کد خبر: ۲۲۷۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۱
مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: دو هشدار هواشناسی برای وزش باد شدید و بارش باران در بسیاری از مناطق کشور از امروز صادر شده است.

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی با اشاره به صدور دو هشدار هواشناسی برای ورود سامانه بارشی جدید و وزش باد شدید در کشور گفت: از امروز تا اواسط هفته جاری هشدار هواشناسی برای ورود سامانه بارشی جدید، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، در نقاط مستعد گرد و خاک و تگرگ صادر شده است.

به گفته مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی، دامنه و ارتفاعات در مازندران، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شمال و غرب و شرق هرمزگان، نیمه غربی کرمان، جنوب و نیمه شمالی فارس، کهگیلویه و بویراحمد و جنوب یزد، چهارمحال و بختیاری، جنوب اصفهان درگیر این سامانه بارشی هستند.

او گفت: احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، وزش باد شدید موقتی، در نواحی مستعد خیزش گردوخاک، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی، احتمال شکستن درختان کهنسال و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی وجود دارد.

او گفت: هشدار دیگر در رابطه با وزش باد شدید، خیزش گردوخاک و در برخی مناطق نفوذ گردوخاک در خراسان جنوبی، شرق کرمان، جنوب شرق خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، جنوب سمنان و شمال اصفهان صادر شده است.

ضیائیان گفت: وزش باد نسبتا شدید و خیزش گردوخاک، احتمال افزایش غبار و کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید، احتمال اختلال در رفت وآمد‌های شهری، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال شکستن درختان فرسوده، سقوط تابلو‌های تبلیغاتی، سازه‌های موقت، تیر‌های برق و بنر‌ها و احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل وجود دارد بنابراین هم وطنان به توصیه‌های ارائه شده در این بخش توجه کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار