کد خبر: ۲۳۲۲۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲
تحلیلگر بازار سرمایه:
تحلیلگر بازار سرمایه، ابلاغیه جدید وزارت نفت را ریختن آب سرد بر پیکره بورس دانست که عدم‌ اعتماد سهامداران را کاملا توجیه‌پذیر می کند!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد خبری‌زاد با بیان اینکه ابلاغیه جدید وزارت نفت مربوط به نرخ خوراک و فرآورده‌های نفتی پالایشی‌ها، آب سردی بر پیکره بورس ریخت به دنیای اقتصاد، اعلام کرد: عدم‌ اعتماد سرمایه‌گذار به بازار سرمایه کاملا توجیه‌پذیر است. چرا که اصلا سیاست‌های دولت ثبات ندارد و حتی به سمت شعار پیش‌بینی‌ پذیر‌ شدن اقتصاد و بورس حرکت نمی‌کند.

این باعث‌شده روند شاخص بورس از ابتدای هفته‌ منفی شود و همچنان هم این روند ادامه دارد. اگرچه در کنار ریسک سیاست گذار ریسک جنگ هم وجود دارد که از نظر برخی محافل در ایران و برخی کشورهای همسایه جدی پیش‌ می‌رود اما همچنان مهم‌ترین دلیل ابلاغیه و دستورالعمل‌هایی است که ماهانه داده می‌شود و هر‌بار هم سراغ یک صنعت می‌رود و این‌بار دامن پالایشی‌ها را گرفته و روند بازار را مجددا منفی کرده است.

افزایش نرخ دلار در کنار ارائه گزارش‌ عملکرد 9 ماهه مطلوب در بسیاری از صنایع می‌توانست به رشد بورس کمک کند اما همه این محرک‌ها نابود شد. حال باید امیدوار بود ابلاغیه جدیدی نیاید و در کنار آن با خوابیدن تب نزول، شاخص از گزارش‌های اثر بگیرد و ‌درصدد جبران عقب‌ماندگی نسبت به بازار های رقیب برآید.

مهم‌ترین اتفاقی که می‌تواند بیفتد توقف روند منفی است که در چند روز آینده چنانچه اتفاق جدیدی نیفتد این امکان وجود دارد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار