ۳۷ درصد را نشان می‌دهد.

رئیس کل بیمه مرکزی بیان کرد: سال گذشته شش شرکت به صنعت بیمه اضافه شد؛ در حالی که طی دهه ۱۳۹۰ تنها چهار شرکت افزوده شده بود. همچنین تعداد نمایندگان ارزیاب از ۹۴ هزار نفر به ۱۰۰ هزار ارزیاب رسید.

وی بخشی دیگر از اقدامات بیمه مرکزی را همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در زمینه دانش‌بنیان کردن بیمه و محصولات پلاسما، اجرای پروژه نهضت ملی  مسکن  در منطقه ۱۸ تهران، پخش کروکی آنلاین در همکاری با پلیس و نهایی کردن پروژه سوییچ عنوان کرد.

بهزادپور با بیان این‌که پس از سال‌ها قطع همکاری با شرکت‌های بیمه خارجی توانستیم در دولت مردمی تعاملات خوبی را با برخی کشورها در صنعت بیمه برقرار کنیم، یادآور شد: در اوایل دهه ۱۳۸۰ در بخش بیمه با بیش از ۹۰ شرکت بزرگ بیمه‌ای در سراسر جهان ارتباط داشت که به دلیل تحریم‌های ظالمانه این تعاملات کاهش یافت تا این‌که تقریبا قطع شد. در حال حاضر مجددا با ۱۱ کشور از جمله مالزی، اندونزی و امارات تفاهم‌نامه بیمه‌ای منعقد کرده‌ایم و این رویکرد ادامه دارد.

وی در پاسخ به سوالی درباره سرمایه‌گذاری بیمه مرکزی در پروژه نهضت ملی مسکن گفت: در منطقه ۱۸ تهران با همکاری شهرداری تهران بحث مسکن حمایتی را با متراژ پایین دنبال می‌کنیم که رقم سرمایه‌گذاری در این بخش ۲۲۰۰ میلیارد تومان است. درخصوص مسکن استیجاری نیز طرح‌هایی را به شهرداری ارائه کرده‌ایم که نیازمند بررسی‌های کارشناسی است.

نام:
ایمیل:
* نظر: