کد خبر: ۲۳۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا از برگزاری جلسه‌ ویژه‌ای در میان اعضای دولت برای رسیدگی به نحوه‌ی تامین منابع مالی برای احیاء کیفی دریاچه کارون در روز چهارشنبه خبر داد.

رحیم میدانی با اشاره به کاهش کیفیت آب دریاچه کارون در سال های گذشته گفت: به منظور رسیدگی به وضعیت این دریاچه امروز جلسه‌ای با حضور وزیر نیرو، وزیر جهاد کشاورزی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، رییس سازمان محیط زیست و معاون رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت کیفیت آب دریاچه کارون اظهار کرد: هدف از برگزاری این جلسه تعیین نحوه‌ی تامین منابع مالی برای احیاء کیفی دریاچه کارون است.

به گفته معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا اگر بتوان این پروژه را به صورت موفقیت‌آمیز مدیریت کرد می‌توان گفت که ارزش این کار کمتر از احیاء دریاچه ارومیه نیست.

میدانی زمان انجام این کار را پنج سال پیش‌بینی و اظهار کرد: براساس برآوردهای انجام شده هشت هزار میلیارد تومان از بودجه خصوصی و دولتی برای اتمام این طرح مورد نیاز است.

وی با بیان این‌که این میزان قابل تامین است، گفت: با توجه به این‌که این مساله یک موضوع زیرساختی و مهم برای کشور است، لذا باید تمام جوانب آن مورد توجه قرار بگیرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار