کد خبر: ۲۳۴۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷
طی ۳ روز آینده شرایط جوی برای سفر مناسب نیست
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترایک پلیس راهور فراجا با اشاره به هشدارهای هواشناسی در زمینه بارش شدید باران به مردم توصیه کرد با توجه به وضعیت بارش‌ها از ۲۸ اسفندماه تا یکم فروردین ماه، به سفر نروند.

هشدار پلیس به مسافران نوروزی

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترایک پلیس راهور فراجا با اشاره به هشدارهای هواشناسی در زمینه بارش شدید باران به مردم توصیه کرد با توجه به وضعیت بارش‌ها از ۲۸ اسفندماه تا یکم فروردین ماه، به سفر نروند.

سرهنگ احمد شیرانی درباره هشدار نارنجی و قرمز هواشناسی گفت: بر اساس هشدارهای سطح نارنجی و قرمز سازمان هواشناسی، مبنی بر بارش شدید باران، رعد و برق، وزش باد شدید، به نظر می رسد  برای فردا دوشنبه  ۲۸ اسفند تا روز چهارشنبه اول فروردین در تمامی استان های کشور شرایط مناسبی برای سفرهای جاده ای وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به ۵ استانی که بیشترین بارندگی را دارند؛ افزود: شدیدترین بارندگی ها در روز سه شنبه این هفته استان های چهار محال و بختیاری، ایلام، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان پیش بینی شده که مشکلاتی را در وضعیت تردد و ترافیک معابر شهری و بین شهری ایجاد می کنند.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترایک پلیس راهور فراجا ادامه داد: با توجه به همزمان شدن سفرهای پایان سال و وضعیت جوی، مطمئنا شرایط مناسب و ایده آلی برای سفر در جاده های کشور نداشته باشیم . در این شرایط علیرغم حضور گسترده پلیس راهور و سایر سازمان های خدماتی و امدادی در ایام نوروز در جاده های کشور احتمال اختلال در ترافیک و ترددهای جاده ای وجود دارد.

شیرانی به رانندگان توصیه کرد که احتیاط کامل برای رانندگی در این شرایط همراه با کاهش سرعت و افزایش مسافت بیشتر با خودرو جلویی به منظور پیشگیری از حوادث را مدنظر قرار داشته باشند.

وی افزود: همچنین در برخی از استان های شرقی کشور احتمال کاهش میدان دید در رانندگی به علت باد شدید و گرد و غبار وجود دارد بنابراین در این جاده ها رانندگی با چراغ روشن و کاهش سرعت بسیار حایز اهمیت است.

شیرانی با بیان اینکه طرح نوروزی پلیس در جاده‌های کشور به‌خصوص محورهای کوهستانی و برفگیر با قوت در حال اجراست، گفت: در شرایط زمستانی لازم است رانندگان نیز نکاتی را مدنظر قراردهند، همراه داشتن زنجیرچرخ از سوی رانندگانی که قصد عبور از محورهای برفگیر را دارند، الزامی است و در صورت تشدید بارش برف، ماموران پلیس راه حتما از ادامه مسیر خودروهای فاقد زنجیر چرخ جلوگیری خواهند کرد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا با اعلام شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ و ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست که برای اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور با این شماره تماس گرفته و پیش از شروع سفر با اطلاع از وضعیت راه‌ها، بهترین زمان و مسیر را برای رسیدن به مقصد انتخاب کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار