کد خبر: ۲۳۴۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۳
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران،با اشاره به نوسانات هم افزایشی و هم کاهشی در مجموع یک هفته اخیر بازار جهانی طلا و همچنین بازار داخل، مجموع هفته را در نهایت کاهشی برای سکه تمام (طرح قدیم و جدید) و طلا تحلیل کرد؛ بگونه‌ای که در مجموع در آخرین معاملات پایانی هفته از بهای سکه ١۵٠ هزار تومان و از بهای هر گرم طلای ١٨ عیار ٧٣ هزار تومان، نسبت به ابتدای هفته، کاسته شده است.

به گزارش نبض بورس، نادر بذرافشان، در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت علیرغم تمام نوسانات افزایشی و کاهشی در بازارهای جهانی در نهایت در مجموع شاهد میانگین ١٣ دلار کاهش اونس جهانی طلا را داشتیم و از اوجی که در هفته‌ی پیش از آن، گرفته بود فاصله گرفته و اکنون هر اونس جهانی طلا در بازارهای جهانی ٢١۶۵ دلار، قیمت دارد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی و همچنین کنترل نسبی بازار ارز با عرضه‌ی ارز توسط بانک مرکزی در این هفته سبب شد که قیمت سکه و طلا در بازار داخل نیز از اوج خود فاصله گرفته و روند صعودی را متوقف کرده و رو به کاهش بگذارد؛ بگونه‌ای که بهای سکه طرح جدید و طرح قدیم و همچنین بهای طلای  کاهشی شد. در قطعات کوچکتر سکه، سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی بدون تغییر ماند اما نیم سکه و ربع سکه افزایشی شدند.

وی افزود: هر گرم طلای ١٨ عیار در مجموع یک هفته اخیر ٧٣ هزار تومان کاهش قیمت داشته و در آخرین معاملات روز گذشته (پنجشنبه) سه میلیون و ٩٠ هزار تومان مبنای معاملات مصنوعات طلا قرار گرفت.

این مقام صنفی در رابطه با آخرین قیمت انواع قطعات سکه و تغییرات آن نسبت به ابتدای هفته، گفت: هر قطعه سکه تمام طرح جدید با ١۵٠ هزار تومان کاهش به ٣٧ میلیون و ١۵٠ هزار تومان و هر قطعه سکه تمام طرح قدیم با ٣٠٠ هزار تومان کاهش به ٣۵ میلیون تومان رسید. نیم سکه و ربع سکه اما در مجموع یک هفته اخیر صعودی بوده است؛ نیم سکه با یک میلیون و ٣٠٠ هزار تومان افزایش در آخرین معاملات روز پنجشنبه، ٢٢ میلیون و ٢٠٠ هزار تومان و ربع سکه با افزایش ٢۵٠ هزار تومان ١٣ میلیون و ٧۵٠ هزار تومان قیمت داشته است. سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی تغییر خاصی نسبت به ابتدای هفته نداشته و در آخرین معاملات پایانی هفته، شش میلیون و ٨٠٠ هزار تومان معامله شده است.

بذرافشان در رابطه با آخرین وضعیت حباب سکه نیز اظهار کرد: حباب سکه در طول این هفته‌، ٧٠٠ هزار تومان رشد کرده و در حال حاضر هر قطعه سکه شش میلیون و ٩٠٠ هزار تومان دارای حباب است.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که اشاره شد، در این هفته هم نوسانات افزایشی داشتیم اما در مجموع قیمت‌ها کاهشی هفته را به پایان رساند. این درحالیست که باتوجه به اینکه روزهای پایانی سال را پشت سر می‌گذاریم اما بر خلاف سنوات گذشته، افزایش تقاضایی در بازار شکل نگرفت و متاسفانه شرایط بحرانی و رکود شدید در صنعت طلا و جواهر که از ابتدای سال آغاز شد، تا انتهای سال هم ادامه پیدا کرد و این بازار به لحاظ تقاضا، هیچ رونقی نداشت. امید داشتیم که هفته و روزهای پایانی سال، اوضاع کمی بهتر شود اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد و بازار هیچگونه رونقی به خود ندید. | خبرگزاری ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار