کد خبر: ۲۳۰۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۰
یک مقام آمریکایی اعلام کرد که ناوشکن «یو اس اس کارنی» و چند کشتی در دریای سرخ هدف حمله موشکی و پهپادی یمنی‌ها قرار گرفته‌ است.

حمله پهپادی و موشکی به ناو آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی

یک مسئول وابسته به وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) ادعا کرد که چند موشک و پهپاد از خاک یمن به سمت ناوشکن آمریکایی «یو اس اس کارنی» و چند کشتی تجاری در دریای سرخ شلیک شد.

الجزیره به نقل از منابع وابسته به دریانوردی ارتش یمن گزارش داد، یکی از کشتی‌هایی اسرائیلی توسط نیروهای مسلح در دریای سرخ هدف قرار گرفت‌.

همچنین خبرگزاری رویترز گزارش داد که یک کشتی کانتینری در سواحل بندر حدیده یمن هدف حمله یک پهپاد قرار گرفت.

شبکه خبری اسکای نیوز به نقل از منابع وابسته به ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نیروهای مسلح یمن به دو کشتی که احتمالا اسرائیلی هستند، حمله کردند.

خبرگزاری فرانسه پیشتر گفته بود یک کشتی انگلیسی با پرچم باهاما، هنگام حرکت به سمت جنوب در حدود ۳۵ مایل دریایی از سواحل غربی یمن هدف حمله موشکی قرار گرفت.

در همین حال نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای حمله صبح امروز خود به دو کشتی صهیونیستی را تأیید و اعلام کرد که نیروی دریایی یمن این دو کشتی را در باب المندب هدف قرار داد.

 نیروهای مسلح یمن یکشنبه شب در بیانیه‌ای ضمن تأیید حمله صبح امروز به دو کشتی صهیونیستی در باب المندب، اعلام کرد که کشتی نخست با یک موشک دریایی و کشتی دوم با یک پهپاد هدف حمله قرار گرفت.

در ادامه بیانیه آمده است: حمله به این دو کشتی پس از بی‌توجهی آنها به هشدارهای نیروی دریایی یمن صورت گرفت.

در پایان بیانیه تأکید شده که ارتش یمن تا توقف جنگ و جنایات وحشیانه علیه غزه، به هدف قرار دادن کشتی‌های صهیونیستی در دریای سرخ و عرب ادامه خواهد داد.

پیشتر سخنگوی نیروهای مسلح یمن خاطرنشان کرد: ما دریانوردی را در مقابل کشتی‌های دشمن متوقف کردیم که این اقدام در راستای یاری رساندن به مردم فلسطین انجام شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار