کد خبر: ۲۲۸۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲
سرانجام انتظار کاربران اندروید به سررسید و گوگل، نسخه عمومی سیستم عامل اندروید ۱۴ را منتشر کرد.

اندروید ۱۴ برای گوشی‌های گوگل منتشر شد

کاربران گوشی پیکسل گوگل، می‌توانند نسخه جدید سیستم عامل اندروید را در مدل‌های تحت پشتیبانی (پیکسل فور ای و مدلهای جدیدتر از آن)، دانلود کنند. امکان دانلود اندروید ۱۴ در گوشی‌های سازگار گلکسی سامسونگ، iQOO، ناتینگ، وان پلاس، اوپو، ریل می، شارپ، سونی، تکنو، ویوو و شیائومی در اواخر سال میلادی جاری، فراهم خواهد شد.

سفارشی سازی عمیقتر، تمرکز اصلی اندروید ۱۴ بوده است. کاربران می توانند از بین انواع الگوهای متنوع لاک اسکرین (صفحه قفل گوشی) انتخاب کنند. گزینه ای برای اضافه کردن ساعتها و میانبرهای جدید مانند کیو آر ریدر یا اپلیکیشن گوگل هوم به صفحه قفل برای دسترسی سریع وجود دارد. سوئیچ بین تصاویر زمینه هم آسانتر می شود.

با افزوده شدن قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد، کاربران راه‌های بیشتری برای سفارشی کردن تصاویر زمینه گوشی خود خواهند داشت. می‌توانید متنی را انتخاب کنید و هوش مصنوعی یک تصویر مرتبط را برای شما ایجاد می کند. این ویژگی ابتدا در گوشی پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو عرضه می شود. گوگل همچنین از تصاویر فوق کیفیت بالا و تِم تک رنگ، پشتیبانی می کند.

اینها به‌روزرسانی‌های خوشایندی در زمینه دسترسی هستند. ویژگی‌های جدید شامل تغییر غیر خطی اندازه فونت برای آسان‌تر کردن خواندن بخش‌های خاصی از متن و تنظیمات سریع برای اندازه فونت است. گوگل می‌گوید که گزینه‌های بزرگنمایی را بهبود بخشیده و آنها را بصری‌تر کرده است. در خصوص به‌روزرسانی‌های دسترسی به شنوایی، این شرکت می‌گوید که بهبودهای سمعک‌ها را اضافه کرده و اعلان‌هایی را معرفی کرده است که وقتی هشداری برای مشاهده وجود دارد، صفحه نمایش یا LED دوربین دستگاه را روشن می‌کند.

گوگل قصد دارد در اندروید ۱۴، کنترل بیشتری روی داده‌ها و امنیت کاربران، به آنها بدهد. سرویس «هلث کانکت» اکنون در تنظیمات سیستم عامل قرار می‌گیرد تا به کاربران در مدیریت جنبه‌های حریم خصوصی برنامه‌های سلامت، تناسب اندام و سلامتی کمک کند.

 بر اساس گزارش انگجت، گوگل اعلام کرده که چنین داده‌هایی در دستگاه کاربر رمزگذاری شده است. پس از نصب اندروید ۱۴، با کمک به‌روزرسانی‌های اشتراک‌گذاری داده، درک نحوه استفاده از داده‌های کاربر توسط اپلیکیشن‌هایی که درخواست دسترسی به آن را دارند، برای کاربر آسان‌تر می‌شود.

برچسب ها: آندروید ، آندروید 14 ، گوگل
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار