کد خبر: ۲۳۰۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۲
امروزه کمتر کسب و کاری است که برای ارائه‌ی خدمات یا ذخیره اطلاعاتش به فضای مجازی وابسته نباشد؛ آنها بسته به ابعاد و وسعت و حساسیت کسب و کارشان از خرید سرور اختصاصی، مجازی یا اشتراکی برای ذخیره‌سازی، نگهداری اطلاعات و یا ارائه سوابقشان استفاده می‌کنند.

امروزه کمتر کسب و کاری است که برای ارائه‌ی خدمات یا ذخیره اطلاعاتش به فضای مجازی وابسته نباشد؛ آنها بسته به ابعاد و وسعت و حساسیت کسب و کارشان از خرید سرور اختصاصی، مجازی یا اشتراکی برای ذخیره‌سازی، نگهداری اطلاعات و یا ارائه سوابقشان استفاده می‌کنند.

سرور اختصاصی یک سرویس ارزنده و فوق‌العاده مناسب است که علاوه بر نیازهایی همچون: سرعت بالا، پهنای باند بالا و مناسب و دسترسی سطح بالا برای نصب انواع نرم‌افزارهای کاربردی یا ایجاد تغییرات به امنیت بسیار بالا را نیز برآورده می‌کند.

راهنمای بهترین سرور اختصاصی و سرور مجازی

سرور مجازی نیز نسل جدیدتری از سرورها هستند که عملکردی مشابه سرور فیزیکی دارند اما نرم‌افزار مجازی سازی تا به صورت انتزاعی از سیستم فیزیکی کار می‌کند. سرور مجازی با کمک نرم‌افزار شبیه‌سازی و می‌تواند بدون تاثیرگذاری بر سیستم میزبان و جدا از منابع آن سیستم عامل، برنامه‌ها و بارهای کاری خود را اجرا کند.

یک سرور مجازی ظرفیت خود را با نرخ بهتر و کارایی بیشتر و امنیت بالاتر در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد و دستیابی بهینه‌تر به داده‌ها را فراهم می‌کند.  

 

سرور مجازی

این نوع سرورها به اختصار vps (virtual private server) خطاب می‌شوند به طور کامل از منابع یک سرور اختصاصی بهره‌ می‌برد. سرور مجازی قابلیت‌های نظیر سیستم‌عامل، پردازنده، حافظه و رم را به صورت مستقل و جداگانه برای کاربران خود فراهم می‌کند. به این ترتیب هر کاربر اگرچه یک فضای اشتراکی برپایه‌ی فضای ابری در اختیار دارد اما از امکانات یک سرور اختصاصی بهره‌مند است. می‌توان گفت مهم‌ترین خصوصیت سرورهای مجازی این است که بر بستر تکنولوژی پیشرفته مجازی‌سازی ابری (cloud) قرار می‌گیرند. استفاده از این نوع سرورها برای کاربرانی صرفه خواهد داشت که وب‌سایت‌های پربازدید، و یا ایمیل‌ سرورهای پایدار دارند و نیازمند میزبانی مطمئن و پایدار برای اطلاعات خود هستند، در این صورت می‌توانند از سرورهای مجازی بهره بگیرند.

در صورتی که سرور مجازی توسط ارائه دهنده‌ای مطمئن ارائه شود، امکاناتی نظیر آنچه در زیر آمده است را در اختیار کاربر خود قرار می‌دهد:

  • سرور مجازی می‌تواند پهنای باند وسیع و سرعت بسیار بالا را تامین کند؛
  • قابلیت استفاده از فیبر نوری برای انتقال سریع داده‌ها را دارد و در نتیجه می‌تواند سرعت فوق‌العاده‌ای را ارائه دهد؛
  • برای کاربر قابلیت backup و پشتیبان‌گیری دارد ؛
  • سرورهای vps امکان مانیتورینگ نیز دارند؛
  • توسط تکنولوژی ابری (Cloud) پشتیبانی می‌شود؛
  • در صورت نیاز امکان استفاده از منابع استفاده نشده‌ی سرورهای مجازی را دارد و می‌تواند توسعه پیدا کند؛

 

سرور اختصاصی و انواع آن

سرورهای اختصاصی سیستم‌های پرقدرت محسوب می‌شوند که قابلیت‌های بسیاری از جهت  پردازش و ذخیره‌سازی اطلاعات و بالا بردن سرعت بارگذاری و عملکرد سایت، قابلیت‌های امنیت پیشرفته و امکان پیکربندی کامل سرور را در اختیار استفاده کننده قرار می‌دهد. سرور اختصاصی هم در حالت فیزیکی و هم در حالت مجازی وجود دارند و می‌توان بسته به ظرفیت و میزان کاربردی که مورد نیاز است انتخاب شوند.

سرور اختصاصی فیزیکی

یک یا چند سیستم سرور بسته به نیاز خریداری شده و در مکانی که بهره‌برداری از آن برای شرکت یا سازمان مقدور یاشد، قرار می‌گیرد. سازمان یا شرکت باید فضای فیزیکی مناسب را برای قرارگیری سرور در اختیار داشته باشد و سپس نسبت به خریداری سرور اقدام نماید. البته هزینه‌ی خرید این نوع سرورها نسبتا بالا است و به همین دلیل برای برخی کسب و کارها به صرفه نیست.

سرور اختصاصی مجازی

در صورتی که کسب و کاری ظرفیت بالایی برای تقبل هزینه‌ی سرور اختصاصی فیزیکی نداشته باشد اما به امکانات و قابلیت‌های یک سرور اختصاصی نیاز داشته باشد می‌تواند از قابلیت‌های یک سرور اختصاصی مجازی استفاده کند.

راهنمای بهترین سرور اختصاصی و سرور مجازی

سیستم عامل‌های سرور

سرورها هم همچون سیستم‌های خانگی با سیستم عامل کار می‌کنند. سیستم عامل‌هایی که بر روی سرورها نصب می‌شوند ویندوز، لینوکس، .... است.

 

سیستم عامل ویندوز سرور

سیستم عامل ویندوز سرور  نیز توسط مایکروسافت ارائه می‌شود و بطور تقریبی بیش از ۱.۵ میلیارد دستگاه سرور در دنیا بر پایه‌ی ویندوز کار می‌کنند. رابط گرافیکی در ویندوز سرور به ویندوز خانگی شباهت بسیاری دارد و حتی اگر در شرکت و سازمان تیم متخصص IT مشغول نباشند، مدیریت و کانفیگ منابع مشابه ویندوز سیستم خانگی صورت می‌پذیرد و این جهت ایده‌آل است.

مدیریت و کنترل سرور در مورد تنظیمات کانفیگ پایگاه داده که سطح پیچیده‌ای از تنظیمات است و کنترل دسترسی، برنامه‌های کاربردی و همچنین ایمیل شرکت را در برمی‌گیرد. این تنظیمات در مورد سیستم عامل لینوکس به صورت خطی و ارائه دستورات سینتکسی انجام می‌شود.

سیستم عامل لینوکس

لینوکس سیستم عامل منبع باز است، و نسخه‌های متنوعی از آن موجود است از این رو تشخیص و تقریب اینکه چه درصدی از کاربران از این سیستم عامل استفاده می‌کنند. سیستم عامل لینوکس در زیرساخت‌های پیشرفته IT ، بیش‌تر ایفای نقش می‌کند و بر همین اساس اجرای 30 درصد وب‌سایت‌ها برعهده ویندوز است و این درحالی است که این عدد برای لینوکس به 37 درصد می رسد.

 

مهمترین ویژگی‌های سرور

هر کسب وکاری که نیاز به تهییه سرور داشته باشد، بسته به امکاناتی که نیاز دارد باید سرور مناسب را بر حسب ویژگی‌هایی که نیاز دارد انتخاب کند، این ویژگی‌ها عبارتند از :

قابلیت ارتقا و مقیاس‌پذیری :

یک قابلیت خیلی خوب برای سرور همین قابلیت ارتقا و توسعه‌پذیری آن است که با توجه به توسعه‌ی کسب و کار در آینده و افزایش حجم داده‌ها، قابل توسعه باشد و منطبق باشد.

 

 سرعت بارگذاری Uptime و Downtime :

سرعت بارگذاری سایت از جمله قابلیت‌های مهم سرور است و هر سازمان یا ارگانی نیاز دارد تا سایتش در کمترین زمان ممکن محتوای سایت را بارگذاری کند.

پشتیبانی :

راه‌اندازی سرور و نگهداری آن از جمله موارد پرتکرار است، لذا برای تهییه سرور باید به ارائه‌دهنده‌ای مراجعه شود که بهترین پشتیبانی را در بین خدماتش ارائه می‌دهد و به طور دائمی یا در بازه‌ی طولانی‌تری در ازای مشکلات پیش آمده پاسخگو باشد.

 

خرید بهترین سرور مجازی و سرور اختصاصی

از آنجایی که سرور بخش مهمی از سیستم یک سازمان را شامل می‌شود و وظیفه‌ی پردازش سریع  و نگهداری اطلاعات را بر دوش دارد، بسیار مهم و حائز اهمیت است که از ارائه‌دهنده‌ی مطمئن و با سابقه در زمینه‌ی سرور و خدمات آن تهییه شود. شرکت ابرآراز با سابقه‌ای فراتر از یک دهه در زمینه‌ی زیرساخت، هاستینگ و دیتاسنترهای اختصاصی تجربه و اعتبار کسب نموده و یک انتخاب ایده‌آل برای دریافت مشاوره و خدمات در راستای سرورهای اختصاصی و مجازی به شمار می‌آید.

ابراراز علاوه بر ارائه سرورهای اختصاصی در پکیج‌های متنوع و برحسب نیازهای گوناگون، سرورهای مجازی را نیز در طیف متنوعی از ویژگی‌ها در اختیار می‌گذارد.

شرکت ابرآراز به یاری دانش‌آموختگان رشته‌های مختلف دانشگاهی و متخصص و زبده این توانایی را در تیم خود ایجاد کرده تا در هر نقطه از مسیر بهره‌بری از فناوری، بهترین مشاوره و خدمت را با کیفیت بالا و در راستای جلب رضایت مشتری خود ارائه دهد و از هیچ کوششی فروگذار نکند.

تلفن تماس: 021-8608463232

 

برای اطلاع بیشتر به منبع مراجعه نمایید.

 

 

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار