کد خبر: ۲۳۴۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۹
بانک مرکزی اعلام کرد
طبق اعلام بانک مرکزی، اسفند ۱۴۰۲ میانگین قیمت هر متر خانه در تهران به ۸۱.۴ میلیون تومان رسیده که نسبت به ماه مشابه سال قبل از آن ۲۴.۸ درصد افزایش داشته است.

میانگین قیمت مسکن در تهران متری ۸۱ میلیون تومان

به گزارش ایسنا، اسفندماه سال ۱۴۰۲ تعداد آپارتمان های مسکونی معامله شده در شهر تهران به ۶.۲ هزار واحد مسکونی رسیده که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل از آن به ترتیب ۰.۱ و ۶.۴ درصد کاهش نشان می‌دهد.

بر اساس اعلام بانک مرکزی در ماه مورد گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاههای معاملات ملکی شهر تهران ۸۱.۴ میلیون تومان بود که حاکی از افزایش ۳.۸ درصدی نسبت به ماه قبل و رشد ۲۴.۸ درصد در مقایسه با ماه مشابه سال قبل از آن است.

میانگین قیمت مسکن در تهران متری ۸۱ میلیون تومان

از میان مناطق ۲۲ گانه شهر تهران، منطقه ۵ با سهم ۱۵.۳ درصدی از کل معاملات، بیشترین تعداد قراردادهای مبایعه‌نامه را به خود اختصاص داده است. همچنین مناطق ۲، ۱۰ و ۴ به ترتیب با سهم‌های ۱۰.۱، ۹.۳ و ۹.۱ درصدی در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

در میان مناطق ۲۲ گانه شهر تهران بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده معادل ۱۵۰.۶ میلیون تومان به منطقه ۱ و کمترین آن با ۴۳.۲ میلیون تومان به منطقه ۱۸ تعلق داشته است.

میانگین قیمت مسکن در تهران متری ۸۱ میلیون تومان

از لحاظ مساحت نیز واحدهای مسکونی با سطح زیربنای کمتر از ۸۰ متر سهمی معادل ۵۱.۹ درصد از معاملات انجام شده را به خود اختصاص دادند. همچنین ۵۴.۳ درصد واحدهای مسکونی با قیمتی کمتر از متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در این ماه (۸۱.۴ میلیون تومان) معامله شده و ۵۰ درصد از معاملات نیز به واحدهای مسکونی با ارزش کمتر از ۶ میلیارد تومان اختصاص داشته است.

میانگین قیمت مسکن در تهران متری ۸۱ میلیون تومان

تحولات بازار اجاره نیز نشان می دهد شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و کل مناطق شهری در اسفند ۱۴۰۲ معادل ۲ درصد شاخصهای مزبور نسبت به ماه قبل از آن است. رشد نقطه به نقطه شاخص مزبور در اسفند سال ۱۴۰۲ در شهر تهران و کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال قبل از آن به ترتیب معادل ۴۴.۵ و ۵۱.۶ درصد است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار