کد خبر: ۲۳۴۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۳:۳۸
باشگاه استقلال حذف مجدد این تیم از لیگ قهرمانان آسیا را شایعه خواند و قویاً آن را را تکذیب کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، در شرایطی که عصر دیروز و پس از اعلام بسته ماندن پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه استقلال به سراغ یکی از مدیران ارشد آبی‌ها رفتیم و وی اطمینان خاطر داد که مسئله مربوط به پرداخت طلب باشگاه سانتاکلارا مشکلی در راه دریافت مجوز حرفه‌ای آبی‌ها ایجاد نخواهد کرد چرا که دو باشگاه توافق نامه‌ای در این خصوص امضا کرده‌اند، اما دوشنبه شب شایعات جدیدی به اوج خود رسید و خبر جنجالی که بر روی خروجی وب سایت یکی از روزنامه‌ها رفته بود، با تأخیر چندساعته در فضای مجازی منتشر گردید.

این خبر که مربوط به عصر روز گذشته و پس از انتشار مصاحبه مدیر باشگاه استقلال در سایت ورزش سه بود، شامگاه دیشب و با چند ساعت تاخیر مجددا وایرال شد. جایی که این روزنامه اعتقاد داشت چون که باشگاه استقلال و مدیران آبی‌ها در خصوص بسته ماندن پنجره نقل و انتقالاتی خود سکوت کرده و هیچ بیانیه‌ای از طریق رسانه‌های رسمی استقلال منتشر نشده و مدیر مذکور در مصاحبه با ورزش سه نامی از خود منتشر نکرده، در نتیجه با توجه به این موضوعات، این باشگاه برای سومین فصل پیاپی از لیگ قهرمانان آسیا حذف شده است!

تنها استدلال این روزنامه و نویسنده آن، سکوت باشگاه استقلال بوده و هیچ سند و مدرک معتبری در این گزارش منتشر نشده است. این در شرایطی است که ۲۰ دقیقه پس از آنکه این روزنامه خبر مربوط به حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا را با همان استدلال‌های غیرمستند منتشر کرده بود، رسانه رسمی استقلال اطلاعیه‌ای صادر کرد و ضمن تایید خبر ورزش سه، از توافق با باشگاه سانتاکلارا برای پرداخت طلب محمد محبی خبر داده بود.

اما بازنشر خبر سوخته این روزنامه در شامگاه دوشنبه باعث نگرانی زیاد هواداران استقلال شد. رسانه‌هایی که بی‌توجه به زمان انتشار این خبر در روزنامه مذکور، آن را منتشر کرده و مدعی بودند استقلال برای سومین فصل متوالی از لیگ قهرمانان آسیا حذف شده، آن هم با استدلال عجیب و غریبی که چون استقلال و مدیران آن در هفته‌های اخیر و روزهای گذشته سکوت کرده‌اند، در نتیجه آبی‌ها موفق به دریافت مجوز حرفه‌ای نخواهند شد! پس از آن بود که باشگاه استقلال با انتشار یک اطلاعیه دیگر، به این خبر واکنش شدیدی نشان داد.

آبی‌ها ضمن اعلام شکایت از این روزنامه و "آدمک‌های پشت پرده حمله به استقلال، سند تسویه‌ نامه با سانتاکلارا برای آنچه که "رسوایی دروغ‌گویان" خوانده است، منتشر کرده و نوشتند: به رغم توضیح شفاف باشگاه استقلال پیرامون بارگذاری مدارک و مستندات مربوط به اخذ مجوز حرفه‌ای، برخی افراد به دروغ، خبر جعلی حذف استقلال از آسیا را در فضای مجازی منتشر کرده‌اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: با گذشت تنها چند ساعت از بیانیه شفاف باشگاه استقلال که به صراحت در آن تاکید شده بود استقلال تمامی مدارک و مستندات لازم جهت اخذ مجوز حرفه‌ای را بارگذاری کرده و از این بابت نگرانی ندارد، برخی افراد که سابقه دشمنی با باشگاه استقلال را دارند، به دروغ مدعی حذف استقلال از آسیا شدند و متاسفانه برخی رسانه‌ها، پایگاه‌های خبری و کانال‌ها و صفحه‌های هواداری نیز بدون تحقیق درباره صحت و سقم این خبر جعلی، اقدام به بازنشر خبر دروغ این روزنامه می‌کنند و باعث نگرانی هواداران شریف استقلال می‌شوند.

باشگاه استقلال ضمن تکذیب این خبر جعلی، بار دیگر به هواداران فهیم خود اطمینان می‌دهد تمام مدارک و مستندات از جمله تسویه نامه معتبر با باشگاه سانتاکلارا را بارگذاری کرده و فقط به منظور پایان دادن به دروغ و شیطنت بدخواهان اقدام به انتشار امضای تسویه نامه دو باشگاه استقلال و سانتاکلارا می‌کند.

طبیعی است به دلیل بند محرمانگی امکان انتشار متن توافق وجود ندارد، اما تاریخ کنار مهر و امضای باشگاه استقلال نشان می‌دهد این توافق در تاریخ ۲۲ ماه مارس، قبل از پایان مهلت قانونی امضا شده است.

باشگاه استقلال در بخش پایانی اطلاعیه خود با اعلام اینکه این روزنامه "منبع بی‌اعتمادی و سلب اعتماد در جامعه شده"، اعلام کرد «از تمامی رسانه‌هایی که این خبر دروغ و جعلی را بازنشر دادند، شکایت می‌کند.» آبی‌ها همچنین نوشته‌اند: «باشگاه استقلال همچنین در صورت تداوم این شیطنت‌ها، اسامی افراد پشت پرده جریان‌سازی رذیلانه علیه استقلال که بابت اخذ مجوز حرفه‌ای سرخورده می‌شوند را منتشر خواهد کرد.»

منبع: ورزش سه

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار