کد خبر: ۲۲۷۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۴:۰۰
قیمت خودرو روز پنج‌شنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۲، افزایشی دیگری را تجربه کرد، البته مانند روزهای گذشته این افزایش قیمت، چشم‌گیر نیست.

افزایش آرام قیمت ها در بازار خودرو

قیمت خودرو روزپنج‌شنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۲ در اغلب موارد با افزایش همراه بود. البته افزایش قیمت خودرو مربوط به محصولات داخلی بوده و بازار مونتاژی‌ها، بسیار آرام و به دور از تلاطم است.

بازگشت نرخ دلار روی کانال ۵۰ هزار تومان و نگرانی‌ها درمورد آینده نرخ ارز از یک سو و اخبار مربوط به افزایش نرخ کارخانه از سوی دیگر، عامل گرانی در بازار چند روز گذشته است. البته اخیرا سپهر دادجوی توکلی، دبیر روابط عمومی شورای قابت، هرگونه افزایش قیمتی را تکذیب کرد و گفت که خودروسازان حق افزایش قیمت ندارند.

قیمت خودرو امروز ۲۳ شهریور ۱۴۰۲/ رشد ۱۰ میلیونی رانا پلاس

قیمت خودرو در بازار داخلی‌ها تغییر زیادی تجربه کرد و تقریباً در اغلب موارد، افزایشی است.

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با مدل ۱۴۰۱ سرانجام پس از روزها ثبات، افزایش داشت و پنج میلیون تومان گران‌تر از دیروز، با نرخ ۴۷۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

سمند سورن پلاس که یکی از سدان‌های متوسط ایران خودرو به شمار می‌رود پس از گذشت حدود دو هفته، سرانجام همانند روز گذشته تصمیم به افزایش قیمت گرفت و پنج میلیون تومان دیگر گران‌تر شده و به قیمت ۵۸۵ میلیون تومان رسید.
پژو پارس LX TU۵ از دیگر سدان‌های بازار بوده که دو روز گذشته، تنها چهار میلیون تومان افزایش قیمت داشت؛ اما امروز رکورددار افزایش قیمت در بازار خودروهای داخلی بوده و با رشد ۱۱ میلیون تومانی وارد کانال ۶۳۳ میلیون تومان شد.

رانا پلاس یکی دیگر از سدان‌های بازار با بیشترین افزایش قیمت محسوب می‌شود. این خودرو نیز حدود ۱۰ میلیون تومان افزایش دارد و به قیمت ۵۱۰ میلیون تومان رسیده است.

قیمت خودرو امروز ۲۳ شهریور ۱۴۰۲/ رشد ۱۰ میلیونی رانا پلاس


قیمت خودروهای مونتاژی از تغییرات بسیار کمتری نسبت به داخلی‌ها برخوردار است.

ام‌وی‌ام X۲۲ دنده‌ای، کراس‌اوور پرفروش و اقتصادی مدیران خودرو در بازار آزاد امروز هیچ‌گونه نوسان قیمتی را تجربه نکرد و با رقم ۷۱۵ میلیون تومان در بازار امروز معامله می‌شود.

جک S۵ نیوفیس کراس‌اوور محبوب چینی کرمان موتور در بازار امروز با قیمت نهایی یک میلیارد و ۳۶۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

هایما S۵ اتوماتیک کراس‌اوور مونتاژی ایران خودرو در بازار آزاد امروز بدون هیچ تغییری با قیمت نهایی یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود.

فونیکس تیگو ۷ پرو از معدود خودروهای مونتاژی بازار بود که تغییر قیمت را تجربه کرد. این کراس‌اوور مدیران خودرو با افت حدود ۱۰ میلیون تومانی، به نرخ یک میلیارد و ۶۳۵ میلیون تومان رسید.


پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته آینده

عماد جعفری، کارشناس بازار خودرو اظهار کرد: «در هفته‌ای که گذشت، اخبار عجیب و غریبی مطرح شد. نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان افزایش قیمت خودروهای داخلی را مطرح کردند؛ همچنین سپهر دادجوی توکلی، دبیر روابط عمومی شورای رقابت این خبر را تکذیب کرد. این اخبار ضد و نقیض باعث شد که بازار، قفل شده و خرید و فروش خودرو به صفر برسد.»

جعفری ادامه داد: به‌طور کلی بازار خودرو طی هفته آینده نیز این روند را طی کرده و تغییر چشم‌گیری نخواهد داشت. نکته مهم این است که بازار واقعی خودرو همین است و قرار نیست تغییرات عجیب و غریب داشته باشد. ولی به دلیل اینکه گاهی اوقات، سرمایه‌هایی وارد این بازار می‌شود، قیمت خودرو حباب‌های سنگینی تجربه می‌کند. درحال حاضر، بازار وضعیت نرمالی دارد و خرید و فروش اندکی صورت می‌گیرد. امیدواریم وضعیت به همین شکل ادامه‌دار باشد.»

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار