کد خبر: ۲۳۰۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸
صورت جلسه توسعه و ایجاد زیرساخت های همکاری فناوری ایران و روسیه بین 'سورنا ستاری' معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ایران و 'دیمیتری راگوزین' معاون نخست وزیر روسیه امضا شد.
'علی مرتضی بی رنگ' معاون امور بین الملل و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: معاون نخست وزیر روسیه هفته گذشته به دعوت معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ایران، به ایران سفر کرد و امروز نیز همراه با 'ولادیمیر پوتین' رییس جمهوری روسیه، برای امضای صورت جلسه توافقات انجام شده هفته قبل، در تهران به سر می برد.
وی ادامه داد: امروز در جریان صرف ناهار کاری، صورت جلسه توافقات هفته گذشته بین دو ظرف امضا شد.
بی رنگ در باره صورت جلسه یاد شده توضیح داد: این صورت جلسه در دو بخش یکی در زمینه توافقات انجام شده هفته گذشته ی شش کمیته هوایی، فضایی، نانو، بیو، انرژی و علوم شناختی ذیل 10 کمیته کمیسیون عالی همکاری فناوری ایران و روسیه و دیگری، مذاکرات انجام شده در زمینه توسعه و ایجاد زیرساخت های همکاری فناوری بین دو کشور، امضاء شد.
وی اظهارکرد: برگزاری نشست های تبادل فناوری و ارایه دستاوردهای فناورانه توسط صاحبان تکنولوژی در موضوعات خاص، ایجاد صندوق برای همکاری فناوری بین دو کشور و نیز درنظرگرفتن مکانیزم تشویقی برای توسعه تبادلات علمی و فناوری بین دو کشور از جمله فراهم نمودن شرایطی که دانشمندان دو کشور به راحتی بتوانند تردد کنند، از جمله موضوعاتی است که در صورت جلسه توسعه و ایجاد زیرساخت های همکاری فناوری بین دو کشور لحاظ شده است.
وی یادآور شد: در دیدار امروز رییس جمهوری روسیه با دکتر حسن روحانی رییس جمهوری ایران، ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری نیز حضور خواهند داشت و در زمینه همکاری فناوری ایران با کشور روسیه و نیز کمیسیون عالی همکاری های فناوری ایران و روسیه که تشکیل شده است مذاکراتی انجام خواهد شد.
کمیسیون عالی همکاری های فناوری ایران و روسیه شهریورماه سال جاری در مسکو همزمان با سفر ستاری به روسیه تسکیل شد و هفته قبل نیز تهران میزبان دومین نشست این کمیسیون با حضور راگوزین بود.
در دومین نشست کمیسیون، تمایل روسیه برای همکاری با ایران در زمینه فناوری های پیشرفته و نیز علاقه مندی دو کشور در زمینه ماهواره های سنجش از راه دور، موضوعات مطرح شده در مذاکرات دو طرف بود.

منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: