کد خبر: ۲۲۷۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲
دیدار پرسپولیس و النصر امروز در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد. النصر در نقل‌وانتقالات تابستانی ریخت و پاش زیادی کرده و چند ستاره مطرح فوتبال جهان را به خدمت گرفته است. علاوه بر رونالدو، سادیو مانه، آیمریک لاپورت، مارسلو بروزوویچ، الکس تلس، اوتاویو و سکو فوفانا خریدهای تابستانی النصر بودند.

پرسپولیس مقابل النصر؛ حمله به لاکچری‌ها با ارتش سرخ!

سپهر ستاری: پرسپولیس از ساعت ۲۱:۳۰ امشب در دیداری حساس از هفته اول مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف النصر عربستان خواهد رفت. النصری‌ها در چند ماه گذشته با جذب ستارگان مطرح فوتبال جهان چشم‌ها را به خود خیره کرده‌اند و این موضوع جذابیت مسابقه امشب را چند برابر کرده است.

فرم عالی دو تیم در آستانه شروع لیگ قهرمانان

پرسپولیس در شرایطی پا با این مسابقه می‌گذارد گه اخیرا با توجه به کسر چهار امتیاز از سپاهان صدرنشین لیگ برتر شده است. قرمزهای پایتخت از چهار بازی ابتدایی این فصل ۱۰ امتیاز کسب کرده‌اند و شرایط مطلوبی دارند. آن‌ها طی ۱۴ بازی خود در سال ۱۴۰۲ هم ۱۳ برد و یک تساوی داشته‌اند و با بهترین فرم پا به این مسابقه می‌گذارند.
تیم النصر هم پس از قهرمانی در جام باشگاه‌های کشورهای عربی با دو باخت عجیب و شوکه کننده لیگ عربستان را استارت زد ولی در ادامه با کسب ۵ برد متوالی نتایج قبلی را جبران کرد. این تیم در ۵ مسابقه آخر خود موفق به کسب ۵ برد و زدن ۲۱ گل شده و با آماری ترسناک راهی تهران شده است.

ستارگان بزرگ در آزادی

النصر در نقل‌وانتقالات تابستانی ریخت و پاش زیادی کرده و چند ستاره مطرح فوتبال جهان را به خدمت گرفته است. سادیو مانه، آیمریک لاپورت، مارسلو بروزوویچ، الکس تلس، اوتاویو و سکو فوفانا خریدهای تابستانی النصر بودند. آن‌ها قبلا هم کریستیانو رونالدو را با دستمزد نجومی ۲۰۰ میلیون یورو در سال به خدمت گرفته بودند و با شرایطی متفاوت نسبت به ادوار گذشته پا به لیگ قهرمانان آسیا می‌گذارند.

حمله به لاکچری‌ها با ارتش سرخ!


در ترکیب فعلی النصر رونالدو، مانه، لاپورت و بروزوویچ سابقه حضور در فینال لیگ قهرمانان اروپا را هم در کارنامه دارند و سه نفر اول موفق به قهرمانی در این مسابقات هم شده بودند. در کنار این نفرات باید از اندرسون تالیسکا برزیلی هم یاد کرد که یکی از ستارگان خط میانی النصر به حساب می‌آید. البته تیم عربستانی با توجه به قوانین لیگ قهرمانان تنها می‌تواند از ۵ بازیکن خارجی خود استفاده کند.
در حال حاضر ارزش تیم النصر در سایت ترانسفرمارکت ۱۹۵ میلیون یورو اعلام شده است. این درحالی است که ترکیب پرسپولیس در این سایت حدود ۱۵ میلیون یورو ارزش دارد. در میان بازیکنان فعلی پرسپولیس محمدحسین کنعانی‌زادگان با ۲ میلیون یورو دارای بالاترین ارزش است و در النصر هم اوتاویو با ۳۵ میلیون یورو ارزشمندترین ستاره محسوب می‌شود.

ابهام بزرگ در خط حمله پرسپولیس

یکی از ابهامات ترکیب پرسپولیس در این بازی امروز خط حمله این تیم است. این تیم پس از کش و قوس‌های فراوان در روز آخر نقل‌انتقالات با نبیل باهویی سوئدی قرارداد بست ولی با توجه به تکمیل نشدن تست‌های پزشکی او دیدار با النصر را از دست داده است. البته با توجه به مصاحبه یحیی گل‌محمدی درباره عدم تایید باهویی، او در صورت رسیدن به مسابقه هم شانس زیادی برای بازی نداشت.
در حال حاضر شهاب زاهدی تنها مهاجم نوک تخصصی پرسپولیس به حساب می‌آید و مشخص نیست که گل‌محمدی چه برنامه‌ای برای خط حمله تیمش دارد. او در چند هفته نخست لیگ از زوج امیری و زاهدی استفاده کرد و مقابل فولاد هم محمد عمری را به جای زاهدی در ترکیب قرار داد. با این حال وضعیت آمادگی امیری با توجه به مصدومیت قبلی او هنوز مشخص نیست و شاید هم در نهایت زوج عمری و زاهدی مقابل النصر قرار بگیرد.

حمله به لاکچری‌ها با ارتش سرخ!

بیرانوند «احتمالا» می‌رسد

بدون شک حضور علیرضا بیرانوند مقابل النصر بزرگ‌ترین نگرانی پرسپولیسی‌ها در یک هفته اخیر بوده است. بیرو که در جریان دیدار دوستانه ایران - بلغارستان مصدوم شد هنوز وضعیت مشخصی برای این مسابقات ندارد ولی شواهد و قرائن حاکی از حضور او و تقابل دوباره‌اش با رونالدو است. بیرانوند دیروز هم در تمرین پرسپولیس حضور داشته و با وجود خبرهای قبلی احتمالا فردا به میدان خواهد رفت.

در صورت غیبت بیرانوند در بازی امروز، گل‌محمدی مجبور است از بین امیررضا رفیعی و مهرشاد اسدی یک نفر را به زمین بفرستد که در این صورت رفیعی شانس بیشتری خواهد داشت. پرسپولیس در نقل و انتقالات پس از ناکامی در جذب محمدرضا خالدآبادی به دنبال یک گلر خارجی زیر ۲۳ سال بود ولی در نهایت موفق به این کار نشد.

حمله به لاکچری‌ها با ارتش سرخ!

دردسر بزرگ برای یک پست اینستاگرامی

بازی امروز بدون حضور تماشاگر برگزار خواهد شد و هواداران پرسپولیس از تماشای ستارگان النصر در ورزشگاه آزادی محروم هستند. دلیل این موضوع هم به یک پست اینستاگرامی برمی‌گردد؛ در جریان سفر چند سال قبل پرسپولیس به هند، صفحه اینستاگرام این باشگاه که در اختیار کارگزار وقت بود پستی در خصوص فتح هند توسط نادرشاه افشار منتشر کرد و همین امر زمینه‌ساز محرومیت قرمزها از حضور تماشاگران در یک بازی خانگی شده بود.

با توجه به اینکه پرسپولیس در سال‌های اخیر به دلایل مختلف میزبان نبوده، این محرومیت در بازی امروز اعمال می‌شود. البته در این مدت رایزنی‌های زیادی برای بخشش محرومیت تماشاگران پرسپولیس انجام شد که به جایی نرسید.

آمار تقابل‌های قبلی؛ از چیپ طارمی تا شادی دیبالایی

دیدارهای قبلی پرسپولیس و النصر در سال‌های اخیر حواشی فراوانی به دنبال داشته و باعث رقم خوردن خاطرات زیادی شده است. این دو تیم تاکنون چهار بار به هصاف هم رفته‌اند که دو برد سهم النصر، یک برد سهم پرسپولیس و یک تساوی رقم خورده است. البته دیداری که به تساوی رسید، نیمه‌نهایی فصل ۲۰۲۰ لیگ قهرمانان آسیا بود و در نهایت با برد پرسپولیس در ضربات پنالتی و صعود این تیم به فینال به پایان رسید. از آن تیم پرسپولیس تنها محمدحسین کنعانی‌زادگان و وحید امیری هنوز در جمع سرخپوشان حضور دارند.

حمله به لاکچری‌ها با ارتش سرخ!

این دو تیم در فصل ۱۹۹۶ جام باشگاه‌های آسیا نیز باهم دیدار داشتند که تیم عربستانی ۳-۲ برنده شده بود. آخرین همگروهی پرسپولیس و النصر در فصل ۲۰۱۵ رقم خورد که در بازی رفت نماینده عربستان ۳ بر صفر پیروز شد و در دیدار برگشت هم پرسپولیس با پنالتی چیپ مهدی طارمی به برد رسید. پنالتی چیپی که با شادی خاص طارمی حسابی جنجالی شد و حتی در همان بازی هم درگیری‌های زیادی بین بازیکنان دو تیم به وجود آمد.

حمله به لاکچری‌ها با ارتش سرخ!

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار