کد خبر: ۲۳۰۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴
برای سفر به قبرس شمالی در قدم اول نیاز به ویزای این کشور دارید. ویزای تحصیلی، ویزای همراه دانشجو، ویزای کاری، ویزای توریستی و ویزای خرید ملک انواع مختلف ویزای قبرس شمالی هستند. در این مقاله قصد داریم درباره روند اخذ ویزا و مدارک لازم برای سفر به قبرس شمالی صحبت کنیم.

برای سفر به قبرس شمالی در قدم اول نیاز به ویزای این کشور دارید. ویزای تحصیلی، ویزای همراه دانشجو، ویزای کاری، ویزای توریستی و ویزای خرید ملک انواع مختلف ویزای قبرس شمالی هستند. در این مقاله قصد داریم درباره روند اخذ ویزا و مدارک لازم برای سفر به قبرس شمالی صحبت کنیم.

 

مدارک لازم برای سفر به قبرس شمالی

داشتن ویزا به معنای مجوز ورود و اقامت در یک کشور است. کشورها قوانین متفاوتی برای صدور ویزا دارند. به همین خاطر اگر قصد سفر به قبرس شمالی را داشته باشید، باید ویزای این کشور را دریافت کنید. قدم اول برای اخذ ویزا، مشخص بودن هدف سفر است. باید از همان ابتدا مشخص کنید که هدفتان برای سفر به قبرس شمالی چیست؟ برای گشت و گذار به این کشور سفر می‌کنید یا سرمایه‌گذاری و خرید ملک؟ می‌خواهید برای تحصیل به این کشور بروید یا کار؟

مدارک لازم برای سفر به قبرس شمالی + انواع ویزا (2024)

به نقل از سایت اداره مهاجرت قبرس شمالی (ministry of foreign affairs): «بر اساس قوانین مهاجرتی قبرس شمالی، نوع ویزای مهاجرین با توجه به هدفی که دارند مشخص می‌شود. نوع و مدت ویزای صادر شده بر روی سند مسافرتی ذکر می‌شود. بر اساس قوانین، مدت حضور اتباع خارجی نمی‌تواند بیشتر از مدت ذکر شده در ویزا باشد. نکته دیگر اینکه مسافران قبرس شمالی نمی‌توانند از ویزای خود، برای دلیل دیگری به جز چیزی که در ویزا ذکر شده استفاده کنند. برای مثال کار کردن با ویزای توریستی یا دانشجویی خلاف قانون است.»

نکته دیگر اینکه اتباع سوریه، نیجریه و ارمنستان برای دریافت ویزای قبرس شمالی می‌توانند به دفتر نمایندگی یا کنسولگری TRNC مراجعه کنند. مهاجرین سایر کشورها نیز برای سفر باید به افسران مهاجرت در بنادر و گذرگاه‌های مرزی تعیین شده مراجعه کرده و ویزای خود را دریافت کنند.

بر این اساس انواع ویزای قبرس شمالی را می‌توان در دسته‌های زیر قرار داد:

یک: ویزای توریستی قبرس شمالی

سایت قبرس 118 درباره ویزای توریستی قبرس شمالی آمده است:

«اگر به‌منظور بازدید از قبرس شمالی می‌خواهید به این کشور سفر کنید، می‌توانید این ویزا را برگزینید. اما به‌خاطر داشته باشید که مدارکی اعم از مشخص کردن محل سکونت و تهیه بلیط برگشت هم از مدارک لازم برای سفر به قبرس شمالی از طریق ویزای توریستی است.

مدارک لازم برای سفر به قبرس شمالی + انواع ویزا (2024)

با ویزای توریستی می‌توانید 7 تا 15 روز اعتبار برای اقامت در قبرس شمالی دریافت کنید. این ویزا تحت شرایط خاصی تا 60 روز نیز تمدید می‌شود. به‌عنوان مثال دیدار فرزندان دلیل موجهی برای تمدید این نوع از ویزاست.»

اقامت در قبرس شمالی با دعوت‌نامه

راهکار دیگر برای سفر به قبرس شمالی، استفاده از ویزای قبرس با دعوت‌نامه است. اگر توسط کسی که اقامت این کشور را دارد دعوت‌نامه دریافت کنید، به شما ویزای این کشور داده می‌شود. در این حالت حداکثر تا 60 روز اجازه اقامت در قبرس شمالی را خواهید داشت.

دو: ویزای تحصیلی یا کارآموزی کوتاه‌مدت قبرس شمالی

در سایت PEGASUS درباره ویزای کارآموزی کوتاه‌مدت این‌گونه توضیح داده شده است که:

«مهاجرینی که مایل به بازدید از قبرس شمالی برای مقاصد آموزشی یا کارآموزی کوتاه‌مدت هستند، با ارائه مدارک لازم می‌توانند مجوز سفر به قبرس شمالی را دریافت کنند. داشتن نامه پذیرش رسمی از دانشگاه‌ها یا موسسه‌های آموزش عالی برای صدور این نوع ویزا الزامی است. ویزای کوتاه‌مدت برای 90 روز صادر می‌شود و مخصوص آموزش‌ها، برنامه‌های تبادل دانشجو، کارآموزی و... است. این اشخاص اگر درخواست ویزای بلندمدت‌تر داشته باشند، باید برای اخذ اجازه اقامت اقدام کنند.»

سه: ویزای تحصیلی قبرس شمالی

اگر برای ادامه تحصیل به قبرس شمالی سفر می‌کنید، نیاز به ویزای تحصیلی خواهید داشت. به‌خاطر سادگی مهاجرت تحصیلی، این نوع از ویزا طرفداران بیشتری بین مهاجرین دارد. البته نباید فراموش کرد که این ویزا تنها به افراد بالای 18 سال داده می‌شود. درباره شرایط افراد زیر 18 سال و مدارک لازم برای سفر به قبرس شمالی، در سایت قبرس 118 این توضیحات ارائه شده است:

«افراد زیر 18 سال باید با یکی از اقوام درجه یک – پدر یا مادر – به این کشور مهاجرت کنند. در این صورت به راحتی می‌توانند در قبرس شمالی مشغول به تحصیل شوند و از زندگی در کنار هم سن و سالان خود لذت ببرند.»

نکته دیگر اینکه ویزای دانشجویی منجر به اقامت دائم در قبرس شمالی نمی‌شود. دانشجویانی که می‌خواهند پس از فارغ‌التحصیلی همچنان در این کشور بمانند، باید از طریق ویزای کاری یا سرمایه‌گذاری اقدامات لازم را انجام دهند.

ویزای همراه دانشجو

دانشجویانی که برای ادامه تحصیل به قبرس شمالی مهاجرت می‌کنند، اجازه دارند همسر یا فرزندان زیر 18 سال خود را به‌همراه داشته باشند. این افراد برای مهاجرت به قبرس باید از ویزای همراه دانشجو استفاده کنند.

چهار: ویزای کار قبرس شمالی

برای مهاجرت کاری به قبرس شمالی دو مسیر پیش روی شماست. ساده‌ترین مسیر برای دریافت ویزای کاری، گرفتن Job Offer از موسسه‌ها و شرکت‌های قبرس شمالی است. در این صورت طبق قانون کار برای شما ویزای موقت 30 روزه صادر می‌شود؛ البته پس از اینکه به قبرس شمالی سفر کنید، می‌توانید با تحویل دادن مدارک لازم، اقامت یک ساله این کشور را دریافت نمایید.

مسیر دوم نیز راه‌اندازی کسب‌وکارهای شخصی است. به نقل از سایت اداره مهاجرت قبرس شمالی، «برای اتباع خارجی که به‌منظور راه‌اندازی کسب‌وکار به این کشور می‌آیند، ویزای 30 روزه صادر می‌شود.

پنج: ویزای سرمایه‌گذاری و خرید ملک

ساده‌ترین مسیر برای مهاجرت به قبرس شمالی، سرمایه‌گذاری در این کشور است. مهاجرین از طریق خرید ملک، ثبت شرکت، کارآفرینی یا خرید اوراق قرضه دولتی می‌توانند اجازه اقامت در این کشور را دریافت کنند. با این حال آسان‌ترین راه برای سرمایه‌گذاری، خرید ملک در قبرس شمالی خواهد بود. با این راهکار فقط با انتخاب ملک و پرداخت 30 درصد از مبلغ خرید، می‌توانید مراحل اخذ اقامت را طی کرده و از این طریق مقدمات مهاجرت خود و اعضای خانواده را فراهم نمایید.

مدارک مورد نیاز جهت صدور ویزای قبرس شمالی

مدارک لازم برای سفر به قبرس شمالی به استناد سایت قبرس 118 به شرح زیر است:

  • اصل پاسپورت متقاضی با حداقل شش ماه اعتبار + کپی گذرنامه
  • یک قطعه عکس جدید
  • فرم درخواست ویزا، تکمیل و امضا شده (عکس به اندازه پاسپورت در فرم درخواست ویزا الصاق شود.)
  • اثبات تمکن مالی کافی برای اقامت در کشور و بازگشت به کشور خود
  • مدارک اقامت در کشور (رسید پرداخت هتل یا نام و آدرس دعوت شونده)
  • اتباع خارجی باید به طور دقیق و قانع‌کننده هدف از بازدید را اعلام کنند.
  • اگر برای کارآموزی، آموزش یا برنامه تبادل دانشجویی به قبرس شمالی سفر می‌کنید، ارائه نامه رسمی از موسسه دعوت‌کننده الزامی است.
  • اگر برای تحصیل در قبرس شمالی به این کشور مهاجرت می‌کنید، ارائه نامه پذیرش رسمی از دانشگاه الزامی است.
  • در صورت بازدید از خانواده، ارائه دعوت‌نامه‌ای با اسم، آدرس، شماره تلفن و سایر اطلاعات تماس الزامی است.
  • اگر برای کار به قبرس شمالی می‌روید، داشتن دعوت‌نامه رسمی از یک شرکت در TRNC ضروری خواهد بود.
  • ارائه اسناد رزرو محل اسکان، مثل واچر هتل یا سند اجاره برای اقامت 30 تا 90 روزه در صورتی که برای مقاصد توریستی به قبرس سفر می‌کنید، الزامی است.

سخن آخر

برای سفر به قبرس شمالی، باید ویزای این کشور را دریافت کنید. مدارک لازم برای سفر به قبرس شمالی شامل اصل پاسپورت، مشخص بودن محل اسکان، ارائه دعوت‌نامه، یک قطعه عکس و مشخص کردن دلیل سفر می‌شود. البته بسته به نوع ویزایی که درخواست صدور آن را دارید، ممکن است از شما مدارک دیگری هم درخواست کنند.

برچسب ها: قبرس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار