کد خبر: ۲۲۸۰۵۳
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹
قیمت طلا و سکه امروز روند متفاوتی دارد. طلا و سکه بهار آزادی، کاهشی و سکه امامی افزایشی است. قیمت دلار افزایشی و انس کاهش است.

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز، پنجشنبه 30 شهریور تا لحظه تنظیم این خبر، قیمت طلا و سکه، روند متفاوتی دارد. امروز قیمت طلا و سکه بهار آزادی کاهشی است. قیمت سکه امامی اما افزایش را تجربه کرده است. همچنین دلار بر خلاف روزهای گذشته در کانال 49 هزار تومانی افزایشی  انس نیز بر خلاف روزهای گذشته اندکی کاهشی است. این هم روند نزولی دارد و به 1,917.21 رسیده است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی، نرخ طلا در لحظه تنظیم این خبر کاهشی است و دو میلیون و ۳۲۷ هزار و ۶۰۰ تومان معامله می‌شود که حدود هشت هزار تومان کمتر از دیروز است.

اما آخرین نرخ نقدی سکه امامی نیز در لحظه تنظیم این خبر صعودی و 27 میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است؛ حدود ۲۵۰ هزار تومان بیشتر از روز گذشته.

نرخ نقدی سکه بهار آزادی اما ۱۰۵ هزار تومان کاهش را تجربه کرده و به حدود 24 میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

قیمت طلا و سکه در هفته گذشته نوساناتی داشت و برخی روزها طلا و برخی انواع سکه راه جداگانه‌ای رفتند. قیمت سکه امامی نیز به صورت موقت از خانواده خود جدا شده بود. این شرایط تحت تاثیر روند کاهشی قیمت دلار در کانال 49 هزار تومان و نوسانات نرخ انس رخ داد. انتشار برخی اخبار سیاسی و ادامه رکود نسبی در بازار طلا نیز بر شرایط بازارها تاثیر گذاشت. کارشناسان معتقدند در صورتی که اتفاق خاصی در بازار ارز رخ ندهد و رکود هم ادامه یابد امکان تداوم شرایط موجود در آینده کوتاه‌مدت وجود دارد. اما بر اساس روند معمول در 6 ماهه دوم سال، این احتمال دور از انتظار نیست که کاهش اسکناس دلار در ماه‌های آذر تا دی، باعث افزایش قیمت ارز و به دنبال آن طلا و سکه شود.

در عین حال، برخی از کارشناسان تحرک در بازار جهانی طلا و سکه را نیز دور از انتظار نمی‌دانند. در این رابطه، میثم رادپور فعال و کارشناس اقتصادی به تجارت‌نیوز گفت:

«سیاست‌های انبساطی آمریکا به ویژه‌بعد از کرونا روکش کرده و بنابراین بانک مرکزی این کشور تصمیم گرفت نرخ‌ بهره را افزایش دهد و بازار انس نیز تحت فشار قرار گرفت. عموما سیاست انقباضی بعد از یک دوره سیاست پولی انبساطی در پیش گرفته می‌شود. بر اساس قاعده کلی وقتی سیاست انقباضی در حال اجرا و یا اتمام است، شاهد جابه‌جایی‌های افزایشی قیمت طلا هم هستیم.»

این کارشناس اقتصادی با تاکید بر اینکه به لحاظ تاریخی قیمت طلای جهانی گران نیست افزود: «بنابراین ممکن است انس جهانی طلا نیز جابه‌جایی‌هایی داشته باشد. زیرا در روند طلا دوره‌های نسبتا طولانی توقف وجود دارد و در مقاطعی افزایش‌های جدی را شاهد هستیم.» در این صورت، امکان تاثیرپذیری قیمت طلا و سکه از این تحرکات وجود دارد.

برای اطلاعات بیشتر گزارش پیش بینی قیمت پیش بینی قیمت طلا و سکه 30 شهریور 1402 را مطالعه کنید.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.

برچسب ها: قیمت سکه ، قیمت طلا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار