کد خبر: ۲۳۲۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳
زومیت نوشت: دکمه‌ی کپچر آیفون ۱۶ که در زیر دکمه‌ی پاور قرار می‌گیرد، نسبت‌ به لمس و فشار حساس خواهد بود.

بر اساس ادعای منابع آگاه، اپل در پی اضافه‌ کردن «دکمه‌ی کپچر» (Capture Button) به گوشی‌های سری آیفون ۱۶ است که برای ضبط ویدیو کاربرد خواهد داشت و جایگاه محصولات اپل را در فهرست بهترین گوشی از نظر دوربین مستحکم‌تر خواهد کرد.

خبرگزاری اینفورمیشن در گزارشی اختصاصی جزئیات جدیدی درباره‌ی دکمه‌ی کپچر گوشی آیفون در نسل جدید منتشر کرده است. به ادعای این وب‌سایت، دکمه‌ی کپچر اپل مکانیکی است (نه خازنی) و به فشار و لمس واکنش نشان می‌دهد.

کاربران آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس و آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس خواهند توانست که با کشیدن انگشت روی دکمه‌ی کپچر (بدون فشار دادن)، تصویر را زوم کنند. فوکوس‌ کردن روی سوژه با فشار جزئی دکمه امکان‌پذیر می‌شود و در نهایت با فشار دادن کامل دکمه‌ی کپچر، امکان ضبط ویدیو فراهم خواهد شد.

دکمه جدید آیفون ۱۶، فشاری و لمسی خواهد بود!

اپل قصد دارد دکمه‌ی کپچر را در لبه‌ی سمت راست دستگاه و پایین‌تر از دکمه‌ی پاور قرار دهد. بدین‌ترتیب زمانی که برای فیلمبرداری، گوشی را به‌صورت افقی نگه دارید، دکمه‌ی کپچر در بهترین جایگاه ممکن خواهد بود.

در حال حاضر جایگاه دکمه‌ی کپچر را آنتن شبکه‌ی mmWave اشغال کرده است (البته فقط در آیفون‌های ساخته‌شده برای بازار آمریکا). پس از تولد دکمه‌ی کپچر، آنتن mmWave به لبه‌ی سمت چپ دستگاه منتقل می‌شود.

بر اساس ادعای وب‌سایت اینفورمیشن، اپل معتقد است که دکمه‌ی کپچر تأثیر چشمگیری روی فروش سری آیفون ۱۶ خواهد داشت و کاربرد این گوشی‌ها را در حوزه‌ی فیلمبرداری بیشتر خواهد کرد.

طراحی آیفون ۱۶ هنوز نهایی نشده است و امکان دارد که در نهایت بهترین گوشی اپل در سال ۲۰۲۴ بدون دکمه‌ی کپچر از راه برسد. فعلاً نمی‌دانیم که قیمت گوشی های نسل جدید اپل چقدر خواهد بود، اما شکی نداریم که آیفون ۱۶ وارد فهرست بهترین گوشی ها می‌شود.

227227

برچسب ها: آیفون ، اپل ، موبایل
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار