کد خبر: ۲۳۳۲۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۲
اکوایران : بازار خودروهای وارداتی به تدریج شاهد حضور خودروهای عرضه شده در سامانه یکپارچه فروش است.

 

 

 کیا K۵ خودروی محبوب بازار خودرو به مرحله شماره گذاری رسید و به زودی به متقاضیان تحویل داده می شود.

این خودروی سدان لاکچری پیش از ممنوعیت واردات خودرو در بازار خودروی کشور حضور داشت.

کیا K۵ که پیش تر با نام کیا اُپتیما در بازار خودرو حاضر بود جز خودروهای پُرطرفدار بازار خودرو محسوب می شد. این محصول سدان برند کیا در دوره ممنوعیت واردات خودرو به کشور نیز همچنان با اقبال متقاضیان خودروهای وارداتی روبرو بود و مدل های ۲۰۱۸ صفر آن به همراه مدل های دست دوم در بازار خودرو داد و ستد می شد.

K۵ نسل پنجم این خودرو است که بالاخره بعد از برداشتن قفل از در ورود خودرو به کشور به بازار می رسد.

بررسی خودروهای وارداتی که در دور جدید عرضه از مسیر سامانه یکپارچه فروش خودرو در دسترس متقاضیان محصولات برندهای جهانی خودروساز قرار گرفته را بیشتر خودروهای چینی تشکیل می دهد.

بررسی برندهایی که محصولاتشان پشت ویترین سامانه یکپارچه فروش خودرو قرار گرفته نشان می دهد ۹ برند خودرویی از کشور چین محصولاتشان را در دسترس مشتریان ایرانی قرار دادند. جمع محصولات عرضه شده چینی ۱۶ خودرو بوده است.

نکته قابل توجه اینکه محصولات برخی برندهای چینی که پیش تر در بازار خودروی ایران حضور نداشتند در این دور در دسترس متقاضیان قرار گرفته است. محصولات برندهای ونوسیا و جتا را می توان در زمره محصولات تازه وارد به بازار خودروی ایران قرار داد.

اما برندهای غیر چینی که تا کنون به سامانه یکپارچه فروش خودرو آمده اند، ۶ برند را شامل می شوند.

محصولات برندهای تویوتا و هیوندایی هر کدام با چهار خودرو، برند کیا با سه خودرو، برند سوزوکی با دو خودرو و برندهای فیات و نیسان هر کدام با یک محصول به ترتیب رتبه های اول تا پنجم جدول تیراژ عرضه خودروهای غیر چینی را به خود اختصاص داده اند.

خودروهای چینی علاوه بر اینکه به لحاظ تنوع برند از خودروهای غیر چینی، بیشتر بودند در تیراژ بالاتری هم در سامانه یکپارچه فروش خودرو عرضه شدند.

اما به دلیل اینکه تقاضا برای خودروهای چینی بالا نبود سیاست گذار خودرویی مجبور شد تا محصولات مازاد (تمامی آنها خودروهای چینی بودند) را با دیگر از مسیر سامانه یکپارچه فروش خودرو در دسترس متقاضیان جدید قرار دهد.

اما حساب خودروهای غیر چینی جدا بود و به هر تعدادی که از سوی سیاست گذار در سامانه فروش عرضه شد، از سوی متقاضیان، خریداری شد.

کیا K۵ در میان خودروهای عرضه شده جایگاه خاصی برای متقاضیان داشت و تیراژ عرضه در کوتاه ترین زمان ممکن خریداری شد.

حال ان دست از متقاضیانی که در دور اول فروش خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه حاضر نشده بودند و امکان خریداری محصولات برندهای جهانی خودروساز را از دست داده بودند به دنبال این هستند تا با حضور کیا K۵ در بازار نسبت به در اختیار گرفتن این محصول خودروساز کره ای اقدام کنند.

قیمت نهایی که توسط خریداران این خودرو از مسیر سامانه یکپارچه فروش پرداخت می شود حدود دو میلیارد و ۴۶۷ میلیون تومان است. اما هنوز قیمت بازاری این خودرو مشخص نیست.

پیش بینی می شود با توجه به تیراژ عرضه محدود در بازار این خودرو با قیمتی در بازه چهار میلیارد تا پنج میلیارد تومانی عرضه شود.

برچسب ها: خودرو وارداتی ، کیا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار