کد خبر: ۲۳۲۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹
زمان پرداخت یارانه‌ها در حالی از این ماه تغییر کرد که سخنگوی سازمان هدفمندی‌ یارانه‌ها دلیل این تغییرات را نظم بخشیدن به پرداخت یارانه اعلام کرده است.

به گزارش نبض بورس، یارانه نقدی سرپرستان خانوار تا دی ماه ۱۴۰۲، بیستم هر ماه به حساب آنها واریز می شد. بعد از اجرای صدک بندی به جای دهک بندی در ماه های گذشته شاهد تغییراتی در روند پرداخت یارانه بودیم؛ به‌طوری‌که در ماه گذشته بود که یارانه حدود ۵۰ هزار نفر قطع شد و اینک تغییراتی در زمان پرداخت یارانه اتفاق افتاده است.

سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرد که از این ماه پرداخت‌های این سازمان براساس زمان‌بندی جدید انجام خواهد شد. این سازمان دلیل این کار را نظم‌بخشی هرچه بیشتر به پرداخت یارانه‌ها و مستمری‌های موضوع قانون هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرده است.

زمان بندی جدید پرداخت یارانه نقدی

یارانه نقدی که پیش از این در روز بیستم هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شد در حال حاضر دچار تغییراتی شده است؛ ازجمله اینکه مستمری کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور بیستم هر ماه، یارانه نقدی و معیشتی خانوار دهک‌های یک تا سه ۲۵ هر ماه، یارانه نقدی و معیشتی سایر خانوارهای مشمول ۳۰ هر ماه و یارانه دارو و هزینه حمل‌ونقل و ذخیره‌سازی سوخت، از ابتدای ماه انجام می‌شود.

زمان واریز یارانه نقدی  

شیوه جدید پرداخت یارانه از بهمن ماه اجرایی می شود

به گفته سخنگوی سازمان هدفمندی‌ یارانه‌ها، این کار برای نظم بخشیدن به پرداخت یارانه انجام شده است.

طیبه حسینی در این زمینه به ایسنا گفت: با توجه به اینکه چهار زمان برای پرداخت یارانه اشخاص متفاوت وجود دارد، از این پس هر کدام را طبق زمان‌بندی مشخصی پرداخت می‌کنیم که مشکلی وجود نداشته باشد.

وی در پاسخ به اینکه آیا چالشی در پرداخت یارانه وجود داشته که این تصمیم اخذ شده است؟ توضیح داد: پیش از این همه پرداختی‌ یارانه‌ها همزمان انجام می‌شد و اکنون تصمیم بر این است که هر کدام در فواصل زمانی مربوط به خودش پرداخت شود که نظم و ترتیب لازم بهتر رعایت شود.

به گفته حسینی، از ماه جاری، پرداخت یارانه‌ها مطابق جدول‌ زمان‌بندی صورت می‌گیرد.

اما باید دید بعد از تغییر و تحولات گسترده ای که در شیوه پرداخت یارانه و اجرای صدک بندی اتفاق افتاده، برنامه جدید سازمان هدفمندسازی یارانه ها چه خواهد بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار