کد خبر: ۲۳۳۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶
آمار نشان می‌دهد کاربران آیفون و گوشی‌های اندرویدی علاقه‌‌ی کمتری به تغییر اکوسیستم خود دارند.

طی چند سال گذشته اپل توانسته است به مرور زمان سهم گوشی‌های اندرویدی را در بازار موبایل کاهش دهد؛ تا جایی که اکنون گوشی آیفون در بازارهای بزرگی مثل آمریکا و چین بیشتر از گوشی سامسونگ طرفدار دارد و آمار فروش بهتری ثبت می‌کند.

اطلاعات جمع‌آوری‌شده توسط مؤسسه‌ی CIRP نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۳ نرخ مهاجرت کاربران از اندروید به آیفون کاهش یافته است و ۱۳ درصد از خریداران گوشی‌های آیفون پیش از آن از گوشی‌های اندرویدی استفاده می‌کردند. این در حالی‌ است که در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۵ درصد از خریداران آیفون، قبلاً کاربر اندروید بودند.

میزان افت مهاجرت کاربران از اندروید به آیفون نسبت به سال ۲۰۲۲ چندان چشمگیر نیست؛ اما این اتفاق دقیقاً زمانی افتاده که معلوم شده است اپل همچنان قصد ندارد «باغ محصور» بدنام خود را ازبین ببرد.

سال ۲۰۲۳ برای دستگاه‌های اندرویدی سال هیجان‌انگیزی نبود؛ چون بیشتر پرچمداران با قابلیت‌های تکراری ظاهر شدند و حتی گوشی‌‌های تاشدنی‌ نیز حضور قدرتمندی در بازار نداشتند.

باید این را در نظر داشت که ۱۳ درصد مهاجرت از اندروید به آیفون، عدد کوچکی نیست. این آمار در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ حدود ۱۱ درصد بود و در سال ۲۰۱۹ به ۱۳ درصد رسید. آمار به‌دست‌آمده نشان می‌دهد اکثر کاربرانی که آیفون دارند، علاقه‌ای برای مهاجرت به اندروید ندارند و کاربران اندروید نیز غالباً به گوشی‌های اندرویدی متعهد هستند.

معایب مهاجرت از یک سیستم‌عامل به سیستم‌عامل دیگر همیشه بیشتر از مزایای آن است؛ چون تغییر اکوسیستم نیازمند آماده‌سازی برنامه‌ها و بازی‌ها است و همچنین عادت‌کردن به فضای اکوسیستم جدید می‌تواند تا حدودی زمان‌بر باشد. باوجوداین، پایین‌بودن قیمت گوشی های اندرویدی در بخش میان‌رده و اقتصادی ممکن است شماری از کاربران را به سمت آن‌ها بکشاند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار