کد خبر: ۲۳۳۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۶
معاون پژوهشی سازمان امور مالیاتی گفت: تمامی مؤدیان تجاری و غیر تجاری در سامانه مؤدیان به صورت سیستمی شناسایی می‌شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز، اشکان هراتی معاون پژوهشی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: مودی که خودش از طریق پر کردن اظهارنامه‌های مالیاتی در قالب سامانه مودیان مالیاتی اقدام می‌کند به قانون مالیات تمکین کرده است و بنابراین این فرد قصد فرار مالیاتی ندارد و مشمول جرائم فرارهای مالیاتی نمی شود.

به گفته وی، مؤدیان فرار مالیاتی به صورت سیستمی شناسایی خواهند شد چراکه  مؤدیان تجاری و چه غیر تجاری در سامانه مؤدیان به صورت سیستمی مشخص هستند. بنابراین  برای آنکه از فضای سنتی مالیاتی که مبتنی بر نظر فنی اشخاص بود فاصله بگیریم باید به سمت صورت حساب های الکترونیکی برویم.

هراتی اظهار کرد: باید تمامی فروشندگان حقیقی و حقوقی اقدام به ارائه صورت حساب الکترونیکی کنند و در صورتی که فروشنده ای در هنگام خرید به مشتری صورت حساب ندهند خریداران می‌توانند شکایت خود را از فروشنده به سامانه مودیان مالیاتی ارائه کنند.

معاون پژوهشی سازمان امور مالیاتی گفت: به تمامی مودیان مالیاتی فراخوان داده‌ایم که از ابتدای دی ماه بر مبنای قانون مودیان مالیاتی اقدام به ارائه صورت حساب الکترونیکی کنند و برای دور شدن از فضای سنتی باید از این دوره رد شویم.

او افزود: برای آنکه بار مالیاتی را از دوش نیازمندان و اقشار ضعیف جامعه برداریم باید به سمت صدور صورت حساب های الکترونیکی برویم.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار