کد خبر: ۲۲۸۲۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸
به گزارش رسانه‌های دولتیِ عراق در پی وقوع حریق در یک تالار عروسی در شمال این کشور، دست‌کم ۱۰۰ تن جان‌باخته و ۵۰۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

آتش‌سوزی تالار عروسی 100 قربانی گرفت

به گزارش رسانه‌های دولتیِ عراق در پی وقوع حریق در یک تالار عروسی در شمال این کشور، دست‌کم ۱۰۰ تن جان‌باخته و ۵۰۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

«احمد حمدانی»، معاونت اداره بهداشت موصل اعلام کرد که در پی وقوع این آتش‌سوزی در یک سالن عروسی در شهرستان «حمدانیه» در موصلِ عراق، دستکم ۱۰۰ تن جان‌باخته و ۵۰۰ تن مجروح شدند.

جمعیت هلال احمر عراق پیش‌تر، مجموع کشته و زخمی‌ها را بیش از ۴۵۰ نفر اعلام کرده بود.

فرماندار منطقه نیز ضمن اعلام این خبر که زخمی‌ها به بیمارستان‌های سراسر منطقه نینوا منتقل شده‌اند، گفت: شمار کشته‌ها و زخمی‌ها نهایی نیست و ممکن است افزایش یابد.

رئیس گروه رسانه‌ای امنیتی عراق به شبکه الجزیره گفت: ۹ متهم در ارتباط با آتش سوزی حمدانیه دستگیر شدند.

وی افزود: هیچ نشانه‌ای مبنی بر قصد مجرمانه در این آتش‌سوزی وجود ندارد.

همچنین مدیر رسانه دفاع مدنی در عراق به الجزیره گفت: سالن عروسی در حمدانیه فاقد تدابیر ایمنی بود و سختی خروج از درب تالار، باعث افزایش تعداد قربانیان شد.

رسانه‌های محلی همچنین اعلام کرده‌اند که عروس و داماد در میان قربانیان هستند.

علت آتش‌سوزی هنوز روشن نیست اما گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که بعد از روشن کردن وسایل آتش‌بازی، حریق شروع شده است.

گزارش‌ها حاکیست، استفاده از روکش‌های قابل اشتعال در ساختمان ممکن است به گسترش سریع آتش دامن زده و باعث ریختن بخش‌هایی از سقف شده باشد.

خبرگزاری «نینا» نیز به نقل از مدیر سازمان دفاع مدنی عراق گزارش کرد: حریق به ریختن بخش‌هایی از ساختمان منجر شد چون از مواد به شدت قابل اشتعال و کم هزینه، استفاده شده بود که ظرف چند دقیقه بعد از شروع آتش، ریزش کرد.

آتش سوزی در ساعت ۱۰:۴۵ شب به وقت محلی شروع شد. به گفته مقام‌ها، آمبولانس‎‌ها و خدمه پزشکی به صحنه اعزام شده‌اند.

به گزارش بی‌بی‌سی، دفتر نخست وزیری عراق در شبکه اجتماعی «اکس» نوشت: نخست وزیر به مقام‌ها گفته است که همه نیروها را برای کمک رسانی به آسیب دیدگان این حادثه اسفبار بسیج کنند.

وزیر بهداشت عراق نیز به الجزیره گفت: ما یک سلول بحران تشکیل داد ایم که به طور شبانه روزی در خصوص آتش سوزی در حمدانیه کار می کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار