کد خبر: ۲۲۹۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۲

گلکسی S23 FE یکی از بهترین و ارزشمندترین گوشی‌های سامسونگ است که اخیرا رونمایی و حالا رسما راهی بازار شده است. در نتیجه تصمیم گرفتیم در این مطلب به بررسی ۴ ویژگی جذاب و مهم گلکسی S23 FE بپردازیم تا افرادی که قصد خرید این محصول را دارند با دید بهتری بتوانند به خرید آن اقدام کنند.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S23 FE دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت - ویتنام

۴ ویژگی مهم گلکسی S23 FE


بدنه‌ای از جنس آلومینیوم و شیشه

ویژگی گلکسی S23 FE

از گلکسی S23 FE به عنوان یک گوشی ۶۰۰ دلاری، انتظار نداشتیم از آلومینیوم و شیشه بهره ببرد اما سامسونگ با استفاده از این متریال در ساخت گلکسی جدید، کاربران خود را غافلگیر کرد. S23 FE در حالی از این متریال بهره می‌برد که دو نسل قبل، یعنی گلکسی S20 FE و S21 FE از ترکیب پلاستیک و آلومینیوم بهره می‌بردند؛ یعنی فریم از جنس آلومینیوم و پنل پشتی از جنس پلاستیک. همین موضوع سبب شده بود وزن آن‌ها علی‌رغم بهره‌مندی از نمایشگر ۶٫۴ اینچی، باز هم کمتر از ۱۸۰ گرم بماند.

گلکسی S23 فن ادیشن با این متریال اگرچه سنگین‌تر شده (۲۰۹ گرم)، اما حالا حس و حالی را به شما القا می‌کند که گویا یک پرچم‌دار در دست گرفته‌اید. چرا که در دست گرفتن یک گوشی با پنل شیشه‌ای کاملا متفاوت و البته جذاب است. البته سامسونگ در ساخت این محصول از شیشه‌ی گوریلا گلس ۵ استفاده کرده که نسبتا قدیمی است اما مقاومت خوبی دارد و می‌تواند در برابر صدمات روزمره از گوشی محافظت کند.

پردازنده‌ی قدرتمند

ویژگی گلکسی S23 FE

سامسونگ برای گلکسی S23 FE از تراشه‌ی اگزینوس ۲۲۰۰ در بازار بین‌المللی و اسنپدراگون ۸ نسل ۱ در بازار آمریکا، چین و کره‌ی جنوبی استفاده کرده است؛ سیاستی که برای دو نسل قبل هم در نظر گرفته شده بود. در نتیجه بعید است در بازار ایران مدل مجهز به تراشه‌ی اسنپدراگون آن عرضه شود. اینکه گلکسی S20 FE در مدل مجهز به اسنپدراگون ۸۶۰ هم راهی بازار ایران شد به این خاطر بود که سامسونگ فقط این مدل را به اینترنت ۵G مجهز کرده بود اما مدلی که اگزینوس ۹۹۰ را به عنوان قلب تپنده در اختیار داشت در واقع از فناوری ۴G پشتیبانی می‌کرد. در نتیجه امکان دسترسی به مدل ۵G آن برای بسیاری از کشورها فراهم شد.

اما گلکسی S23 FE در هر دو مدل از اینترنت ۵G بهره می‌برد، درست مثل گلکسی S21 FE و در نتیجه دلیل خاصی برای سامسونگ وجود ندارد که گلکسی جدید را در هر دو مدل راهی بازارهای جهانی کند. اگرچه می‌توانید با اندکی تحقیق و جست و جو به مدل مجهز به اسنپدراگون این گوشی هم دسترسی پیدا کنید اما به صورت رسمی، فقط مدل مجهز به اگزینوس ۲۲۰۰ راهی بازار ایران می‌شود.

اگزینوس ۲۲۰۰ از فناوری ساخت ۴ نانومتری و ۸ هسته با ترتیب ۱ +‌ ۳ + ۴ بهره می‌برد؛ ۱ هسته از نوع Cortex-X2 با فرکانس ۲٫۸ گیگاهرتز، ۳ هسته از نوع Cortex-A710 با فرکانس ۲٫۵ گیگاهرتز و ۴ هسته از نوع Cortex-A510 با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتز. در مقایسه با اسنپدراگون ۸۸۸ ۵ نانومتری، این تراشه پیشرفت قابل توجهی داشته و به لطف AMD، قدرت پردازنده‌ی گرافیکی آن هم بسیار بالاتر است. اگرچه اگزینوس ۲۲۰۰ به خاطر داغ کردن در انجام کارهای سنگین در سری گلکسی S22 خیلی نتوانست کاربران را راضی نگه دارد اما با این حال گفته می‌شود سامسونگ در ساخت این تراشه دقت بیشتری به خرج داده و در نتیجه انتظار می‌رود شما تجربه‌ی خوبی از کار با گلکسی S23 FE داشته باشید. حتی بنچمارک‌هایی هم از این محصول منتشر شده که نشان می‌دهد گلکسی S23 FE حتی از گلکسی S22 اولترا هم در تست‌ها بهتر عمل کرده است.

دوربین ۵۰ مگاپیکسلی با امکان فیلم‌برداری ۸K

دوربین ۵۰ مگاپیکسلی یکی از بهترین قابلیت های گلکسی S23 FE است که در واقع آن را در مقایسه با دو نسل قبل کاملا متمایز می‌کند. با این سنسور قدرتمند، سامسونگ گلکسی S23 FE را به سری گلکسی S23 نزدیک‌تر کرده و در نتیجه ارزش خرید این محصول به مراتب در مقایسه با قبل بیشتر شده است. اگرچه هنوز دقیقا نمی‌دانیم آیا این دوربین همان دوربین ۵۰ مگاپیکسلی به کار رفته در سری گلکسی S23 هست یا اندکی ضعیف‌تر شده اما مهم این است که امکان فیلم‌برداری با بالاترین وضوح ممکن یعنی ۸K را به شما می‌دهد.

با امکان فیلم‌برداری ۸K با سرعت ۲۴ فریم بر ثانیه که در حال حاضر سرعت استانداردی در این وضوح محسوب می‌شود، گلکسی S23 FE قادر است تمام رقبای خود را در این محدوده‌ی قیمتی به راحتی در زمینه‌ی کیفیت فیلم‌برداری پشت سر بگذارد چون بعید است با پرداخت فقط ۶۰۰ دلار گوشی هوشمندی با چنین دوربین قدرتمندی پیدا کنید.

اندروید ۱۳ و One UI 5.1 با پشتیبانی طولانی

ویژگی گلکسی S23 FE

اندروید ۱۳ یکی از سیستم‌عامل‌های جذاب گوگل است که به لطف سامسونگ و رابط کاربری One UI 5.1، آنقدر قابلیت جذاب و خوب به آن اضافه شده که کاربران احساس کمبود خاصی از لحاظ نرم‌افزاری نخواهند داشت. اما آنچه که باعث شده در این بخش، گلکسی S23 FE یک گوشی جذاب به حساب بیاید، پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی مدت است. سامسونگ در حال حاضر قول داده گلکسی S23 FE را از لحاظ نرم‌افزاری و امنیتی به ترتیب ۴ و ۵ سال آپدیت کند و این فوق‌العاده است.

با توجه به اینکه سامسونگ امکانات جذاب زیادی را با هر آپدیت به گوشی‌هایش اضافه می‌کند، کاربرانی که برای خرید گلکسی S23 فن ادیشن منتظر هستند باید بدانند طی ۴ سالی که قرار است آپدیت نرم‌افزاری برایشان عرضه می‌شود، آنقدر قابلیت و امکانات جذاب دریافت می‌کنند که هر سال از کار با این گوشی لذت بیشتری می‌برند. در حال حاضر ویژگی‌های گلکسی S23 FE شامل موارد زیر می‌شوند:

  • پالت رنگی برای تغییر رنگ آیکون‌ها و منوی تنظیمات سریع بر اساس رنگ غالب تصویر زمینه
  • ویجت‌های دسته‌بندی شده
  • نمایشگر همیشه روشن با امکان شخصی‌سازی
  • سامسونگ دکس برای تبدیل گوشی به کامپیوتر
  • پنجره‌های شناور و امکان نصف کردن صفحه برای بهره‌وری بیشتر
  • مودها و روتین‌های مختلف
  • گالری قدرتمند با امکان ویرایش تصاویر
  • اماکن تغییر پس‌زمینه‌ی تصاویر
  • پنل اجرای سریع اپلیکیشن‌ها (Edge Panel)
  • رم پلاس برای افزایش میزان رم سیستم
  • امکان عکاسی Expert RAW
  • و…

البته یک دلیل امیدواری دیگر این است که سامسونگ به احتمال زیاد طی یکی دو سال آینده سیاست خود را در زمینه‌ی آپدیت نرم‌افزاری بهتر خواهد کرد. چون گوگل در حال حاضر ۷ سال از گوشی‌هایش پشتیبانی می‌کند و سامسونگ ۴ سال. شرکت کره‌ای هم شرکتی نیست که بپذیرد تا این اندازه با گوگل فاصله داشته باشد. از آن جایی که گلکسی S23 FE جدیدترین گوشی این شرکت به حساب می‌آید، به احتمال زیاد در صورتی که سیاست سامسونگ در این زمینه تغییر کند، باید انتظار داشته باشیم این گوشی هم مشمول آن سیاست شود، هرچند این مورد فعلا در حد همان امیدواری باقی می‌ماند.


مهم‌ترین ویژگی های گلکسی S23 FE؛ سخن پایانی

گلکسی S23 FE یکی از بهترین گوشی‌های پرچم‌دار اقتصادی در بازار محسوب می‌شود که به لطف بهره‌مندی از امکانات عالی و جذاب و همچنین قیمت فوق‌العاده مناسب توانسته از همین ابتدای کار علاقه‌مندان به گوشی‌های قدرتمند اما ارزان‌قیمت را امیدوار نگه دارد. برای رقابت با گوشی‌هایی نظیر شیائومی ۱۳T، آیفون‌های SE و حتی آیفون ۱۳ و ۱۴ و محصولات مشابه دیگر، گلکسی S23 FE از ابزارهای لازم برخوردار هست و می‌تواند در بسیاری از بخش‌ها خیلی راحت این رقبای قدر را پشت سر بگذارد. در نتیجه می‌توانیم خرید آن را به کسانی که به گوشی‌های سامسونگ علاقه دارند پیشنهاد کنیم.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S23 FE دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت - ویتنام
سوالات متداول درباره گلکسی S23 فن ادیشن
آیا گلکسی S23 فن ادیشن چه زمانی در ایران عرضه می‌شود؟
این گوشی در ایران هم عرضه می‌شود اما تاریخ آن مشخص نیست.
گلکسی S23 FE با چه قیمتی در ایران عرضه می‌شود؟
قیمت این گوشی ۱۰۰ دلار از نسل‌های قبل کمتر است اما نمی‌دانیم در بازار ایران چگونه خواهد بود.
گلکسی S23 FE با شارژر عرضه می‌شود؟
خیر. این گوشی از شارژر ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند که باید به صورت جداگانه تهیه‌اش کنید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار