کد خبر: ۲۳۴۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۱
ساختمان کنسولگری ایران در دمشق توسط جنگنده‌های اف-۳۵ و با ۶ موشک مورد حمله قرار گرفته است.

حسین اکبری سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه با بیان این‌که در جریان حمله به کنسولگری ایران در دمشق بین پنج تا ۷ نفر به شهادت رسیده‌اند، گفت: "در حال حاضر نمی‌توانم آمار دقیقی در مورد تعداد شهدا اعلام کنم و تا زمان پایان آواربرداری باید صبر کنیم تا آمار دقیق به دست آید".

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه "ساختمان کنسولگری ایران در دمشق توسط جنگنده‌های اف-۳۵ و با ۶ موشک مورد حمله قرار گرفته است"، ادامه داد: من در محل کار خودم در سفارت بودم و از اتاق خودم دیدم که به ساختمان خسارت وارد شد. اولین بار نیست که رژیم صهیونیستی علیه دیپلمات‌ها اقدام به جرم و جنایت می‌کند و تاکنون این رژیم جرم و جنایت زیادی علیه دیپلمات‌ها انجام داده است.

اکبری همچنین گفت: در جریان این حمله تعدادی از همکاران ما و مستشاران نظامی که در ساختمان حضور داشتند به شهادت رسیدند که اسامی آن‌ها را بعدا اعلام می‌کنیم.

او با اشاره به اینکه "در طول ۶ ماه گذشته شاهد جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و همچنین سوریه بوده‌ایم"، گفت: "امروز نیز صهیونیست‌ها این جنایت را انجام دادند و ساختمان کنسولگری ایران که در کنار سفارت قرار دارد را مورد حمله قرار دادند".

سفیر ایران در ادامه و در پاسخ به سوال‌ها تاکید کرد که در حال حاضر نمی‌تواند آمار دقیقی از تعداد شهدای این حمله تروریستی اعلام کند و باید تا پایان آواربرداری در این زمینه صبر کرد.

اکبری تصریح کرد: "۲ نفر از کسانی که مسوولیت حفاظت از سفارت را برعهده داشتند نیز در این حمله تروریستی شهید شدند".

 

برچسب ها: سوریه ، اسرائیل
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار