کد خبر: ۲۳۲۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۰
موتورسیکلت ۴۸ سیلندر کاوازکی هیولایی است که نامش در کتاب رکورد‌های گینس ثبت شده است و به زودی در حراجی به فروش گذاشته می‌شود.

برای شمردن تعداد سیلندر‌های موتورسیکلت انگشتان یک دست هم زیاد است. موتور‌ها معمولا دو سیلندر و در برخی موارد خاص ۴ سیلندر دارند.

به گزارش خبرآنلاین، بیش از این تعداد معمولا کمتر به ذهن می‌رسد، اما یک موتورسیکلت خاص با نشان کاوازاکی رکوردی بی‌نظیر در این زمینه ثبت کرده است: ۴۸ سیلندر!

موتورسیکلت مشهور کاوازاکی با ۴۸ سیلندر که نامش در کتاب رکورد‌های گینس هم ثبت شده است ساخته دست سایمون وایتلاک است. وایتلاک که عاشق موتورسیکلت سه سیلندر «کاوازاکی تریپلز» است، تعداد سیلندر‌های موتور محبوبش را افزایش داده و به ۴۸ سیلندر رسانده است.

موتورسیکلت مشهور کاوازاکی تریپلز

ترکیب این ۴۸ سیلندر که در ۶ ردیف ۸ سیلندری سامان یافته‌اند، هیولایی به حجم ۴.۲ لیتر ساخته است.

هر چند در تئوری این تعداد سیلندر می‌تواند تا ۵۰۰ اسب بخار نیروی پیشران تولید کند، اما در عمل قدرت این موتور عجیب مشخص نیست.

برای درک عظمت این موتورسیکلت دست ساز کافی است به وزن آن توجه کنید. موتورسیلکت ۴۸ سیلندر کاوازاکی حدود ۷۰۰ کیلوگرم وزن دارد. در مقام مقایسه وزن موتورسیکلت غول‌پیکر هوندا گلدوینگ کمی بیشتر از ۳۵۰ کیلوگرم است.

موتورسیکلت هوندا گلدوینگ

این موتورسیکلت استثنایی بهار آینده در حراجی به فروش گذاشته می‌شود. بر اساس برخی پیش‌بینی‌ها قیمت پایه آن چیزی بین ۵۰ تا ۷۰ هزار دلار خواهد بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار