کد خبر: ۲۲۹۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴
تاریخ به یاد ندارد ۴۶ خبرنگار را در ۲۵ روز شهید کنند!
گردهمایی اهالی رسانه در محکومیت جنایات رژیم صهیونسیتی در غزه و به شهادت رساندن خبرنگاران صبح امروز (۱۴ آبان ماه) در مجموعه فرهنگی سیزده آبان (لانه جاسوسی سابق) برگزار شد.

درگردهمایی اهالی رسانه در محکومیت جنایات رژیم صهیونسیتی در غزه علاوه بر اهالی رسانه ها و مطبوعات فرشاد مهدی‌پور (معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، سردار حسین معروفی (معاون هماهنگ‌کننده بسیج مستضعفین) و ایمان شمسایی (مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی) حضور داشتند و به یاراد سخنرانی پرداختند.

این مراسم با تلاوت قرآن مجید و در ادامه پخش سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

در بخش ابتدایی، خرسندی ـ شاعر و ذاکر ـ دقایقی درباره غزه و جنایات رژیم صهیونیستی به اجرای مداحی پرداخت.

تاریخ به یاد ندارد ۴۶ خبرنگار را در ۲۵ روز شهید کنند!

در ادامه مجری مراسم متن بیانیه اهالی رسانه در محکومیت جنایات رژیم صهیونسیتی در غزه و به شهادت رساندن خبرنگاران را قرائت کرد.

فرشاد مهدی‌پور، معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد در این مراسم گفت: با عملیات طوفان‌الاقصی هیبت نظامی پوشالی رژیم صهیونسیتی فرو ریخت و خیلی زود نشان داد که این یک هیمنه تو خالی است. ولی بیش از آن، فعالیت عملیات روانی که توسط حماس صورت گرفت بسیار مهم بود و با عملیات رسانه‌ای، تصویر درستی از وحشی‌گری و فروپاشیدگی رژیم صهیونسیتی به همه جهان مخابره شد.

وی افزود: طوفان‌الاقصی یک اثر نظامی مهم و یک اثر تبلیغاتی و روانی مهم‌تر داشت که به ابتکار عمل حماس شکل گرفت. این عملیات روشنگری درستی در شناساندن رژیم صهیونسیتی به افکار جهانی داشت.

معاون مطبوعاتی: محور مقاومت جریان اصلی رسانه را در اختیار گرفته است

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد بیان کرد: برای اولین بار این بار خود فلسطین تصمیم گرفت به جای دیگران برای خود تصمیم بگیرد. امروز می‌توانیم بگوییم که محور مقاومت جریان اصلی رسانه را در اختیار گرفته است. همان‌طور که دیدیم که روز جمعه چه میزان از رسانه‌های دنیا سخنرانی سیدحسن نصرالله در لبنان را انعکاس دادند. امروز روحیه ضداسرائیلی در سراسر جهان در حال جوشش است. این رژیم در همه جا با اهالی رسانه در حال مبارزه است. تا جایی که خبرنگار رویترز در مرز لبنان به شهادت رسید.

مهدی‌پور گفت: رژیمی که نتوانسته در غزه چهار کیلومتر پیشرفت کند حتما در عملیات رسانه‌ای هم شکست خورده، همانطور که در جریان این رویداد نتوانست افکار عمومی را تحت تاثیر قرار دهد. در هیچ کجای دنیا پرچم اسرائیل را نمی‌بینید، اما پرچم فلسطین در سراسر دنیا به اهتزاز درآمده است. این اتفاقات نشان می‌دهد که در میدان افکار عمومی و جریان اصلی رسانه همانند عملیات میدانی، رژیم صهیونسیتی شکست خورده است. من از همه همکارانم در ایران و رسانه‌های خارجی برای پوشش این اتفاق تشکر می‌کنم. این میزان از همراهی و تعهد به آرمان فلسطین شایسته توجه است.

مهدی‌پور با بیان اینکه رسانه‌های ما در یک ماه گذشته موضوع فلسطین را فراموش نکرده‌اند، گفت: رژیم صهیونسیتی با سرکوب شدید به دنبال عادی‌سازی مسئله است. این دقیقا نقطه‌ای است که برنامه تبلیغاتی رژیم روی آن سوار شده است. این نسل‌کشی در تاریخ بشر بی‌سابقه است و امیدوارم خیلی زود وعده‌ای که رهبر انقلاب دادند، وعده‌ای که حاج قاسم دادند محقق شود و ما فروپاشی رژیم صهیونسیتی و آزادی قدس را جشن بگیریم.

در ادامه مرتضی کارآموزیان ـ مسئول سازمان بسیج رسانه ـ نیز در سخنانی گفت: اخیرا بود که آمار شهدای رسانه غزه به ۴۶ تن رسید. ما هیچ برهه و مکانی از تاریخ را نداشتیم که ۴۶ خبرنگار را در ۲۵ روز شهید کنند. هیچ اتفاقی در دنیا را نمی‌توانید مثال بزنید یا مراکز رسانه‌ای را به یاد بیاورید که بمباران کنند. خیلی از صحنه‌ها را دیدیم که خبر می‌رساندند به فرد خبرنگار که خانواده‌ات زیر بمباران شهید شده اما هیچ وقفه‌ای را در فعالیت آن رسانه شاهد نبودیم، بلکه باقوت‌تر و پرقدرت‌تر همکاران رسانه‌ای به فعالیت خودشان ادامه دادند.
وی افزود: اگر ما افتخار می‌کنیم به موشک فتاح، امروز می‌توانیم بگوییم با فعالیت بچه‌های خبرنگاری که در غزه هستند و حتی همین خبرنگارانی که در اینجا حضور دارند، جریان مقاومت در این یک ماه اخیر با قدرت شکل گرفته و در حال انجام است. هر کدام از پیام‌ها، عکس‌ها و محتوایی که خبرنگاران ما در غزه تولید می‌کنند به مثابه یک موشک بالستیک است. حمایت ما هم جهاد فی سبیل‌الله است و ماموریت خودمان را انجام دادیم.

تاریخ به یاد ندارد ۴۶ خبرنگار را در ۲۵ روز شهید کنند!

سردار معروفی هم در سخنانی گفت: یکی از اتفاقات بزرگی که در طوفان الاقصی رخ داد، موفقیت رسانه‌های جبهه مقاومت در عرصه نبرد بود. رژیم صهیونسیتی به دلیل شکستی که در این عملیات خورده است، خواهران و برادران خبرنگار را مورد هجمه و هجوم قرار داد و در غزه انتقامش را از آنها گرفت و خبرنگاران را به شهادت رساند.

معروفی با اشاره به جایگاه و نقش خبرنگاران گفت: امروز خبرنگاران، ایستادگان در مقابل دشمنان خدا هستند. امروز دشمنان می‌خواهند محاسبه و تفکر ما را به اشتباه بیندازند و شجاعت همه را نشانه گرفته‌اند که با شکست مهمی روبه‌رو شدند و همه مردم یک صدا مقاومت را صدا می‌زنند.

وی در ادامه گفت: هوشمندی جریان رسانه‌ای ایران اسلامی جای تقدیر دارد که این چنین پای جریان مقاومت ایستاده و امروز چه در داخل و چه در خارج پیام واحدی علیه رژیم صهیونسیتی در حال انتشار است.

معروفی بیان کرد: امروز مردم فلسطین با نگاه حاج قاسم علیه ظلم به پا خاسته‌اند و بدون واهمه عملیات انجام می‌دهند. رزمندگان حماس به تنهایی هیمنه نه تنها رژیم صهیونسیتی بلکه آمریکا را زیر سوال برده ‌ند و امروز پیروز معرکه مردم عزیز و غیرتمند فلسطین هستند و حضور رئیس جمهور امریکا پیام بزرگی دارد اینکه این جنگ، جنگ با نظام سلطه است، به همین جهت سازمان ملل جایی از وجاهت ندارد. آنها دم از حقوق بشر می زنند و ما مسلمانان را دور از حقوق بشر می‌دانند.

سردار معروفی در پایان گفت: امروز با مدیریت مقتدرانه و راهبری امام خامنه‌ای و با اقتدار تمام نیروهای نظامی و امنیتی ما، زمین، هوا و فضا بر روی دشمنان ما مسدود است و دشمن همه توانش را روی انشقاق در جامعه قرار داده که شکست خورده است. مستکبران، حاج قاسم را شهید کردند غافل از آنکه ۸۰ میلیون حاج قاسم سلیمانی شد و امروز ایشان در جهان اسلام به یک مدافع حق و ضدتروریست تبدیل شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار