کد خبر: ۲۲۸۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۹
بیمارستان فوق‌ تخصصی کودکان حکیم در جنوب غرب پایتخت با حضور رئیس‌جمهور افتتاح شد.

بیمارستان حکیم با حضور رئیس‌جمهور افتتاح شد

بیمارستان کودکان حکیم به عنوان نخسـتین بیمارسـتان تخصصـی کـودکان دولتی، پـس از انقـلاب در جنوب تهران امروز (۱۳ مهرماه) در زمینی به مساحت ۵۰ هزار متر مربع در منطقه ۱۸ تهران به عنوان بزرگترین پردیس سلامت شهر تهران وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران  با حضور سید ابراهیم رئیسی افتتاح شد.

سرعت عمل در طراحی، ساخت و تجهیز این بیمارستان در مدت زمان کم‌تر از ٣ سال، رکوردی جدید در ساخت و ساز بیمارستانی در کشور است.

افتتاح «بیمارستان کودکان حکیم» با ثبت رکوردی ۲۷ ماهه آن هم با رعایت استانداردهای مربوطه در کشور ساخته شده، در دستور کار دولت قرار گرفته است.

این مرکز درمانی تخصصی کودکان با ۲۶۶ تخت بیمارستانی شامل ۱۲ تخت اتاق عمل، ۱۶۰ تخت بستری، ۶۳ تخت بخش‌های مراقبت‌های ویژه (NSUC -NICU- PICU) و ۳۱ تخت تحت احداث شده است. در این بیمارستان حدودا ۳۰ درصد تخت‌ها، تخت ویژه است.

در بیمارستان کودکان حکیم، ۱۹ درمانگاه تخصصی، ۸ اتاق جراحی، اورژانس (تریاژ، سی‌پی‌آر، مطب پزشکان، زون‌های تحت نظر یک و دو و زون سرم تراپی و اتاق عمل سرپایی)، تصویربرداری (دستگاه‌های سی‌تی اسکن، ام آرآی، کاردیوگرافی، بخش اسکوپی)، آماده ارائه خدمات هستند.

زیر بنای کل بیمارستان ۲۹۶۵۰ مترمربع است که شامل بخش‌های درمانی اورژانس، درمانگاه، تالاسمی، دیالیز، فیزیوتراپی، سنجش درمانی، ارتوپدی، شیمی درمانی، دندانپزشکی، اسکوپی، اعمال جراحی و آنژیوگرافی در ۶۳۰۰ مترمربع است.

بخش تشخیص شامل آزمایشگاه و تصویربرداری در ۱۴۶۰ مترمربع، بخش مراقبتی شامل بخش بستری و بخش‌های ویژه (NSUC -NICU- PICU) در ۶۱۶۰ متر مربع، بخش آموزشی و اداری شامل اداری کتابخانه، سالن آموزش، آمفی تاتر و پاویون پزشکان در ۲۰۱۰ متر مربع و بخش‌های پشیبانی شامل داروخانه، آشپزخانه، رختشوی‌خانه، استریل مرکزی، کاخداری موتورخانه‌های تاسیسات مکانیک و برق، سرسرای ورودی (لابی) و پذیرش در ۵۶۰۰ متر مربع ساخته شده است.

بیمارستان کودکان حکیم بزرگ‌ترین انبار دارویی کشور را در کنار خود جای خواهد داد.

اواخر سال ۱۳۹۷، خانواده مطهری (یکی از خیرین سلامت) بر اساس وصیت پدرشان جهت ساخت یک بیمارستان کودکان به دانشگاه علوم پزشکی تهران مراجعه می‌کنند و دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز زمینی که در منطقه ۱۸ تهران از بنیاد مستضعفان خریداری کرده بود را در اختیار آقای مطهری قرار می‌دهد و ساخت بیمارستان کودکان آغاز می‌شود. بعد از عقد قرارداد و توافق‌نامه با دانشگاه و همکاری شهرداری تهران، مطهری با جدیت بسیار و طی حدود سه سال بیمارستان را ساخته و تجهیز مرکز نیز توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام می‌شود.

بیمارستان حکیم با حضور رئیس‌جمهور افتتاح شد

بیمارستان حکیم با حضور رئیس‌جمهور افتتاح شد

بیمارستان حکیم با حضور رئیس‌جمهور افتتاح شد

بیمارستان حکیم با حضور رئیس‌جمهور افتتاح شد

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار