کد خبر: ۲۳۴۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷
معاون وزیر جهاد کشاورزی:
معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت نیاز واردات امسال برنج کشور را حدود 600 هزار تن اعلام کرد و گفت: بر اساس دستورالعمل وزارت جهاد کشاورزی به وزیر صنعت، معدن و تجارت، واردات برنج با سه شرط تا پایان خرداد سال آینده آزاد شد.
عباس کشاورز روز شنبه در حاشیه سی و ششمین گردهمایی سالانه سازمان حفظ و نباتات کشور در بابلسر  افزود: واردات برنج با تعرفه 40 درصد، کیلویی 500 تومان تعرفه نقدی و گواهی بهداشتی قرنطینه ای از شروط وزارت جهاد کشاورزی در واردات برنج است.
وی تاکید کرد که با توجه به تولید مطلوب برنج داخلی در سال جاری برآورد نیاز برنج وارداتی برای مصرف داخل کشور، امسال حدود 600 هزار تن است.
وی رویکرد وزارت جهاد کشاورزی حمایت و تقویت برنجکاری فقط در دو استان مازندران و گیلان دانست و ادامه داد: به دلیل کمبود آب ، برنجکاری در این دو استان حمایت در بخش های تجهیزات و فناوری، کشاورزی، تسهیلات و بازرگانی حمایت همه جانبه می شود.
وی بهره وری در تولیدات محصولات کشاورزی را کم دانست و گفت: امروز صاحبان زمین و تولید کنندگان با کاهش تولید و درآمد مواجه هستند.
مازندران 230 هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد که با تولید سالانه بیش از یک میلیون تن برنج سفید ، 42درصد برنج مورد نیاز کشور را تامین می کند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت گفت: تا کنون هشت میلیون و 80 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری و مبلغ خرید آن نیز پرداخت شده است.
کشاورز در پاسخ به امحای سیب زمینی در استان فارس گفت: مسئول آن من نیستم.
سی و ششمین گردهمایی سالیانه حفظ نباتات کشور با حضور معانان زراعت، باغبانی و حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی و مدیران حفظ نبابات جهاد کشاورزی استان ها از امروز در مرکز آموزش بانک کشاورزی در بابلسر آغاز به کار کرد.
در این سمینار سه روزه که اساتید و صاحب نظران و پیشکسوتان حوزه کشاورزی هم حضور دارند ، مباحث مربوط به کنترل آفات و بیماری ها و قرنطینه در پنل های تخصصی بررسی می شود .

منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: