کد خبر: ۲۲۹۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۲:۱۵
گزارش «تجارت آنلاین» از تحولات غزه در سی‌و‌پنجمین روز بحران؛
سی و پنجمین روز جنگ غزه در میانه اصرار جامعه جهانی به اعلام آتش‌بس یا وقفه در جنگ و انکار سران رژیم اسرائیل سپری شد. شواهد و قراین از اراده جدید صهیونیست‌ها برای یکسان کردن غزه با خاک حکایت دارد.

بی‌اعتنایی تل‌آویو به تلاش‌ها برای وقفه جنگ

گروه سیاسی: وزارت بهداشت غزه گزارش داده که تا روز چهارشنبه تعداد کل کشته شدگان در حملات رژیم صهیونیستی ۱۰ هزار و ۵۶۹ تن از جمله ۴۳۲۴ کودک و تعداد زخمی شدگان ۲۶ هزار و ۴۷۵ تن و تعداد مفقود شدگان نیز دست‌کم ۲۵۵۰ تن بوده است. همچنین، وزارت بهداشت غزه اعلام کرد در بمباران رژیم صهیونیستی در بامداد دیروز جمعه که زایشگاه مجتمع پزشکی الشفا در غرب غزه را هدف قرار داد، یک فلسطینی شهید و یک کودک زخمی شد. وزارت بهداشت فلسطین در غزه با انتشار بیانیه‌ای کوتاه تاکید کرد که حمله جدید رژیم صهیونیستی به زایشگاه مجتمع پزشکی الشفا با گلوله‌های توپخانه‌ای انجام گرفت که منجر به شهادت یک نفر و زخمی شدن یک کودک شد.

ریختن ۳۵ هزار تن مواد منفجره و نابودی 40 هزار واحد مسکونی در غزه
در سطحی دیگر، رئیس دفتر رسانه‌ای دولتی در غزه به الجزیره گفت: بیمارستان‌ها در نوار غزه از روز اول تجاوز اسرائیل هدف قرار گرفته‌اند. رئیس دفتر رسانه‌ای دولتی در غزه افزود: بمباران دیروز مجتمع الشفا توسط رژیم صهیونیستی ۱۳ شهید و ده‌ها زخمی بر جای گذاشت. دفتر رسانه‌ای دولتی در غزه دیروز نیز تاکید کرد: ویرانی در غزه بی‌سابقه است و بیش از ۵۰ درصد واحدهای مسکونی در نتیجه بمباران اشغالگران آسیب دیده است. دفتر رسانه‌ای دولتی در غزه گفت: ۴۰ هزار واحد مسکونی در غزه در نتیجه بمباران اسرائیل به طور کامل تخریب شده استاین دفتر افزود: اشغالگران تاکنون حدود ۳۲ هزار تُن مواد منفجره و بیش از ۱۳ هزار بمب روی نوار غزه ریخته‌اند. میزان اولیه خسارات وارده به ساختمان‌ها و برج‌های مسکونی دو میلیارد دلار برآورد شده و میزان خسارات وارده به زیرساخت‌های نوار غزه به حدود یک میلیارد دلار می‌رسد.

تلاش آمریکا برای آتش‌بس و رد آن از سوی تل‌آویو
«جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا بامداد امروز، جمعه ۱۰ نوامبر مدعی شد که رژیم صهیونیستی با «آتش‌بس بشردوستانه» در غزه پس از فشارهای واشنگتن موافقت کرده است. طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «الجزیره»، بایدن در این باره اذعان کرد که این «گامی در جهت درست» است و به غیرنظامیان کمک می‌کند تا از جنگ فرار کنند و کمک‌های بیشتری وارد مناطق آسیب‌دیده شود. این ادعا در حالی مطرح می‌شود که «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد: «بدون آزادی اسرای اسرائیلی، آتش بسی در غزه برقرار نخواهد شد». در واقع، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با اذعان به اینکه «آتش‌بس، تسلیم‌شدن به حماس است»، درباره اهداف اشغالگران از تداوم حملات به نوار غزه، مدعی شد: به دنبال اشغال غزه نیستیم؛ یک دولت غیرنظامی باید تشکیل شود تا دوباره مورد حمله قرار نگیریم.

کاهش شدید محبوبیت نتانیاهو
نتایج آخرین نظرسنجی در سرزمین‌های اشغالی حاکی از موافقت اکثریت صهیونیست‌ها با برقراری آتش‌بس در نوار غزه و کاهش قابل توجه محبوبیت نتانیاهو در نتیجه شکست در عملیات «طوفان الاقصی» مقاومت فلسطین است. نتایج نظرسنجی روزنامه صهیونیستی «معاریو» نشان می‌دهد که ۵۹ درصد از ساکنان سرزمین‌های اشغالی موافق آتش‌بس در نوار غزه در مقابل آزادی تمامی اسرای صهیونیستی در این باریکه هستند. طبق این نظرسنجی، محبوبیت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر در میان صهیونیست‌ها به ۲۶ درصد کاهش یافته، این درحالی است که محبوبیت بنی گانتس، از رهبران جناح اپوزیسیون و وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی به ۵۲ درصد رسیده است.

برچسب ها: جنگ غزه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار