کد خبر: ۲۲۸۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰
در نهایت پس از مدت‌ها انتشار اخبار تایید نشده در مورد اندروید ۱۴ بالاخره این سیستم عامل برای گوشی‌های پیکسل به طور رسمی عرضه شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سرانجام اندروید ۱۴ برای کاربران این سیستم عامل توسط گوگل منتشر شد. البته در حال حاضر ابتدا کاربران گوشی‌های پیکسل می‌توانند […]

در نهایت پس از مدت‌ها انتشار اخبار تایید نشده در مورد اندروید ۱۴ بالاخره این سیستم عامل برای گوشی‌های پیکسل به طور رسمی عرضه شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سرانجام اندروید ۱۴ برای کاربران این سیستم عامل توسط گوگل منتشر شد. البته در حال حاضر ابتدا کاربران گوشی‌های پیکسل می‌توانند به این سیستم عامل دسترسی داشته باشند. طبق اعلام گوگل کاربران گوشی‌های پیکسل ۴a و دستگاه‌های جدیدتر می‌توانند این سیستم عامل را دانلود کنند. همچنین کاربران دیگر گوشی‌های شرکت‌های دیگر مانند سامسونگ و یا شیائومی تا آخر سال میلادی کنونی امکان دسترسی به این سیستم عامل را خواهند داشت.

تبلیغات

یکی از ویژگی‌های مهم اندروید ۱۴ که گوگل در نسخه جدید خود به آن توجه بیشتری کرده است امکان شخصی سازی عمیق است. به عنوان مثال الگوهای مختلفی برای قفل صفحه ایجاد شده که کاربر می‌تواند از بین آنها گزینه مورد نظر خود را انتخاب کند. علاوه بر آن اضافه کردن ساعت و میانبرهای جدید به لاک اسکرین نیز از طریق یک گزینه جدید در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت تا سریعتر بتوانند آن را انجام دهند.

به دلیل وجود قابلیت‌های هوش مصنوعی اکنون امکان شخصی سازی والپیپرها از طریق روش‌های مختلف وجود دارد. هوش مصنوعی دستگاه می‌تواند از طریق پیام متنی کاربر تصویر مرتبط را برای والپیپرها ایجاد کند. البته اکنون تنها برای سری پیکسل ۸ این ویژگی ارائه شده است.

در زمینه دسترسی ها نیز در اندروید ۱۴ شاهد به روز رسانی‌هایی خواهیم بود. از جمله اینکه اندازه فونت‌ها تغییر کرده و به همین دلیل می‌توان بخش‌های خاصی از متن را آسان‌تر خواند. از طرفی گزینه سریع تنظیم اندازه فونت نیز اضافه شده است. ویژگی نوتیفیکیشن‌های فلش در سیستم عامل جدید باعث می‌شود تا در زمان دریافت نوتیفیکیشن نمایشگر یا ال ای دی دوربین نیز روشن شود.

افزایش امنیت داده‌های کاربران در اندروید ۱۴ یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که گوگل روی آن تمرکز داشته و در نسخه جدید بهبود یافته است. از جمله گزینه Health Connect است که در تنظیمات اندروید ۱۴ ارائه شده و کاربران با کمک آن می‌توانند حریم خصوصی مربوط به برنامه‌های سلامت و تناسب اندام را دریافت کنند.

پیشنهاد ویژه : خرید هدایای تبلیغاتی جدید

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست ارزهای دیجیتال

پیشنهاد ویژه

سرور HP


برچسب ها: گوگل
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار