کد خبر: ۲۲۸۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که فرآیند رصد توزیع لاستیک های سبک و سنگین در اولویت اقدامات قرار گرفته است، گفت: در حال حاضر در تولید لاستیک کمبودی وجود ندارد ولی با توجه به رصدی که انجام شده است میزان توزیع و عرضه در این حوزه شفاف نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز؛ محمدجعفر عظمایی امروز در جلسه بررسی وضعیت تامین لاستیک خودروهای سبک و سنگین با تاکید بر ضرورت شفافیت میزان تولید از سوی تولیدکنندگان اظهار کرد: آذربایجان شرقی سومین استان پر ترافیک در حوزه حمل و نقل خودروهای سنگین است بنابراین این استان باید در تخصیص سهمیه‌ نیز حداقل سومین جایگاه را داشته باشد.

وی در خصوص موضوع فروش سبدی محصولات از سوی کارخانه‌ها گفت: اگر توزیع لاستیک به صورت سبدی از سوی تولیدکنندگان انجام می شود این موضوع باید بر اساس نیاز بازار تنظیم شود.

عظمایی با اشاره به اهمیت تسهیل دسترسی رانندگان خودروهای سنگین به لاستیک ادامه داد: از نظر تامین لاستیک برای خودروهای سنگین مشکلی وجود ندارد و رانندگان، لاستیک‌های مورد نیاز خود را از طریق راهداری و پایانه‌ها تامین می‌کنند.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: در ۶ ماه نخست امسال در حوزه لاستیک خودرو از مجموع ۷۰۰ مورد بازرسی ۹۸ فقره تخلف شناسایی شده که ارزش این پرونده ها قبل از ارجاع به تعزیرات، ۱۴ میلیارد تومان است.

لازم به ذکر است، این نشست با حضور نماینده استانداری، تعزیرات حکومتی، راهداری و حمل و نقل جاده ای، اتاق اصناف و معاونت بازرگانی و نظارت و بازرسی اداره کل صمت برگزار شد.

تامین بخشی از نیاز داخل با توسعه صنایع روکش‌گذاری لاستیک خودرو

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت تامین لاستیک های مورد نیاز در داخل کشور گفت: اگر از صنایع روکش‌گذاری لاستیک حمایت شود کمک زیادی به تامین لاستیک‌های سبک و سنگین کشور خواهد شد.

 عظمایی در بازدید از خطوط تولید واحد کن تایر افزود: این کارخانه بزرگترین مرکز تعمیر لاستیک در کشور است که پس از جمع آوری لاستیک های مستهلک طی فرایند خاصی با استفاده از مواد اولیه مرغوب و مواد پتروشیمی، روکش لاستیک های کارکارده نوسازی ویا بهسازی می‌شود.

وی با بیان این که با فعالیت این واحد صنعتی از ورود لاستیک‌های مستهلک به محیط زیست نیز جلوگیری می شود، ادامه داد: انواع لاستیک در این واحد روکش گذاری می شود ولی در حال حاضر اولویت این واحد با روکش گذاری لاستیک‌ خودروهای باری سبک و سنگین است.

لازم به ذکر است؛ مشکلات تامین مواد اولیه وارداتی به دلیل تحریم، درخواست اعطای تسهیلات بانکی و تسهیل خرید مواد اولیه مورد نیاز از بورس کالا از جمله مواردی بود که در این بازدید مطرح و مقرر شد اقدامات لازم در این زمینه ها انجام شود.

پایان پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار