کد خبر: ۲۳۱۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۲
 رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت درباره ماجرای اضافه‌شدن ۲ واکسن به برنامه واکسیناسیون اجباری کودکان توضیح داد.
 رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت درباره ماجرای اضافه‌شدن ۲ واکسن به برنامه واکسیناسیون اجباری کودکان توضیح داد.
 
چندی پیش برخی مقامات وزارت بهداشت اعلام کرده بودند که دو واکسن به‌نام‌های "پنوموکوک" و "روتاویروس" قرار است به برنامه واکسیناسیون کشوری اضافه شوند؛ روز گذشته جدولی در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها منتشر شد که در آن ادعا می‌شود این دو واکسن جدید به برنامه واکسیناسیون کودکان اضافه شده است.
 
در همین راستا محسن زهرایی؛ رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم؛ ضمن تکذیب این خبر اظهار کرد: هنوز واکسن پنوموکوک و روتاویروس به برنامه واکسیناسیون اجباری کودکان اضافه نشده‌‌اند؛ این دو واکسن قرار است در آینده نزدیک به برنامه واکسیناسیون کودکان اضافه شوند و در زمان حاضر صرفاً زیرساخت‌های لازم برای اضافه شدن این دو واکسن، در حال آماده‌سازی است.
 
وی افزود: در صورت اضافه شدن این واکسن‌ها به برنامه واکسیناسیون، آن را به‌طور رسمی از طریق رسانه‌ها اعلام خواهیم کرد؛ روز گذشته تصویر یک جدول در کانال‌های خبری منتشر شده است که این جدول، مربوط به برنامه واکسیناسیون، بعد از اضافه شدن این 2 واکسن است.
 

رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت ادامه داد: درواقع این جدول برای این است که تا چندماه آینده که این واکسن‌ها به برنامه واکسیناسیون اضافه شوند؛ همکاران ما در شبکه بهداشتی بتوانند آمادگی لازم را برای ثبت آن در سیستم وزارت بهداشت کسب کنند؛ همچنین در کارت واکسن کودکان که به خانواده‌ها ارائه می‌شود؛ باید این دو واکسن نیز لحاظ شوند، در این راستا ما با دانشگاه‌های علوم پزشکی مکاتبه‌ای داشتیم مبنی بر این که اگر می‌خواهند کارت واکسن جدیدی چاپ کنند؛ جایی برای ثبت این دو واکسن نیز درنظر بگیرند اما هنوز ورود این دو واکسن به برنامه واکسیناسیون کودکان، آغاز نشده است.

تسنیم

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار