کد خبر: ۲۳۴۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱
مهر : رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی و هشدار سازمان هواشناسی ناشی از احتمال سیل در ۸ استان، از آماده باش امدادگران خبر داد.

 بابک محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به هشدارهای سطح قرمز و نارنجی در استان‌های کشور، گفت: طبق پیش بینی سازمان هواشناسی، احتمال بارش شدید باران، وقوع سیل، رعدوبرق، وزش باد شدید و بارش برف در ارتفاعات، در ۸ استان خوزستان، کردستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، فارس، اصفهان و لرستان از روز سه شنبه، پیش بینی شده است؛ همچنین، احتمال بارش باران و وزش شدید باد، در ۲۴ استان دیگر نیز، پیش بینی شده است.

خبر مرتبط
وقوع سیلاب در 5 استان/ هشدار صادر شد

سخنگوی صنعت آب کشور اظهار کرد: شهروندان با مدیریت سفرهای نوروزی، می‌توانند با انتخاب بهترین زمان سفر، مسیر و مقصد متناسب با فعالیت سامانه بارشی پیش رو از مخاطرات احتمالی وقوع سیلاب ایمن باشند. مردم و مسافران نوروزی از تردد و توقف در مسیر و حاشیه رودخانه‌ها و جاده‌های کوهستانی که احتمال وقوع زمین لغزش و ریزش مصالح سنگی وجود دارد، خودداری کنند.

وی ادامه داد: در این راستان، امدادگران و نجات گران جمعیت هلال احمر، در استان‌های کشور، به صورت آماده‌باش قرار گرفتند.

محمودی، افزود: از هموطنان درخواست داریم که از توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری و در صورت امکان از سفرهای برون‌شهری و فعالیت‌های کوه‌نوردی، سکونت در تفرجگاه‌ها و سکونتگاه‌های واقع در حریم و بستر رودخانه‌ها، اجتناب کنند؛ همچنین، عشایر در روزهای هشدار، از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

گفتنی است، شماره تماس، ۱۱۲، صدای امداد، به صورت ۲۴ ساعته، آماده پاسخگویی به هموطنان است.

 
برچسب ها: سیل ، هلال احمر ایران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار