کد خبر: ۲۳۴۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۲
​معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی از جابه‌جایی نزدیک به ۱۰ میلیون مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: از این تعداد، یک‌میلیون و ۴۴۰ هزار مسافر از ناوگان ریلی استفاده کرده‌اند و بیشترین تعداد قطارها به مقصد استان خراسان رضوی در حرکت هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز، سید کمال هادیان فر، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی، صبح روز یکشنبه دوازدهم فروردین ماه برای دومین بار در ایام سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ از ایستگاه راه آهن تهران بازدید کرد و با مسافران در سالن انتظار به گفت و گو پرداخت.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی پس از شنیدن گزارش مدیرکل راه آهن تهران، در جریان آخرین وضعیت ایستگاه، سکوها، خطوط، غرف و خدمات ارائه شده به مسافران از جانب شرکت‌های حمل و نقل ریلی قرار گرفت.

وی درباره ظرفیت توزیع و قیمت بلیت قطار تاکید کرد: باید وضعیت توزیع بلیت قطار در پیک سفرهای نوروزی به نحوی باشد که  ۷۰ درصد به صورت برنامه ای و ۳۰ درصد برای مسافرانی که در شرایط خاص نیازمند سفر ناگهانی هستند، قرار گیرد.

هادیان فر خاطرنشان کرد: امید است در سال جاری و سال آینده شاهد افزایش تعداد ناوگان مسافری ریلی در کشور باشیم.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ نزدیک به ۱۰ میلیون مسافر از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کرده اند، گفت: از این تعداد، یک میلیون و ۴۴۰ هزار مسافر از ناوگان ریلی استفاده کرده اند.

وی افزود: روزانه ۸۰ قطار از مبدا و یا به مقصد شهر مشهد مقدس سیر دارند و از این بابت بیشترین تعداد قطارها به مقصد استان خراسان رضوی در حرکت هستند.

هادیان فر با اشاره به پیش‌بینی افزایش ۳ تا ۵ درصدی سفرها در نوروز امسال یادآور شد: تا پایان طرح سفرهای نوروزی ۱۴۰۳، ۶ روز باقی مانده است و تا کنون افزایش ۳ درصدی سفرها را شاهد هستیم.

وی دلایل اصلی کاهش سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ را شرایط نامساعد جوی و تقارن با ماه مبارک رمضان بر شمرد و گفت: هم اکنون پیک برگشت سفرهای نوروزی شروع شده است و انتظار افزایش سفرها در ایام بازگشت نیز وجود دارد.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در گفت و گو با مردم خوشبختانه شاهد رضایتمندی از حمل و نقل ریلی بودیم و میزان تاخیر قطارها بسیار ناچیز بوده است.

منبع : ایسنا
برچسب ها: سفرهای نوروزی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار